کد خبر: ۴۰۵۱۸
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۰
ارسال به دوستان
ذخیره
به نظر مي‌رسد كانديداتوري سيدابراهيم رييسي رييس قوه قضاييه در انتخابات رياست‌جمهوري 1400 جدي‌تر از هر زمان در فضاي سياسي-رسانه‌اي كشور مطرح است. تكليف شوراي وحدت اصولگرايان كه از ماه‌ها پيش روشن شده بود و منوچهر متكي، سخنگوي اين شورا بارها اعلام كرده كه اولويت آنان رييسي است و قصد دارند از او حمايت كنند.

به نظر مي‌رسد كانديداتوري سيدابراهيم رييسي رييس قوه قضاييه در انتخابات رياست‌جمهوري 1400 جدي‌تر از هر زمان در فضاي سياسي-رسانه‌اي كشور مطرح است. تكليف شوراي وحدت اصولگرايان كه از ماه‌ها پيش روشن شده بود و منوچهر متكي، سخنگوي اين شورا بارها اعلام كرده كه اولويت آنان رييسي است و قصد دارند از او حمايت كنند.
طي روزهاي اخير هم شايعاتي درباره خداحافظي رييسي با قوه قضاييه و همچنين انتصاب جانشين او منتشر شد كه اگرچه بلافاصله تكذيب شد اما برخي ناظران همچنان مي‌گويند اين اخبار و شايعات زمينه‌ساز حضور رييسي هستند.
ديروز آيت‌الله عليرضا اعرافي، مدير حوزه‌هاي علميه كشور پيرامون شايعات منتسب به خود در فضاي مجازي گفت: اين مطالب، «كاملا تكذيب مي‌شود.» خبرگزاري اصولگراي فارس در اين باره نوشت در فضاي مجازي برخي كانال‌ها شايعه كرده بودند كه با استعفاي سيدابراهيم رييسي رييس قوه قضاييه، آيت‌الله اعرافي رييس جديد دستگاه قضا خواهد شد كه آيت‌الله اعرافي هرگونه گمانه‌زني در اين زمينه نسبت به خود را نادرست و آن را شايعه دانست. البته شايعه حضور اعرافي در دستگاه قضا تازه نيست و سال گذشته نيز اخباري درباره آن منتشر شده بود كه حالا جدي‌تر مطرح شده است.
اين اخبار و شايعات اما در حالي منتشر مي‌شود كه فعلا رييسي اظهارنظر مشخصي در اين باره نكرده و تنها گفته كه تمركزش بر قوه قضاييه است. يك‌بار هم سخنگوي قوه قضاييه به نقل از او گفته بود كه او «فعلا» قصد كانديداتوري ندارد.
اما همچنان اصرار اصولگرايان بيشتر مي‌شود و هر روز وحدت‌شان در اين باره افزايش مي‌يابد. به نظر مي‌رسد همان‌طور كه برخي اصولگرايان مي‌گويند رييسي تنها نقطه وحدت آنان است؛ چراكه تا پيش از اين دو شوراي وحدت و ائتلاف ساز مخالف مي‌زدند و حالا هر دو به نوعي از رييسي حمايت مي‌كنند.
چنان‌كه فارغ از موضع مشخص شوراي وحدت، مهدي چمران نايب رييس شوراي ائتلاف نيز به ‌تازگي در رابطه با تشتت و چنددستگي در جريان اصولگرايي هشدار داده و اگرچه به پايگاه خبري-تحليلي خبرآنلاين گفته كه رايزني شوراي ائتلاف و شوراي وحدت براي رسيدن به وحدت، به نتيجه خاصي نرسيده اما تاكيد كرده كه رايزني‌ها متوقف نشده و در حال انجام است.
او تاكيد دارد كه اصولگرايان منتظر اعلام نظر سيدابراهيم رييسي براي كانديداتوري در انتخابات ۱۴۰۰ هستند. هر چند گفت‌وگوي جدي با او در اين باره صورت نگرفته و اگر هم بوده، به صورت خصوصي بوده اما رييسي هم به اين‌گونه گفت‌وگوها علاقه‌اي نشان نداده است.
همزمان حميدرضا ترقي از اعضاي ارشد حزب موتلفه نيز با اشاره به سياست‌هاي شوراي وحدت و ائتلاف نيروهاي انقلابي درخصوص انتخابات رياست‌جمهوري گفته است: «در اين خصوص سياست ما تبعيت از اجماع كلي در تهران است و اولويت همه تشكل‌هاي ما اين است كه آيت‌الله رييسي اين مسووليت را بپذيرند و وارد صحنه شوند. طبيعتا در شرايطي كه ايشان نپذيرند، ممكن است تصميم ديگري اتخاذ شود.» اين درحالي است كه برخي ناظران و منابع خبري نيز از اين مي‌گويند كه اگر رييسي طي هفته يا هفته‌هاي پيش‌رو تصميم نهايي خود را براي انتخابات رياست‌جمهوري اعلام كرد و وارد كارزار انتخابات شد، نبايد چندان تعجب كرد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

عدم توجه به جلو علت 53 درصد از تصادفات برون شهری

افزایش خطر ابتلا به سرطان با تغذیه بد

پیش بینی هواشناسی از رعد و برق و بارش باران در مناطقی از کرمان

هشدار مهم به یارانه‌بگیران/ این پیامک‌ها جعلی است

تصمیمات مدیران نباید عرضه سوخت را برای مردم سخت کند / کمبود و شلوغی جایگاه‌های عرضه سوخت گاز به هیچ وجه قابل قبول نیست

معاون استاندار کرمان: از زمان واگذاری معادن زغال سنگ کرمان، هیچ توسعه‌ای در آن اتفاق نیفتاده است

مدیر شبکه بهداشت رودبار جنوب: اجرای طرح واکسیناسیون نوبت صفر الزامی است

توصیه خیرخواهانه همتی به دولت سیزدهم: فاصله نرخ ارز بازار با نرخ نیمایی را کم کنید؛ وگرنه با خروج سنگین سرمایه روبرو می‌شوید

نجات دو کودک گرفتار در سیلاب زرند

مشترکان خوش مصرف برق خانگی جوایز نقدی و خودرو دریافت خواهند کرد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)