کد خبر: ۴۰۵۳۵
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۵
ارسال به دوستان
ذخیره
نماینده سابق مجلس شورای اسلامی ادامه داد: فضای انتخابات کشور منتظر تصمیم آیت‌الله رئیسی است؛ یعنی اگر ایشان به صحنه بیاید بخشی از نامزدهای دیگر که امروز اعلام حضور می‌کنند، دیگر در صحنه حاضر نمی‌شوند زیرا با آمدن ایشان ائتلافی شکل خواهد گرفت.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی درباره فضای کشور در آستانه دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: فضای انتخاباتی کشور در حال شکل‌گیری است و می‌توان گفت جناح‌های مختلف آرایش انتخاباتی به خودشان گرفته‌اند.

به گزارش ایلنا، سیدحسین نقوی‌حسینی ادامه داد: فضای انتخابات کشور منتظر تصمیم آیت‌الله رئیسی است؛ یعنی اگر ایشان به صحنه بیاید بخشی از نامزدهای دیگر که امروز اعلام حضور می‌کنند، دیگر در صحنه حاضر نمی‌شوند زیرا با آمدن ایشان ائتلافی شکل خواهد گرفت.

وی با بیان این که اگر آقای رئیسی در این دوره از انتخابات حاضر نشود آرایش انتخاباتی در کشور متفاوت خواهد شد، عنوان کرد: اگر رئیسی در انتخابات حاضر نشود از جبهه اصولگرایی شخصیت‌های زیادی در میدان انتخابات حاضر می‌شوند.

این فعال سیاسی اصولگرا افزود: اگر رئیسی نیاید در جبهه اصولگرایی از قالیباف گرفته تا سعید محمد خواهند آمد، از سوی دیگر هم اصلاح‌طلبان نامزدهای خودشان را معرفی خواهند کرد.

وی تاکید کرد: شرایط متفاوتی را در این دوره شاهد خواهیم بود، اما اگر آقای رئیسی اعلام کاندیداتوری کند، بخش عمده‌ای از این مسائل اتفاق نمی‌افتد.

وی درباره تمایل برخی اصولگرایان برای کاندیداتوری علی لاریجانی عنوان کرد: علیرغم اینکه در بسیاری از موارد در مجلس شورای اسلامی با آقای لاریجانی اختلاف‌نظر داشتم و گاهی این اختلاف به تریبون هم کشیده می‌شد، معتقدم که انصافاً ایشان یک رجل سیاسی است و به هیچ عنوان این را نمی‌شود نفی کرد.

نقوی حسینی خاطرنشان کرد: شاید گفته شود آقای لاریجانی در حال حاضر پایگاه رأی ندارد، اما رجل سیاسی بودن وی را که نمی‌شود نفی کرد، زیرا لاریجانی علاوه بر این‌که یک رجل سیاسی و انسانی باهوشی است، کشور و نظام را هم به خوبی می‌شناسد

وی با بیان این که در حال حاضر آقای لاریجانی مشغول توافق ایران و چین است، گفت: امروز لاریجانی یکی از شخصیت‌های مطرح عرصه سیاست است و معتقدم تا یک ائتلاف همه جانبه‌ای در موردش صورت نگیرد، به صحنه انتخابات نمی‌آید.

این فعال سیاسی اصولگرا تاکید کرد: لاریجانی از آن دست نامزدها نیست که بگوید کاندیدا می‌شوم و بعد هرچه پیش آمد، او مانند بسیاری از نامزدها که در نظرسنجی نیم درصد هم رأی ندارند اما اعلام می‌کنند که ما کاندیدای ۱۴۰۰ هستیم و وارد عرصه می‌شویم، عمل نمی‌کند.

وی گفت: من شنیده‌ام لاریجانی جایی گفته اگر آقای رئیسی کاندیدا شود، ضرورتی برای نامزد شدن من نیست، بنابراین اگر چنین جمله‌ای را گفته باشد، تکلیف کاملاً مشخص است و قطعا نمی‌آید، اما اگر آقای رئیسی نیاید با آن شرایطی که گفته شد، یعنی جایگاهش بین جریان‌های سیاسی مشخص باشد و اجماعی رویش صورت گیرد، می‌آید.

نقوی حسینی با اشاره به جریاناتی که در صحنه انتخابات فعالیت می‌کنند، گفت: اصولگرایان، اصلاح‌طلب‌ها، اعتدالیون، دولت جوان انقلابی به علاوه جریان آقای احمدی‌نژاد که من نامش ۱+۴ می‌گذارم، در عرصه انتخابات فعال هستند. لاریجانی جایگاهش بین اصولگرایان سنتی و اعتدالیون خوب است اما قطعا از دو جریان دیگر به سختی می‌تواند رأی بگیرد و اگر اصلاحطلبان پشتش بیایند و اجماعی صورت گیرد، شاید بیاید. 

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که رئیس سابق مجلس شورای اسلامی امروز مسئول توافق راهبردی ۲۵ ساله ایران و چین است و این شائبه به وجود آمده که این کار بر ورود وی در انتخابات تاثیرگذار است، گفت: بالاخره آقای لاریجانی مسئول پیگیری توافق ایران و چین است و در دولت و حاکمیت یک جایگاهی دارد و تردیدی در این نیست. باید بگویم او این جایگاه را بعد از ریاست مجلس به دست نیاورده است و در زمان ریاست مجلس مسئول این کار شده اما قطعا این مسئولیت به او یک جایگاه مشروع در صحنه انتخابات می‌دهد.

.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)