کد خبر: ۴۰۵۵۲
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۸
ارسال به دوستان
ذخیره
رییس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها گفت: هیات‌های نظارت شهرستان‌ها ۱۴ روز فرصت دارند تا پس از بررسی، صلاحیت نامزدها را ابلاغ کنند.

رییس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها گفت: هیات‌های نظارت شهرستان‌ها ۱۴ روز فرصت دارند تا پس از بررسی، صلاحیت نامزدها را ابلاغ کنند.

به گزارش ایرنا سید حمیدرضا کاظمی درباره چگونگی روند بررسی صلاحیت‌ها و رسیدگی به اعتراض‌ها گفت: با پایان زمان قانونی، دیگر ثبت نامی نخواهیم داشت. البته ۲۱ فروردین ماه سیستم وزارت کشور قطع شد و ثبت‌نام‌ها با مشکل روبرو شد. مقرر شد که در همه بخشداری‌های سراسر کشور، ثبت‌نام‌ها تا پایان روز اداری به صورت دستی انجام شود و در روز بعد آن (۲۲ فروردین ماه) اسامی ثبت نام شده روی سیستم بارگذاری شود.

رییس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها در ادامه با توجه به آغاز بررسی صلاحیت‌ها و چگونگی انجام آن تاکید کرد: آخرین زمان رسیدگی هیات‌های اجرایی در بحث بررسی صلاحیت‌ها پایان ۲۱ فروردین ماه بود. از ۲۲ فروردین ماه اسامی به هیات نظارت داده شد و این هیات‌ها بررسی صلاحیت‌ها را آغاز کرده‌اند.

کاظمی با اشاره به روند تایید صلاحیت‌ها در هیات‌های اجرایی گفت: افرادی هستند که در هیات‌های اجرایی ردصلاحیت شده‌اند. این افراد، اعتراض خود را به هیات نظارت استان برای رسیدگی به اعتراض‌ ارائه داده اند و به این اعتراضات رسیدگی خواهد شد.

رییس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها افزود: افرادی نیز هستند که در هیات اجرایی تایید شده‌اند؛ بررسی صلاحیت این افراد در هیات نظارت شهرستان انجام می‌گیرد و هیات‌های نظارت شهرستان‌ها ۱۴ روز فرصت دارند تا درباره بررسی صلاحیت نامزدهای شهرستان که هیات اجرایی به هیات‌های نظارت داده‌اند؛ وظایف خود را انجام دهند و بعد از ۱۴ روز صلاحیت افراد به ذی‌نفعان ابلاغ می‌شود.

کاظمی عنوان کرد: این افراد ۴ روز فرصت اعتراض دارند و بعد از آن اعتراض افراد در هیات عالی استان رسیدگی می‌شود. هیات عالی استان نیز ۱۰ روز فرصت دارد تا صلاحیت افرادی که را معترض بودند، بررسی کند. در نهایت بار دیگر نامزدهای ردصلاحیت شده ابلاغی از طرف هیات عالی استان‌ها چهار روز فرصت خواهند داشت تا به فرماندارای‌ها مراجعه کرده و اعتراض خود را برای رسیدگی به هیات مرکزی نظارت بر انتخابات اعلام کنند.

وی در ادامه به عملکرد هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها اشاره کرد و گفت: هیات مرکزی ۱۰ روز زمان دارد تا به اعتراض‌ها رسیدگی کند. برنامه‌ریزی شده است که به شهرهای زیر ۲۰۰ هزار نفر؛ ‌در ۵ روز اول پاسخ داده شود و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر ۱۰ روز فرصت پاسخ‌دهی به اعتراضات را دارند.

 براساس قانون، شورای اسلامی در روستاهای تا یکهزار و ۵۰۰ نفر جمعیت سه و در روستاهای بالای یکهزار و ۵۰۰ نفر جمعیت، پنج کرسی دارد.

انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایر همزمان با سیزدهمین دوره رئیس جمهوری، دومین میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و نخستین میاندوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۲۸ خردادماه برگزار می‌شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

عدم توجه به جلو علت 53 درصد از تصادفات برون شهری

افزایش خطر ابتلا به سرطان با تغذیه بد

پیش بینی هواشناسی از رعد و برق و بارش باران در مناطقی از کرمان

هشدار مهم به یارانه‌بگیران/ این پیامک‌ها جعلی است

تصمیمات مدیران نباید عرضه سوخت را برای مردم سخت کند / کمبود و شلوغی جایگاه‌های عرضه سوخت گاز به هیچ وجه قابل قبول نیست

معاون استاندار کرمان: از زمان واگذاری معادن زغال سنگ کرمان، هیچ توسعه‌ای در آن اتفاق نیفتاده است

مدیر شبکه بهداشت رودبار جنوب: اجرای طرح واکسیناسیون نوبت صفر الزامی است

توصیه خیرخواهانه همتی به دولت سیزدهم: فاصله نرخ ارز بازار با نرخ نیمایی را کم کنید؛ وگرنه با خروج سنگین سرمایه روبرو می‌شوید

نجات دو کودک گرفتار در سیلاب زرند

مشترکان خوش مصرف برق خانگی جوایز نقدی و خودرو دریافت خواهند کرد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)