کد خبر: ۴۰۵۵۹
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۶:۲۸
ارسال به دوستان
ذخیره
دبیرکل جمعیت توسعه و آزادی استان کرمان:
دبیر کل جمعیت توسعه آزادی استان کرمان پیشنهاد کرد: تا زمانی که خانه احزاب تشکیل می‌شود یک کمیسیون مشترک شامل نمایندگانی از احزاب اصولگرا و اصلاح طلب در استانداری شکل گرفته تا چالش‌هایی که احزاب با آن مواجه هستند در این کمیسیون مورد بررسی قرار بگیرد.

دبیر کل جمعیت توسعه آزادی استان کرمان پیشنهاد کرد: تا زمانی که خانه احزاب تشکیل می‌شود یک کمیسیون مشترک شامل نمایندگانی از احزاب اصولگرا و اصلاح طلب در استانداری شکل گرفته تا چالش‌هایی که احزاب با آن مواجه هستند در این کمیسیون مورد بررسی قرار بگیرد.
به گزارش گفتارنو محمدرضا نژادحیدری در خصوص نگاه مدیران به احزاب گفت: اکثر مدیران کشور نگاه متناسب با ظرفیت‌های احزاب ندارند و نگاه آن‌ها بیشتر یک نگاه فانتزی و زینت‌المجالس است.
وی افزود: در یک برهه‌ها و شرایط خاصی احزاب فراخوانده می‌شوند و از آن‌ها در مورد مسائل خاصی نظرخواهی می‌کنند و یا در زمینه بسیج عمومی تقاضای همکاری می‌کنند.
نژادحیدری با بیان اینکه اگر نگاه مسئولین و مدیران به احزاب اینچنین باشد احزاب نمی‌توانند جایگاه خودشان را در کشور پیدا کنندافزود: البته این منهای نقدهایی است که به خود احزاب وارد است و احزاب هم دارای ایرادات و مشکلاتی هستند.

مسئولان در آستانه انتخابات «حزب دوست» می‌شوند
دبیرکل جمعیت توسعه آزادی استان کرمان افزود: در طول سال مدام توی سر احزاب می‌زنند و به محض این که نزدیک انتخابات می‌شود توقع می‌رود که احزاب تنور انتخابات را گرم کنند و همه حزب دوست می‌شوند که این منصفانه نیست.
نژادحیدری افزود: مسئولان به محض این که قدرت را در دست می‌گیرند اولین حرفی که می‌زنند این است که ما به هیچ گروه و حزب وابستگی نداریم.
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: این موضوع باعث می‌شود افرادی که حرفی برای گفتن دارند، قدرتی برای اداره کشور دارند و می‌توانند در عرصه سیاسی کشور تاثیرگذار باشند و می‌توانیم از آنها به عنوان ذخایر کشور در مقابله با تهدیدات بین‌المللی و تهدیدات داخلی که وجود دارد استفاده کنیم از حضور و عضویت در احزاب پرهیز کنند.
وی گفت: به دلیل نگاه‌های منفی و سوتفاهم‌هایی که نسبت به فعالان سیاسی حاضر در احزاب وجود دارد افراد به تدریج از فعالیت‌های حزبی فاصله می‌گیرند و چند نفری هم که با وجود این مسائل صحنه سیاسی و احزاب را ترک نمی‌کنند به خاطر این که نگرانی‌هایی نسبت به آینده دارند.
نژادحیدری افزود: در حال حاضر اگر قرار باشد فردی برای مسئولیتی انتخاب شود مقامات ترجیح می‌دهند کسی را انتخاب کنند که فعالیت سیاسی ندارد و جزو هیچ حزبی نیست حتی اگر شخص مقابل وی از توانایی‌ها و تجارب کمتری برخوردار باشد که این مسائل به مرور زمان در طی یک دوره‌ای نسبتا طولانی باعث می‌شود تا احزاب قدرت و جایگاه خودشان را از دست بدهند.

تنها قانونی که به احزاب مربوط است، نحوه تاسیس حزب است
دبیرکل جمعیت توسعه و آزادی استان کرمان با بیان اینکه عضویت در حزب در حال حاضر به عنوان یک برچسب و اتهام و نه به عنوان یک ارزش قلمداد می‌شود گفت: عدم عضویت در احزاب بایستی یک ضدارزش تلقی شود نه عضویت در احزاب
وی گفت: به هر حال کسی که مسئولیتی را بر عهده می‌گیرد از هر حزب و گروهی و با هر تفکری، اگر افکار و اندیشه‌های خود را به نمایش گذاشته باشد بسیار ارزشمندتر از کسی است که به اقتضای زمان مواضع سیاسی می‌گیرد.
این فعال سیاسی در خصوص چالش‌های حقوقی پیش روی احزاب با بیان اینکه غیر از بحث‌های فرهنگی مشکلات حقوقی نیز پیش روی احزاب قرار دارد گفت: در بحث حقوقی تنها قانونی که برای احزاب داریم نحوه تاسیس احزاب است نقش احزاب در انتخابات، نقش احزاب در شکل‌گیری مجلس و... مسائلی هست که هنوز در خصوص آن قانونی تدوین و تصویب نشده است.
نژادحیدری گفت: شاید به همین دلیل است که به جای این که دولت‌ها قدرتشان را از احزاب بگیرند این احزاب هستند که قدرتشان را از دولت می‌گیرند و در مقطعی که دولت‌هایی همسو با خودشان شکل می‌گیرد قدرت برخی از احزاب بیشتر می‌شود.

جنگ بی‌سابقه اقتصادی آمریکا علیه ایران را نباید نادیده گرفت
دبیرکل جمعیت توسعه آزادی استان کرمان در خصوص ضرورت مشارکت همه جریان‌های سیاسی در انتخابات گفت: کشور ما در معرض شدیدترین جنگ اقتصادی در سه سال گذشته بود که متاسفانه بسیاری از گروه‌های سیاسی در تحلیل کلانی که ارائه می‌دهند این نقش را نادیده می‌گیرند.
وی ادامه داد: بسیاری از مشکلاتی که امروز مردم ما را رنج می‌دهد ناشی از فشارهای یک رییس جمهور خبیث در آمریکا بوده که علاوه بر فشارهای اقتصادی اقدام به شهادت یکی از چهره‌های نامدار و ارزشمند کشورمان کرد و حاج قاسم سلیمانی را از ما گرفت.
نژادحیدری افزود: برخی گروه‌های مخالف دولت به مردم آدرس غلط می‌دهند و برای یک رقابت کوتاه مدت سعی می‌کنند نقش آمریکا در این مسائل نادیده گرفته شود.
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: آن چیزی که می‌تواند در مقابل تهاجمات نرم و سخت بیگانگان کشور را بیمه کند حضور حداکثری مردم در عرصه انتخابات است.
وی گفت: در واقع شرکت در انتخابات یکی از مولفه‌های اصلی امنیت ملی ما به شمار می‌رود و وظیفه ملی همه احزاب است که تا آنجایی که برایشان مقدور است این ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خودشان را به عرصه بیاورند تا بتوانند در عرصه مشارکت حداکثری گام بردارند.

اصلاح‌طلبان نمی‌دانند با کدام نامزد باید وارد انتخابات شوند
نژادحیدری افزود: مشارکت مردم محقق نمی‌شود مگر با یک شرط و این که همه گروه‌ها احساس کنند یک رقابت عادلانه شکل گرفته است؛ چرا که ممکن است این شائبه در ذهن برخی از گروه‌های سیاسی وجود داشته باشد که رقابت‌ها عادلانه نیست.
وی افزود: در حال حاضر بسیاری از گروه‌ها و جریانات سیاسی نامزدهای خود را مشخص کرده‌اند اما برخی جریانات و گروه‌های سیاسی مانند اصلاح‌طلبان نمی‌دانند که با کدام نامزدشان می‌توانند در عرصه انتخابات حضور پیدا کنند.
دبیرکل جمعیت توسعه آزادی استان کرمان با ارائه پیشنهادهایی در خصوص پرشورتر شدن انتخابات خرداد ماه گفت: زمانی یک خانم اندیشمندی در امور سیاسی بحث احزاب سایبری را مطرح کرد و گفت توسعه تکنولوژی در آینده به سمت و سویی خواهیم رفت که فعالیت احزاب وارد شبکه اینترنت می‌شوند.
وی افزود: لذا در حال حاضر که در شرایط کرونا قرار گرفته‌ایم ممکن است ما در کنار مقوله احزاب سایبری بحث انتخابات سایبری را هم داشته باشیم، اما فضای فعلی کشور این را به ما نشان‌ نمی‌دهد که ما همه ظرفیت‌های تبلیغاتی و بسیج نیرو و مشارکت سیاسی را بتوانیم با اینترنت مدیریت کنیم و صرفا بخواهیم از طریق شبکه‌های اجتماعی استفاده کنیم.
این فعال سیاسی گفت: الان نیازمند این هستیم که قوانین ما متناسب با موقعیت کنونی اندکی بازنگری شود.

پیشنهاد تشکیل کمیسیون مشترک احزاب و برگزاری مناظره درشبکه‌های استانی
نژادحیدری گفت: برگزاری تجمع‌های انتخاباتی با وجود کرونا شاید مانند قبل امکانپذیر نباشد اما پیشنهاد می‌کنم ستاد کرونا و ستاد انتخابات یک تدبیری ارائه دهند که مکان‌هایی در فضای باز در داخل یا حاشیه شهر، پارک‌ها و ... پیش‌بینی شود که با رعایت فاصله اجتماعی میتینگ‌هایی برگزار شود.
وی افزود: در دوره‌ای که قانون جدید احزاب در مجلس داشت شکل می‌گرفت وعده راه‌اندازی رادیو احزاب مطرح شد که این اتفاق نیفتاد لذا پیشنهاد می‌کنم استانداری و وزارت کشور این را به صدا و سیما پیشنهاد کنند تا این بحث را پیگیری کنند که اگر در حال حاضر امکان آن فراهم نیست به صورت یک بخش خبری در شبکه خبر سیما و بخش‌های رادیوئی ایجاد شود.
نژادحیدری ادامه داد: پیشنهاد بعدی اینکه در استان‌ها شبکه‌های تلویزیونی و استانی صدا و سیما هم می‌توانند میزگردها و مناظره‌هایی را ترتیب دهند تا وارد تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری شویم.
این فعال سیاسی افزود: تا زمانی که خانه احزاب تشکیل می‌شود یک کمیسیون مشترک شامل نمایندگانی از احزاب اصولگرا و اصلاح طلب در استانداری شکل گرفته تا چالش‌هایی که احزاب با آن مواجه هستند در این کمیسیون مورد بررسی قرار بگیرد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

بارش باران  ۱۰ راه روستایی در جنوب کرمان را مسدود کرد / اوج بارش‌ها از عصر امروز

هشدار رئیس پلیس راه کرمان به رانندگان؛ با توجه به شرایط جوی هوا از سفرهای غیرضرور خودداری کنید

601  مددجوی کرمانی مشمول عفو رهبری شدند / صدور 7 هزار و 552 رای جایگزین حبس

پیرو هشدار وقوع سیلاب؛ بیمارستان صحرایی در کرمان برپا شد

اعلام محدودیت‌های ترافیکی روز ارتش در کرمان

سامانه بارشی قوی در جنوب کرمان آغاز شد / ثبت بیشترین میزان بارندگی تاکنون در میانده جیرفت

استاندار کرمان: آمادگی لازم برای مقابله با هر اتفاقی را داریم

ثبت سفارش کتاب‌های درسی به تعویق افتاد

رییس دادگستری زرند: برخورد قضایی در انتظار افرادی که اطفال را به تکدی‌گری می‌گمارند

نیمی از مزارع گندم قلعه گنج در معرض سیل قرار دارند

پربازدید ها

اطلاعیه سپاه پاسداران در خصوص عملیات ایران علیه رژیم صهیونیستی

حمله گسترده موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل آغاز شد

اسرائیل هر واکنشی نشان دهد، واکنش ما بسیار سخت‌تر خواهد بود /عملیات وعده صادق بیش از انتظار موفق بود

عملیات شجاعانه فرزندان غیور ایران اسلامی موجب افتخار است/ این حمله یک تصمیم استراتژیک برای نمایش اقتدار، امنیت و غرور ملی بود/ باید به قدرت ملی خود ببالیم

آماده باش ارتش در مرزها /عملیات وعده صادق، پاسخ قطعی ایران نبود /نیاز باشد پاسخی کوبنده و قطعی خواهیم داد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)