کد خبر: ۴۰۵۶۷
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۲
ارسال به دوستان
ذخیره
استاندار کرمان در نشست با هیات‌های ورزشی استان کرمان:
استاندار کرمان گفت: تمام صنایع باید درصدی از فعالیت‌های خود را به مسئولیت اجتماعی اختصاص دهند لذا رسالت و وظیفه آن‌ها حمایت از ورزش این استان است.

استاندار کرمان گفت: تمام صنایع باید درصدی از فعالیت‌های خود را به مسئولیت اجتماعی اختصاص دهند لذا رسالت و وظیفه آن‌ها حمایت از ورزش این استان است.

به گزارش ایرنا، علی زینی وند روز چهارشنبه در نشست صمیمی با هیات‌های ورزشی استان کرمان با بیان اینکه حتما باید توجه و فکری برای هیات‌های ورزشی شود افزود: شرم آور است که قهرمان ما برای ۱۰ میلیون تومان از اعزام جهانی بازبماند.

وی اظهار داشت: اعتبارات بزرگی در کرمان وجود دارد که از این میزان باید سهمی به ورزش استان این استان اختصاص یابد لذا ضمن برنامه ریزی هدفمند، آن را به صنایع تکلیف می‌کنیم.

استاندار کرمان گفت: حق را باید گرفت و در تمامی زمینه‌ها به ویژه ورزشکاران استان زرخیز و ثروتمند کرمان باید توازنی ایجاد شود لذا باید چند راهکار را پیگیری کنیم و اراده داریم که از آن حمایت کنیم.

وی بیان داشت: هر صنعت و واحد‌های تولیدی که از انجام وظایف و مسئولیت اجتماعی بر مبنای برنامه عادلانه، استنکاف کند تا در این استان هستم رسما مصاحبه و استنکاف آن را اعلام می‌کنم.

وی با بیان اینکه پول صنایع می‌تواند به گردشگری و ورزش کمک کند افزود: هیات‌ها با رسانه‌ها مصاحبه کنند که مردم بدانند از قهرمانانشان حمایت نمی‌شود.

زینی وند تصریح کرد: رویکرد قهرمانی استان کرمان باید تقویت شود و تیم داری و باشگاه داری برای معادن و صنایع بزرگ در دنیا علاوه بر پرستیژ اجتماعی و فرهنگی یک ضرورت تلقی می‌شود.

وی افزود: ۹۹ درصد مردم در حالت عادی ارتباطی با نوع فعالیت معادن ندارند و سود انجام مسئولیت اجتماعی و تیم داری ورزشی ابتدا به شرکت‌های صنعتی و معدنی بزرگ می‌رسد

وی ادامه داد: معادن به‌وسیله آن با بدنه اجتماع ارتباط برقرار می‌کنند و می‌توانند فعالیت خود را ادامه دهد که اگر این کار انجام نشود در نقطه‌ای فعالیتشان قفل می‌شود.

استاندار کرمان با بیان اینکه مسئولیت اجتماعی برای نفس کشیدن معادن ضروری است گفت: استفاده از ظرفیت‌های بومی نیازمند یک برنامه راهبردی است که این حوزه باید بررسی و برجسته شود.

وی با بیان اینکه با پرداخت قرارداد میلیاردی به مربیان مخالفتی نداریم به شرط اینکه موجب ارتقای آموزشی و حرفه‌ای منطقه شود عنوان کرد: ناعدالتی عریان و ظلم فاحش است که یکی بر زمین و یکی در آسمان باشد که این‌ها عقده‌های انباشته برای همه مردم می‌شود لذا باید توازن در پرداخت‌ها برقرار شود.

استاندار کرمان در بخش دیگری از سخنانش با تبریک سال نو و فرارسیدن حلول ماه مبارک رمضان گفت: در حوزه ورزش باید وقت بیشتری بگذاریم، زیرا حوزه‌ای مهم، تاثیرگذار و چند وجهی است که باید جزو راس برنامه‌های استان باشد.

وی با بیان اینکه برخی از گله مندی‌ها در ذیل توجه استاندار رفع می‌شود افزود: کرمان به لحاظ ورزش از استان‌های برتر کشور محسوب می‌شود و این جایگاه با توحه به ظرفیت ها، تاریخ و نیروی انسانی توانمند و تنوع جغرافیایی باید سرامدتر از رتبه کنونی باشد.

وی با بیان اینکه باید توازن در حوزه‌های مختلف استان کرمان ایجاد شود که پس از جمع بندی به صورت جدی پیگیری و به این مقوله ورود می‌کنیم بیان داشت: مطالبه گری نیز در این زمینه ضروری است که این فرایند هم باید عادلانه و فنی باشد.

زینی وند افزود: استان کرمان در سرانه فضا‌های ورزشی اکنون بالاتر از میانگین کشور است و این امر ویترین ورزش استان را نشان می‌دهد که اگر رویه آن را کنار بزنیم، نامتوازنی بسیاری در استان مشاهده می‌شود و زیرساخت‌های ورزشی نیز به همینگونه هستند.

وی یادآور شد: در چهارگوشه استان و حاشیه شهر کرمان نامتوازنی بیداد می‌کند و برخی مناطق تفاوتی با یک استان مرزی ندارند لذا روسای هیات‌های ورزشی ما در این حوزه‌ها ورود کنند و توجه به رفع برخی از این نامتوازنی‌ها باشد.

وی ادامه داد: می‌توانیم در روستا‌ها بهترین قهرمانان را به علت اقلیم و سخت کوشی این مناطق بیابیم و از آنان قهرمانانی بسازیم لذا توجه به زیرساخت ورزش روستایی بسیار مهم است.

استاندار کرمان افزود: زیرساخت‌ها متناسب با بانوان نیز باید احداث و رسانه‌ها نیز در این خصوص به گفتمان سازی و مطالبه گری توجه کنند.

وی گفت: استان کرمان در سرانه فضای ورزشی جایگاه خوبی دارد و در ردیف استان‌های مدرن ورزشگاهی قرار گرفته، اما باید در شهرستان‌های دیگر نیز به تعادل در زیرساخت‌ها تاکید شود.

وی تاکید کرد: تکریم خانواده شهدا و جانبازان یک وظیفه و عین دفاع از امنیت ملی است که نبود آن استقلال و امنیت ملی را به خطر می‌اندازد و سرمایه اجتماعی ما افول می‌کند لذا شهدا باید تکریم شوند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)