کد خبر: ۴۰۵۸۶
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۳
ارسال به دوستان
ذخیره
استاندار کرمان بیان کرد: هنوز بزرگ ترین مانع کسب و کار و تولید در کشور قوانین و مقررات هستند. قوانین و مقررات باید در مجلس اصلاح شده و آیین نامه هایی که به وسیله دولت قابل پیگیری و پروسه آن راحت تر است نیز در دولت دنبال و قوانین شفاف شود.

استاندار کرمان بیان کرد: مقام معظم رهبری شعار امسال را به عنوان "تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها، انتخاب کردند و تردیدی برای هیچ کارشناسی وجود ندارد که مشکل اصلی و خط مقدم مبارزه، مسائل اقتصادی است و شاهد اصلی این است که بیش از یک دهه مقام معظم رهبری نامگذاری سال ها را که بسیار اهمیت دارد،به موضوعات اقتصادی اختصاص داده اند.

دکتر"علی زینی وند" امروز 26 فروردین ماه در شصتمین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان با قدردانی از فعالیت های گذشته شورای گفت و گو افزود: در دنیا اینگونه است که هدفگذاری، تولید گفتمان و جهت گیری به سمت تحقق شعار و رویکرد سال سوق داده می شود و در کشور ما نیز در سال های اخیر این مهم برای همه جا افتاده که باید بسیج امکانات، تمرکز تصمیم گیری و هدایت منابع کشور به سمت تحقق مولفه های این شعارها شکل بگیرد.

زینی وند تصریح کرد: یکی از دقیق ترین نامگذاری ها در سال جدید صورت گرفت که هم محوریت اقتصاد و معیشت مردم است و هم کلیدواژه مهم تولید و هم جایی که مانع تولید است را در خود دارد؛ بزرگترین مانع تولید، موانع موجود در اقتصاد کشور است که البته موانع فرهنگی نیز وجود دارد و باید روی آن کار کرد و استان کرمان باید در این زمینه پیشنهاد داشته و کارگروه فرهنگی راه اندازی کند.

وی ادامه داد: موانع فرهنگی بیشماری در کشور داریم و نخستین مانع این است هنوز رویکرد کلی کشور به سرمایه گذار و تولیدکننده رویکرد کاملا مثبتی نیست.

استاندار کرمان بیان کرد: هنوز بزرگ ترین مانع کسب و کار و تولید در کشور قوانین و مقررات هستند. قوانین و مقررات باید در مجلس اصلاح شده و آیین نامه هایی که به وسیله دولت قابل پیگیری و پروسه آن راحت تر است نیز در دولت دنبال و قوانین شفاف شود.

وی افزود: مجلس و دولت در رفع موانع همت دارند و باید موانع را شناسایی و ارائه دهیم و اتاق بازرگانی در راستای احصاء پشتیبانی ها و شناسائی موانع در حوزه کسب و کار، موارد را دسته بندی و یک کارگروه تشکیل بدهد و دستگاه ها را موظف می کنیم نمایندگانی داشته و همکاری کنند تا در پایان سال سند راهبردی در زمینه تحقق شعار سال قابل استفاده در کل کشور داشته باشیم.

زینی وند با اشاره به اینکه باید مروری بر راهبردها داشته باشیم تا در سال جاری به صورت ویژه در دستور کار شورای گفت و گو قرار بگیرد، گفت: رویکردهایی که به نظر بنده باید در استان تداوم یافته و محور شوراهای گفت و گو و برنامه ریزی قرار بگیرد شامل تقویت زیرساخت ها، توسعه راه آهن، شرکت های دانش بنیان و ... است.

استاندار کرمان بیان کرد: یکی از موانع اصلی استان در بحث زیرساخت ها، قوانین دست و پاگیر آب برای مجوزها است و مجلس باید در این زمینه همت کند.

وی با اشاره به اینکه قیمت آب مصرفیِ بخش کشاورزی چقدر است؟ گفت: با همان آب در صنعت چقدر شغل می توان ایجاد کرد؟ البته تاکید دارم یک ریال از مجموع درآمدها و تولیدات کشاورزی استان نباید کاهش یابد و باید کیفیت را بالا برده و دانش را به مزرعه ببریم.

زینی وند تصریح کرد: در راه آهن به نظر بنده به عنوان یک راهبرد باید ایرانشهر را به ریگان، ریگان به کرمان و به رفسنجان و مهریز وصل کنیم و این راهبرد کلیدی استان در حوزه ترانزیت ریلی بین المللی باشد، همچنین باید همه بر اتصال ریل به سواحل مکران که در شاهراه اصلی در کشور قرار می گیرد، تمرکز کنیم تا در پنج سال آینده اجرا شود و راه آهن بم به جیرفت و جیرفت به جاسک نیز باید اجرا شود.

وی در ادامه تاکید کرد: محور تصمیم گیری های ما باید شرکت های دانش بنیان باشند و پارک علم و فناوری استان باید خود را در قواره کرمان نشان بدهد و باید پردیس جیرفت، سیرجان و رفسنجان در سال جاری ایجاد شود و همه صنایع و معادن بزرگ پژوهشگاه هایی با محوریت دانش بنیان در دل خود ایجاد کنند ضمن اینکه باید در سه ماه آینده تکلیف کارخانه نوآوری در استان کرمان مشخص شود.

استاندار کرمان گفت: تاکید می کنم لازم است بخش خدمات، گدشگری، کارگاه های کوچک و مشاغل خرد و خانگی به صورت مجموعه در استان کرمان شکل بگیرد، این ها توسعه متوازن ایجاد و بیکاری را متعادل می کنند.

وی افزود: باید به قشر ضعیف تر جامعه راهکار بدهیم و آنها را توانمند کنیم و در این زمینه پیشنهادی به رییس کمیسیون اقتصادی دادیم تا شرکت های توانمند با حضور افراد متخصص در بخش های موردنظر ایجاد کنیم تا با حمایت مالی شرکت های اقتصادی فعالیت کنند و این ها راهبردهایی است که باید تبدیل به مطالبه و به صورت جدی پیگیری شود.

زینی وند تصریح کرد: در حوزه کشاورزی باید در تغییر الگوی کشت، مکانیزاسیون و کشاورزی، دانش بنیان و صادرات محصولات به جد کار کرد.

استاندار کرمان با اشاره به وضعیت محصولات بر زمین مانده جنوب استان از جمله پیاز گفت: ما تلاش زیادی برای محصولات جنوب کردیم؛ اگر نمی شود بازار درست کرد، نباید اجازه بدهیم کشت شود و باید برای حل ریشه ای مسئله، روی این موارد کار کارشناسی بشود.

وی با اشاره به اینکه رویکرد تقویت استفاده از بازار سرمایه باید دنبال شود، تصریح کرد: باید کسب و کار و تولید را به چهار گوشه استان بریم و در یک جای خاص متمرکز نکنیم.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

عدم توجه به جلو علت 53 درصد از تصادفات برون شهری

افزایش خطر ابتلا به سرطان با تغذیه بد

پیش بینی هواشناسی از رعد و برق و بارش باران در مناطقی از کرمان

هشدار مهم به یارانه‌بگیران/ این پیامک‌ها جعلی است

تصمیمات مدیران نباید عرضه سوخت را برای مردم سخت کند / کمبود و شلوغی جایگاه‌های عرضه سوخت گاز به هیچ وجه قابل قبول نیست

معاون استاندار کرمان: از زمان واگذاری معادن زغال سنگ کرمان، هیچ توسعه‌ای در آن اتفاق نیفتاده است

مدیر شبکه بهداشت رودبار جنوب: اجرای طرح واکسیناسیون نوبت صفر الزامی است

توصیه خیرخواهانه همتی به دولت سیزدهم: فاصله نرخ ارز بازار با نرخ نیمایی را کم کنید؛ وگرنه با خروج سنگین سرمایه روبرو می‌شوید

نجات دو کودک گرفتار در سیلاب زرند

مشترکان خوش مصرف برق خانگی جوایز نقدی و خودرو دریافت خواهند کرد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)