کد خبر: ۴۰۵۹۱
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۳
ارسال به دوستان
ذخیره
سفیر کشورمان در روسیه گفت: با مذاکرات فشرده‌ای که از طریق سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو با صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه (RDIF) و با حمایت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان انجام شد، قرارداد ۶۰ میلیون دوز واکسن امضا و نهایی شد.

سفیر کشورمان در روسیه از انعقاد قرارداد میان دو کشور برای خرید ۶۰ میلیون دوز واکسن کووید19 خبر داد و تلاش برای توسعه همکاری‌ها در این زمینه خبر داد.

به گزارش تابناک، کاظم جلالی در تشریح توافقات صورت گرفته و قرارداد یاد شده، گفت: با مذاکرات فشرده‌ای که از طریق سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو با صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه (RDIF) و با حمایت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان انجام شد، قرارداد ۶۰ میلیون دوز واکسن امضا و نهایی شد.

از آنجایی که واکسن‌های فعلی ارائه شده برای جلوگیری از ابتلا به کووید ۱۹، دو دوزی هستند، این میزان واکسن، برای واکسیناسیون ۳۰ میلیون نفر کافی است. نکته حائز اهمیت در خصوص واکسن روسی اسپوتنیک وی، تفاوت دوز‌های اول و دوم این واکسن است که آن را با دیگر واکسن‌های موجود در جهان متفاوت می‌کند.

این در حالی است که بر اساس توافقات قبلی دو کشور، قرار بود روس‌ها دو میلیون دوز از این واکسن در اختیار کشورمان بگذارند و تاکید داشتند که یک میلیون دوز را تا پایان سال ۱۳۹۹ خورشیدی به ایران تحویل خواهند داد، در حالی که هنوز این وعده عملی نشده و تا کنون تنها ۵۲۰ هزار دوز واکسن اسپوتنیک در قالب پنج محموله به کشورمان ارسال شده است.

سفیر کشورمان در این باره به خبرگزاری جمهوری اسلامی گفته: طرف روس متعهد شد هر چه سریعتر و بزودی بقیه این محموله دو میلیون دوزی را تحویل دهد. توجه کنید این گونه نیست که در روسیه واکسن آماده باشد و تنها نیازمند خرید و انتقال باشد و روس ها با نگاه انسانی به دنبال راه اندازی خط تولید واکسن در دیگر کشورها هستند.

البته این تنها توافقات صورت گرفته میان دو کشور نیست و همان گونه که پیشتر مسئولان کشورمان خبر داده بودند، «مؤسسه تحقیقات اپیدمیولوژی و میکروب‌شناسی گامالیا» و مسئولان روسی با تولید مشترک واکسن در ایران هم اعلام موافقت کرده‌اند. جلالی در این باره می‌گوید: تاکنون دو شرکت ایرانی با طرف روس برای تولید مشترک واکسن در داخل کشور قرارداد منعقد شده و برای یکی از این شرکت‌ها «بانک سلولی» تولید واکسن در اختیار آن‌ها قرار داده شد.

وی افزود: بزودی بانک سلولی برای دومین شرکت نیز از سوی روسیه ارسال می‌شود و کار تولید واکسن را آغاز خواهند کرد. سومین شرکت ایرانی هم به تازگی معرفی شده و تاکنون روسیه در باره این شرکت نظر نداده است.

سفیر کشورمان در روسیه در ادامه گفت: تمامی افراد و شرکت‌های واکسن سازی که توانایی لازم برای تولید مشترک واکسن با روسیه را دارند با سفارت جمهوری اسلامی ارتباط حاصل کنند تا اقدام لازم برای معرفی آن‌ها به مراجع ذیربط روسی انجام شود.

برچسب ها: واکسن ، روسیه ، مذاکرات
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)