کد خبر: ۴۰۶۳۱
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۷
ارسال به دوستان
ذخیره
وزیر بهداشت تصریح کرد: واکسن کووید ۱۹ را به زحمت در این اوضاع بحرانی تهیه کرده ایم که به افراد بر اساس اولویت های سند ملی واکسیناسیون کووید۱۹ تزریق شود و هر یک مورد اگر خارج از ضابطه باشد، حتما مورد بازخواست و معرفی به مراجع قضایی قرار خواهد گرفت.

 وزیر بهداشت گفت: نباید به دلیل عدم پیروی از توصیه هایمان، مردم را تنها بگذاریم. قسم خورده ایم به مردم رسیدگی کنیم، حتی آنهایی که ممکن است پروتکل ها را شکسته باشند.

به گزارش ایسنا، سعید نمکی در چهاردهمین اجلاس مجازی روسای دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی سراسر کشور، اظهار کرد: مردم را دریابید. گروهی از مردم در خانه ماندند و سفر نکردند، اما گروهی نیز گوش نداده و به سفر رفتند. نباید به دلیل عدم پیروی از توصیه هایمان، مردم را تنها بگذاریم. قسم خورده ایم به مردم رسیدگی کنیم، حتی آنهایی که ممکن است پروتکل ها را شکسته باشند. 

تزریق ۵ روزه یک میلیون دوز واکسن کرونا در قالب فاز یک سند ملی واکسیناسیون کووید۱۹

وی افزود: خودتان را برای تزریق ۵ روزه یک میلیون دوز واکسن کرونا در قالب فاز یک سند ملی واکسیناسیون کووید۱۹ آماده و به سرعت برنامه ریزی کنید. نباید در این فرآیند، دقتتان را کاهش دهید. از روسای دانشگاه ها و معاونین بهداشت و درمان دانشگاه ها می خواهم که حتما دقت کنند. مبادا کسی که در اولویت نیست، واکسن تزریق کند و چنانچه اتفاقی بیفتد که منجر به بی عدالتی در نظام سلامت شود را نخواهم بخشید. 

وزیر بهداشت ضمن تاکید بر اینکه دانشگاه های علوم پزشکی باید از سیاست زدگی دور باشند، تصریح کرد: واکسن کووید ۱۹ را به زحمت در این اوضاع بحرانی تهیه کرده ایم که به افراد بر اساس اولویت های سند ملی واکسیناسیون کووید۱۹ تزریق شود و هر یک مورد اگر خارج از ضابطه باشد، حتما مورد بازخواست و معرفی به مراجع قضایی قرار خواهد گرفت.

بر اجرای پروتکل ها اصرار بی وقفه داشته باشید

وی خطاب به روسای دانشگاه های علوم پزشکی در این نشست مجازی، گفت: حتما باید بر اجرای پروتکل ها اصرار بی وقفه داشته باشید. رییس دانشگاه علوم پزشکی مسئول ایستادگی بر اجرای پروتکل ها است و اگر جایی پروتکل شکنی شد، حتما به مقامات ذی صلاح از جمله دادستان ها و مقامات استانی منعکس و به بنده نیز رونوشت کنید. امروز، روز مماشات نیست و مصالحه کردن با جان مردم، کار بسیار فریب کارانه و خیانت کارانه ای است. بر اجرای پروتکل ها بایستید، چون هر قدر اجرای پروتکل ها ضعیف تر شود، آمار ابتلا و مرگ و میر بالاتر خواهد رفت. 

ضرورت توسعه مراکز ۱۶ ساعته و سرپایی/ مردم نباید سرگردان شوند 

وزیر بهداشت، تاکید کرد: حتما باید درمانگاه ها و مراکز سرپایی را به اندازه کافی، توسعه دهیم. مردم نباید سرگردان شوند و باید به این مراکز، دسترسی داشته باشند. تمامی دانشگاه های علوم پزشکی باید مراکز ۱۶ ساعته را توسعه دهند تا در این مراکز امکان تست و ارائه داروهای ضدویروس وجود داشته باشد، همچنین اطلاع رسانی مناسبی نیز در این زمینه به مردم ارائه شود.

تزریق منابع برای تجهیز سریع تر تخت های بیمارستانی

نمکی تصریح کرد: این افتخار که هیچ بیماری نباید پشت درب هیچ بیمارستانی سرگردان شود، باید همواره برای جمهوری اسلامی ایران باقی بماند. در اوج پیک قبلی حدود ۲۳ هزار بیمار داشتیم، اما امروز از مرز ۴۴ هزار بیمار رد می شویم، آن هم در روزهایی که در اوج پیک بیماری نیستیم. امروز خوشبختانه جلسه خوبی با رییس جمهور، رییس سازمان برنامه و بودجه و رییس کل بانک مرکزی، داشتیم و قرار شد که از امروز تزریق منابع برای تجهیز سریع تر تخت های بیمارستانی آغاز شود. 

وی یادآور شد: کاهش مرگ و میر برای ما بسیار مهم است. در کاهش مرگ و میر دو پدیده یعنی میزان مراقبت از بیماران و نیز حجم بیمار، تاثیرگذار است. در مورد پروتکل ها و شیوه های موثر درمانی، از روز اول به دنبال این بودم که از تجارب دانشگاه های موفق تر و بیمارستان هایی که مرگ و میر کمتری داشته اند، استفاده کنیم.

بنابر اعلام وبدا، وزیر بهداشت در پایان خاطرنشان کرد: کار کردن در حوزه سلامت به ویژه در ماه مبارک رمضان، از اعمال ویژه و با اجر و ثواب است. در این ماه حتی نفس کشیدن عبادت است، اما آرام کردن نفس های گرفته و بازگرداندن نفس های سخت به سمت نفس های آرام تر، عبادتی خداپسندانه تر است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پربازدید ها

گزارش هواشناسی از میزان بارش‌ها تاکنون در کرمان / هشدار برای کاهش دما و سرمازدگی محصولات کشاورزی

خبر خوش برای دانش‌آموزان؛ امکان استفاده از تک‌ماده برای ۴ درس امتحانات نهایی

راه ارتباطی 50 روستای کوهستانی در شرق کرمان مسدود شد

کشف لاشه چهار رأس جبیر و سه قبضه سلاح از شکارچیان غیرمجاز در راور

مفقود شدن ۳ دختر نوجوان در سیلاب عنبرآباد

مدارس شهرستان‌های جنوب کرمان غیرحضوری شد

دو دختر نوجوان مفقودی در سیلاب عنبرآباد پیدا شدند

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)