کد خبر: ۴۰۶۳۴
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۸
ارسال به دوستان
ذخیره
سخنگوی شورای وحدت:
سخنگوی شورای وحدت اصولگرایان گفت: اطلاعی از نامه فرماندهان سپاه برای درخواست از رهبر انقلاب در خصوص حضور آقای رئیسی در انتخابات ندارم؛ اما کسانی که مخالف حضور رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری هستند، یا خودشان نامزد دیگری دارند یا آینده روشنی بعد از آقای رئیسی در قوه قضاییه نمی‌بینند.

 سخنگوی شورای وحدت اصولگرایان با اشاره به اینکه میزان مشارکت در انتخابات مجلس، دشمنان نظام را برای ایجاد ناامیدی در مردم تحریک کرده است، اظهار کرد: در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ در شرایطی قرار است، وارد میدان رقابت شویم که ۸ سال تجربه دولت‌های یازدهم و دوازدهم را داشتیم.

این مردم هستند که باید رئیس‌جمهور را انتخاب کنند

به گزارش تابناک منوچهر متکی در نشست خبری با اصحاب رسانه با انتقاد از رویکرد دستگاه دیپلماسی کشورمان ـ علی رغم تلاش‌های زیاد در حوزه برجام ـ افزود: همه جریانات سیاسی تلاش کردند، با داشته‌های خود وارد میدان انتخابات شوند، ولی در نهایت این مردم هستند که انتخاب خواهند کرد.

سخنگوی شورای وحدت اصولگرایان، با بیان اینکه مطالبه همگانی از ابراهیم رئیسی برای حضور در انتخابات از سوی قشرهای مختلف زیاد است، تصریح کرد: اطلاعی از نامه فرماندهان سپاه برای درخواست از رهبر انقلاب در خصوص حضور آقای رئیسی در انتخابات ندارم، اما کسانی که مخالف حضور رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری هستند، یا خودشان نامزد دیگری دارند یا آینده روشنی بعد از آقای رئیسی در قوه قضاییه نمی‌بینند.

افرادی که بتوانند با فساد مبارزه کنند کم نیستند

متکی در ادامه با اشاره به اینکه کم نیستند افرادی که بتوانند مبارزه با فساد را براساس آن چه مدنظر رهبری است در قوه قضائیه اجرا کنند، خاطرنشان کرد: اقدام ما در طراحی شورای وحدت موکول به کسانی است که به نامه رئیس شورای وحدت پاسخ می‌دهند.

وی تاکید کرد: در متن نامه شورای وحدت اصولگرایان آمده است، کسانی در معرض نامزد شدن قرار دارند که برنامه‌های خود را اعلام و حداقل ۱۰ نفر از تیم خود را معرفی کنند تا شورای وحدت پس از بررسی پرونده آن‌ها تصمیم لازم را بگیرد.

گفتمانی که قفل‌های اقتصاد را باز کند، پیروز است

سخنگوی شورای وحدت اصولگرایان با بیان اینکه زمان کمی تا برگزاری انتخابات باقی مانده است از این رو بررسی قانون انتخابات، جز اولویت شورای وحدت قرار ندارد گفت: از نظر ما گفتمانی که بتواند برای باز شدن قفل‌هایی که در حوزه اقتصاد کارگشا باشد و خود را به مردم و انقلاب متعهد بداند پیروز انتخابات است.

متکی با بیان اینکه در حال حاضر رقابت در انتخابات ۱۴۰۰ میان حامیان دولت فعلی و جریانی که ناظر بر روند و عملکرد دولت بودند هست، اظهار کرد: اینکه مذاکرات وین بر روند انتخابات تاثیر بگذارد و این رویکرد دولت در انجام مذاکرات چقدر انتخاباتی است، بنده فعلا نظری ندارم، اما واقعیت صحنه این است که با توجه به تجربه ۴۰ سال خود، به صورت عام و ۶ سال به طور خاص، باید قدری عینک ذوق زدگی را از خود دور کنیم و واقع بین باشیم و بدانیم که آمریکا همواره در جهت فریب دادن ملت ایران وارد عمل شده و این در حالی است که همانطور که رهبری گفتند تا زمانی که تحریم‌ها کامل لغو نشوند، نمی‌توان هیچ مذاکره و گفت و گویی با مقامات آمریکایی داشت.

روایتی از چگونگی موافقت رهبری با انجام مذاکرات وین

وی در ادامه با بیان اینکه آمریکا از هیچ فرصتی برای تحمیل خواسته‌های خود به ملت ایران دریغ نکرده است افزود: شاهد بودیم که عملکرد ترامپ درباره ایران هم از دلایل اصلی شکست وی در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا بود؛ از این روی، دولت تازه آمریکا باید کاری انجام دهد که در دو جمله مهم مقام معظم رهبری یعنی لغو کامل تحریم‌ها و راستی آزمایی در گفته هایشان به ما ثابت شود و تحقق این خواسته خیلی نیاز به نشست و مذاکره ندارد، اما آقایان اصرار کردند که باید مذاکره کنیم و مقام معظم رهبری به طور ضمنی مذاکرات را تایید کردند، اما فرمودند با چشم باز و دل مطمئن و اینکه مذاکرات فرسایشی نباشد، باید به برجام وارد شد. اما در گذشته هم مقام معظم رهبری رهنمود می‌کردند و آقایان در میدان حاضر می‌شدند و می‌گفتند این مسائل امکان پذیر نیست؛ از این روی، فضایی ایجاد شد تا گفته شود که برجام خسارت محض است.

سخنگوی شورای وحدت اصولگرایان در ادامه تصریح کرد: مشکل اصلی کشور ما در مقطع فعلی اقتصاد است؛ بنابراین، ما در شورای وحدت هیات اجرایی را طراحی کردیم که ۲۰ کمیته در این هیات اجرایی تعریف شده اند و باید ۳ سوال اصلی درخصوص وضعیت اقتصادی را بررسی کنند؛ مشکل اصلی چیست؟ آسیب‌ها و چالش‌ها کدام است؟ و راهکار‌هایی را ارائه دهیم که از وضعیت موجود خارج و به وضعیت مطلوب برسیم. وظیفه این کمیته‌ها بررسی این موضوعات است که بعد از رسیدن به نتیجه نهایی، به عنوان برنامه نامزد‌های ما در انتخابات مطرح خواهد شد.

سال ۹۲ انتخاب برده را باختیم

متکی با بیان اینکه لیست شورای وحدت به اسامی ۱۰ نفر منحصر نیست و ممکن است کسانی به این لیست از جریان ارزشی و انقلابی اضافه شوند، خاطرنشان کرد: دو مدل و عملکرد را در انتخابات ۹۲ و ۹۶ از سوی اصولگرایان داشتیم که در مدل سال ۹۲ تعداد بالای نامزد‌های اصول گرایان یا نیروی‌های ارزشی دلیل شکست آن‌ها بود و انتخابات برده را باختیم. مدل ۹۶ مدلی بود که نیرو‌های ارزشی و اصول گرا نشان دادند که می‌توانند به وحدت برسند و این مدل اگر چه حرف و حدیث داشت و منتهی به انتخاب نامزد واحد نشد، اما ۱۶ میلیون رای از تجمیع جریان‌های مختلف قابل اعتناست و مدل مورد تائید ما مدل ۹۶ است.

شورای وحدت در مقابل شورای ائتلاف هستند

وی درباره انتقادات وارده به عملکرد شورای وحدت گفت: شورای وحدت به هیچ وجه در مقابل شورای ائتلاف قرار ندارد و هردو ظرفیتی هستند که می‌توانند تجمیع شوند؛ از این روی، ادامه تلاش‌ها برای وحدت و یکی شدن و دوم پرهیز از اختلاف در دو نکته مورد تاکید ماست.

سخنگوی شورای وحدت اصولگرایان با بیان اینکه رئیسی نشانه قطعی برای ورود و البته عدم ورود در انتخابات هم از خود نشان نداده است، اظهار کرد: رئیسی به دلیل اینکه چهره جدیدی از خود بعد از انتخابات ۹۶ نشان داد و رویکرد جدی‌اش در مبارزه با فساد، پاکدستی و عدالت خواهی مورد تایید همگان است، از این رو همانطور که در سال ۹۶ یک ظرفیت قدرت اجماع سازی و تجمیع نیرو‌های انقلابی و ارزشی برای وی شکل گرفت و در آخرین روز‌ها آخرین کاندیدا‌ها به نفع ایشان کنار رفتند، در مقطع فعلی هم خیلی از کاندیدا‌ها علنی و غیر علنی اعلام کردند که اگر رئیسی بیاید کنار می‌روند و حتی از وی حمایت می‌کنند؛ بنابراین، ما معتقدیم باید از این بستر استفاده شود.

درآمد خیابان منوچهری بیشتر از تولید است

متکی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ارزیابی شما از شرایط اقتصادی موجود چیست افزود: تا زمانی که درآمد خیابان منوچهری در زمینه سکه و دلار بیشتر از تولید باشد، نمی‌شود درباره بهبود اقتصاد سخن گفت. باید این موانع برطرف شود و نقش کلیدی آن هم دست دولت است که متاسفانه شاهد بودیم دولت فعلی دلار سه هزار تومانی را تحویل گرفت و دلار ۳۰ هزار تومانی تحویل دولت بعدی می‌دهد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه نظر اصولگرایان درباره قرارداد ایران و چین چیست و آیا این قرارداد باعث خام فروشی نفت خواهد شد، تصریح کرد: ما در حوزه دیپلماسی اقتصادی باید ماموریت دستگاه‌ها را بازنگری کنیم. برخی معتقدند دستگاه دیپلماسی باید تولید ثروت کند و همچنین باید ساختار وزارت خارجه تغییر کند؛ البته من هم معتقدم و در دوران وزارت هم تلاش کردم، اما اجرایی نشد.

سخنگوی شورای وحدت اصولگرایان در ادامه درباره معیار‌های این نهاد ما انتخاب نامزد‌های خود خاطرنشان مرد: فرمایش های رهبری در انتخاب و ملاک رئیس جمهور آینده ملاک اصلی ماست و براین اساس رویکرد‌های خود را تبیین می‌کنیم.

متکی درباره اظهارنظر ضرغامی پیرامون رویکرد شورای وحدت تاکید کرد: آیت الله موحدی رئیس شورای وحدت هستند و به ۱۰ نفر نامه نوشتند، اما در این میان اگر فردی نامزد مستقل می‌شود به مواضع ما نزدیک باشد و ما در بررسی‌ها به وی برسیم، باز هم از او حمایت می‌کنیم، زیرا انتخاب اصلح در انتخابات برای ما مهم است.

کاندیدا‌ها طبیعتا باید به نفع کاندیدای واحد شورا کنار بروند!

وی در پاسخ به سوال خبرنگار «تابناک» درباره اینکه اگر شورای وحدت به یک نامزد مشخص برسد بقیه به نفع وی کنار خواهند کشید، اظهار کرد: نامزد اولویت یک ما رئیسی است و اگر ورود کند شورای وحدت از او حمایت می‌کند. اما در مجموع ما اولین مجموعه‌ای هستیم که ایده گفتگو با کاندیدا‌ها را مطرح کردیم و ۱۰ نفر را اسم بردیم. این روند پویایی قرارگاه انتخاباتی را نشان می‌دهد؛ از این روی، قطعا معیار‌ها و رویکرد‌های ما مشخص است و ما این روند را با افراد کاندیدا نیز در میان می‌گذاریم و اگر به یک نفر رسیدیم بقیه باید بر حسب شرایط و مصلحت جمعی تابع باشند.

سخنگوی شورای وحدت درپاسخ به این که اگر اصولگرایان در انتخابات پیروز شوند چه سمتی در دولت آینده خواهید داشت تصریح کرد: عمده‌ترین دغدغه من برای ورود به این عرصه و اساسا انتخابات پیروزی جریان انقلاب است. ما که تا دیروز شورای وحدت نداشتیم، جمنا بودیم و همین دوستان. ما انتخابات دهم را با هم باختیم و مجلس یازهم را با هم بردیم، شرایط، شرایطی است که همه باید برای برگزاری انتخابات پرشور و با نشاط هرچه داریم، انجام دهیم.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)