کد خبر: ۴۰۶۹۴
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۶
ارسال به دوستان
ذخیره
معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان نیز در این نشست گفت: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان کرمان پس از ۲ سال فعالیت کارشناسی وزارت صمت، از ابتدای اردیبهشت ماه امسال آغاز به کار کرد و اکنون قابلیت اجرا دارد.

سومین کارگروه رفع موانع تولید شمال استان کرمان در سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها برای بررسی چالش های ۶ واحد تولیدی برگزار شد و مصوباتی برای رفع مشکلات این واحدها به تصویب اعضا رسید.

به گزارش ایرنا، در این نشست بخشودگی جرایم تولیدی آلومینیم هزار، امهال تسهیلات مدیران خودرو و اخذ تهسیلات ۲۰۰ میلیارد تومانی برای واحد فراصنعت جدار به تصویب کارگروه رسید و مقرر شد که برخی از مشکلات این واحدها در سطح ملی پیگیری شود.

همچنین مقرر شد با توجه به اینکه نیاز به انواع کودهای کشاورزی استان زیاد است و تولید اسید سولفوریک توسط شرکت مس سرچشمه و خاتون آباد از طریق تولید مس انجام می شود، شرکت ملی صنایع مس ایران، اسید سولفوریک تولیدی خود را با قیمت سال گذشته به واحدهای تولیدی مشمول استان عرضه کند که این مصوبه نیز نیاز به پیگیری ملی داشت. 

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمان در این نشست با اشاره به اینکه احتمال ایجاد رانت در این زمینه وجود دارد گفت: مقدار مصرف واحدهای مشمول باید مشخص شود زیرا ممکن است این محصول از استان خارج و با نرخ بیشتری فروخته شود.

حسین مهرابی افزود: همچنین سازمان صمت هم فرآیند تولید این واحدها را رصد و با کمک سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان به گونه ای برنامه ریزی نماید که انواع کود با قیمت مناسب به مصرف کننده برسد.

وی با اشاره به صدور پروانه بهره برداری کترینگ فوردگاه کرمان به عنوان دیگر مصوبه این نشست اظهار داشت: با شریط موقت بودن این واحد و موافقت متولیان بهداشت، موافق تصویب این دستورکار هستم.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمان با اشاره به برگزاری جلسات کارگروه در روز چهارشنبه‌ها افزود: بر مصوبات شهرستانی تاکید داریم و مصوبات سفرهای استاندار کرمان ذیل کارگروه اقتصاد مقاومتی و رفع موانع انجام شده که این مصوبات به صورت منسجم تر در سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان دنبال می شود و کارگروه رفع موانع هم نیاز به انسجام بیشتری دارد.

وی ادامه داد: کارشناسی مصوبات پس از کمیته های سه گانه به تصویب کارگروه می رسد و در اختیار فرمانداران در شهرستان ها و در مسیر رفع موانع قرار می گیرند.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان نیز در این نشست گفت: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان کرمان پس از ۲ سال فعالیت کارشناسی وزارت صمت، از ابتدای اردیبهشت ماه امسال آغاز به کار کرد و اکنون قابلیت اجرا دارد.

علیرضا رحمان نژاد با اشاره به اطلاع رسانی انجام شده به متقاضیان افزود: از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری تمامی واحدهای تولیدی می توانند در راستای رفع مشکلاتشان در این سامانه ثبت نام کنند و این مسائل با وجود یک سیستم در دستگاه های اجرایی قابلیت رفع دارد و همچنین چالش ها در صورت نیاز به مصوبه، در کارگروه رفع موانع تولید استان کرمان مطرح و مصوبه کاربردی دریافت می کنند. 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)