کد خبر: ۴۰۷۲۶
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۹
ارسال به دوستان
ذخیره
معاون پارلمانی رییس جمهوری:
معاون پارلمانی رییس جمهوری با تاکید بر این که دغدغه دولت و رییس جمهوری رفع مشکلات معیشتی، اقتصادی مردم و اداره بهینه مملکت است، تاکید کرد: رقبای سیاسی دولت با در نظر گرفتن مسائل و مشکلات متعددی که بخش عمده و قابل توجهی از آن ناشی از تحریم‌های ظالمانه است، به نقد عملکرد دولت بپردازند.

معاون پارلمانی رییس جمهوری با تاکید بر این که دغدغه دولت و رییس جمهوری رفع مشکلات معیشتی، اقتصادی مردم و اداره بهینه مملکت است، تاکید کرد: رقبای سیاسی دولت با در نظر گرفتن مسائل و مشکلات متعددی که بخش عمده و قابل توجهی از آن ناشی از تحریم‌های ظالمانه است، به نقد عملکرد دولت بپردازند.

به گزارش ایرنا «حسینعلی امیری»روز سه شنبه در مراسم کلنگ زنی ساختمان بایگانی راکد سازمان استاد و کتابخانه ملی، ایجاد بایگانی راکد اتفاقی مهم و از کارهای اساسی و بنیادی و از ضرورت‌های غیرقابل اجتناب عنوان کرد و با بیان این که موضوع آرشیو و بایگانی اسناد در کشور ما سابقه طولانی و دیرینه دارد، گفت: اسناد در تاریخ گویای نوع زیست، فرهنگ، حقون شهروندی است. در ایران قدمت آن به دوره هخامنشیان می‌رسد و در تخت جمشید که یکی از مظاهر تمدن ایرانی در تاریخ دنیاست مطرح بوده است. در زمان ساخت تخت جمشید آرشیو، بایگانی و استاد موجود مورد توجه قرار گرفته است.

معاون امور مجلس رییس جمهور یادآور شد: اگر امروز از سوابق حقوق شهروندی و حقوق انسان‌ها در ایران صحبت می‌کنیم و به تاریخ گذشته‌مان افتخار می‌کنیم، به دلیل وجود مدارک و اسناد است. آنچه امروز موجب می‌شود ما به تمدن پرافتخار ایران اسلامی ببالیم به دلیل موجود بودن آرشیو و بایگانی اسناد است، اسناد و مدارک و حفظ آنها، حفظ حافظه تاریخی یک ملت است که دارای اهمیت فوق العاده است.

امیری با بیان این که فقدان یک سند معتبر می‌تواند مسائل و مشکلات اجتماعی و امنیتی ایجاد کرده و در بسیاری از مواقع موجب دعوا و درگیری شود، گفت: حفظ اسناد در ایران از سال ۱۳۰۹ شروع می‌شود که تاکید بر تمرکز اسناد دولتی در یک محل واحد دارد. در سال ۱۳۴۹ سازمان اسناد ملی شکل می‌گیرد و مسیر تکاملی خود را طی می‌کند و به مرور حفظ اسناد از منظر علمی مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی یادآور شد: امروز ما در دانشگاه تهران و دانشگاه الزهرا رشته تحصیلی آرشیو و اسناد داریم. در ساخت ساختمان بایگانی راکد ملی باید استانداردها مورد توجه قرار گیرد، مکان‌یابی این محل از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است. امروزه در دنیا ۸۵ درصد ساختمان‌های بایگانی راکد ملی استاندارد نیستند که ما با دقت نظر باید به استاندارد ساختن این مکان بیندیشیم.

معاون پارلمانی رییس جمهور گفت: در دنیای کنونی به دلیل ضروریات باید به سمت مدرن و دیجیتالی کردن و بهره‌مندی از هوش مصنوعی در نگهداری اسناد گام برداشت که در دوران کرونایی امروز شاهد بودیم داشتن اسناد دیجیتال بسیار مهم و اثر بخش است.

امیری در ادامه انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا را بعنوان یکی از مهمترین رویدادها و رخدادهای سال ۱۴۰۰ عنوان کرد و گفت: دولت تدبیر و امید در شرایط خاصی کشور را تحویل گرفت. ایران در ذیل فصل هفت منشور سازمان ملل قرار داشت که با هدایت‌های رهبر فرزانه، تلاش‌های رئیس جمهور و تیم مذاکره کننده با تصویب یک قطعنامه آثار حقوقی قطعنامه‌های متعدد از سر کشورمان برداشته شد که اما متاسفانه در این روزها کمتر به آن پرداخته می‌شود.

وی یادآور شد: در سال ۱۳۹۲ به دلیل اینکه کشور در ذیل فصل هفت منشور سازمان ملل قرار داشت، اقدام به عملیات نظامی علیه کشور متصور بود. ما هیچ کشوری را نمی‌یابیم که ذیل فصل هفت منشور سازمان ملل باشد و بدون جنگ و پرداخت خسارت بزرگ نجات یافته باشد اما ایران در چارچوب برجام از ذیل هفت منشور سازمان ملل خارج شد.

معاون امور مجلس رییس جمهور با بیان این که دولت در این سال‌ها فرازها و نشیب‌های فراوانی را دیده است، گفت: البته در ماه‌های آخر دولت تدبیر و امید با توجه به رکود جهانی اقتصاد و مواجه بودن با کووید ۱۹ شرایط بسیار سخت شده است. دولت در تلاش است با انجام مذاکرات وین، برگرداندن آمریکا به برجام، و وادار کردن متعاهدین به اجرای تعهدات، جمع کردن و ساماندهی پروژه‌های خود انتخابات را نیز در موعد مقرر در کمال صحت و دفت برگزار کند.

امیری افزود: در این فضا اقتضای انصاف این است که اگر نقد انجام می‌دهیم با ادبیات اخلاقی و رعایت اصول اسلامی باشد که متاسفانه در برخی موارد با حملات تخریبی عده‌ای در داخل خواسته یا ناخواسته هم صدایی آنها را با دشمنان ایران اسلامی شاهد هستیم.

وی با تاکید بر این که رقابت سیاسی می‌تواند در چارچوب اصول گفتمانی حضرت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب منجر به مشارکت حداکثری شود، گفت: دولت تدبیر و امید با تکیه بر حمایت‌های رهبری و بیست و چهار میلیون رای مردم، مسائل و مشکلات متعددی را پشت سر گذرانده و امروز نیز دغدغه اش رفع مشکلات معیشتی، اقتصادی مردم و اداره بهینه مملکت است.

معاون امور مجلس رییس جمهوری تاکید کرد: انتظار می‌رود که رقبای سیاسی دولت با در نظر گرفتن مسائل و مشکلات متعددی که بخش عمده و قابل توجهی از آن ناشی از تحریم‌های ظالمانه است به نقد بپردازند. از طرف دیگر نقش صدا و سیما در نقد منصفانه از یک سو و تبیین خدمات و زحمات دولتمردان از سوی دیگر می‌تواند نقش ارزنده‌ای را ایفا کند.

امیری گفت: اگر صدا و سیما به تنظیم مناظره‌های انتخاباتی می‌اندیشد، پیشنهاد می‌شود، براساس تجربیات انتخابات گذشته نماینده یا نمایندگانی از طرف رییس جمهوری در مناظرات حضور داشته باشد که اگر سوالی مطرح شد و نقدی وجود دارد، پاسخ لازم را بدهد که می‌تواند یکی از مولفه‌های افزایش مشارکت باشد.

وی در پایان افزود: امید داریم با حضور همه سلایق و گروه‌های سیاسی که فکر و اندیشه شان عزت ایران اسلامی و نظام جمهوری اسلامی را دنبال می‌کند شاهد مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پیش رو و ناکامی دشمنان ایران باشیم.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)