کد خبر: ۴۰۷۳۷
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۱
ارسال به دوستان
ذخیره
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان
وی با اشاره به فراهم نمودن تسهیلات سرمایه در گردش به امر صادرات محصولات کشاورزی و باغی توسط دولت گفت: برای نخستین بار در دولت تدبیر و امید خط اعتباری به صورت شناور در کشور برای صادرات محصولات اساسی فراهم شده است.

در گلخانه ها، کشت گیاهان دارویی و توسعه دامپروری استان  سرمایه گذاری کنید/خط اعتباری شناور  برای صادرات محصولات اساسی فراهم شده است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: تعداد ۹ هزار و ۱۲۷ پروژه در بخش های آب و کشاورزی طی حدود هشت سال گذشته با واگذاری هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی در شمال این استان به بهره برداری رسیده یا عملیات اجرایی آنها آغاز شده است.

به گزارش ایرنا، عباس سعیدی افزود: عمده طرح های کشاورزی که عملیات اجرایی آنها طی مدت یاد شده آغاز شده یا به بهره برداری شامل ساخت استخرهای کشاورزی، سیستم های آبیاری قطره ای، لایه روبی و ترمیم قنوات است.

وی ادامه داد: احداث گلخانه ها، تولید بذر، کاشت و تولید گیاهان دارویی، توسعه آبزی پروری و تولید زالو و ماهیان زینتی، راه اندازی بیش از ۳۲۱ واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی توسعه دامپروری و تکثیر دام های اصلاح نژاد شده و نژاد نوترکیب، مکانیزاسیون ماشین های کشاورزی بهره برداری از کارخانه شیر و لبنیات و صادرات محصولات کشاورزی از جمله این طرح ها است.

سعیدی اظهار داشت: همچنین برای ایجاد اشتغال، اعتبارات واگذار شده برای احداث یا تکمیل طرح های کشاورزی از محل بند الف تبصره ۱۸، صندوق توسعه ملی، اشتغال توسعه روستایی پرداخت شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان با بیان اینکه کشت های گلخانه ای از ۶۰ هکتار به ۳۰۰ هکتار در این استان افزایش پیدا کرده است تصریح کرد: در حال حاضر نیز برای توسعه کشت های گلخانه ای تسهیلات بانکی در اختیار سازمان جهاد کشاورزی قرار دارد و فرصت سرمایه گذاری خوبی در این بخش فراهم شده است.

وی گفت: سرمایه گذاری های خوبی نیز در بخش احداث گلخانه ها در استان کرمان در حال انجام است که به سطح زیر کشت گلخانه های این استان اضافه خواهد شد.

سعیدی افزود: اکنون در بخش های گلخانه ها، کشت گیاهان دارویی و توسعه دامپروری استان زمینه سرمایه گذاری وجود دارد و سرمایه گذاران می توانند در این بخش فعالیت کنند.

وی بیان داشت: جهاد کشاورزی استان کرمان در زمینه توسعه شیلات نیز قادر به واگذاری تسهیلات است و در زمینه مکانیزاسیون کشاورزی رقم اعلام شده ۶۰ میلیارد تومان بود که ۷۵ میلیارد تومان معادل ۱۳۵ درصد تسهیلات امسال پرداخت شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان ادامه داد: در حال پیگیری برای جذب ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات به منظور پرداخت به متقاضیان خرید کمباین و تراکتور هستیم.

وی گفت: اقدامات خوبی در زمینه مکانیزاسیون بخش کشاورزی در استان کرمان انجام شده به طوری که ضریب مکانیزاسیون با ورود بیش از سه هزار تراکتور و کمباین به این استان از ۹ دهم اسب بخار به ۱.۶۶ درصد افزایش پیدا کرده است.

سعیدی بیان کرد: تاکنون بیش از ۱۷ هزار دنباله بند و ادوات کشاورزی وارد استان کرمان شده که ضریب مکانیزاسیون از ۴۸ درصد به ۶۷ درصد افزایش یافته که اقدام بسیار خوبی در زمینه افزایش بهره وری، کاهش هزینه ها و افزایش درآمد کشاورزان و باغداران است.

وی ادامه داد: تا سال ۱۳۹۲ حدود ۸۹هزار هکتار از اراضی این استان به سیستم های آبیاری نوین مجهز شده بود که با اقدامات انجام گرفته اکنون این میزان با رشد ۶۸درصدی به ۱۵۰هزار هکتار رسیده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان افزود: اجرای بیش از پنج هزار هکتار آبیاری تیپ در مزارع برای نخستین مرتبه در استان کرمان، پروژه توسعه آبیاری میکروتیپ در مزارع، تغییر الگوی کشت و افزایش بهره وری در واحد سطح، تدوین و اجرای برنامه پنج ساله کاشت سطح زیرکشت محصولات با نیاز آبی بالا و جایگزینی با محصولات کم آب و اقتصادی مانند زعفران، گل محمدی، زرشک و عناب از دیگر اقدامات انجام شده در این سازمان است.

وی با اشاره به فراهم نمودن تسهیلات سرمایه در گردش به امر صادرات محصولات کشاورزی و باغی توسط دولت گفت: برای نخستین بار در دولت تدبیر و امید خط اعتباری به صورت شناور در کشور برای صادرات محصولات اساسی فراهم شده است.

سعیدی تصریح کرد: از سال ۱۳۹۴ تاکنون قریب چهار هزار و ۵۰۰ میلیاردریال از تسهیلات در استان کرمان جذب و در اختیار صادر کنندگان قرار گرفته است.

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات ویژه صادرات محصولات کشاورزی و راه اندازی بورس محصولات کشاورزی برای اولین بار در استان اظهار داشت: بورس پسته در شهرستانهای زرند و سیرجان راه اندازی و در حال فعالیت است و در دو شهرستان رفسنجان و کرمان در حال راه اندازی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان افزود:سطح زیرکشت های کم آب و اقتصادی در استان کرمان تا سال ۹۲قریب به سه هزار و ۶۰۰ هکتار بوده که در دولت تدبیر و امید این سطح با افزایش ۳۴۰درصدی به قریب ۱۶هزار هکتار رسییده است.

وی به اجرای طرح توسعه کشت زعفران در استان کرمان اشاره کرد و گفت: سطح زیر کشت این محصول تا سال ۱۳۹۲ حدود ۴۷۰ هکتار با تولید ۲ هزار و ۶۰۰ کیلوگرم بوده که این میزان در حال حاضر به هزار و ۳۸۰ هکتار با تولید ۴۸۶۰ کیلوگرم رسیده است.

سعیدی تصریح کرد: این سازمان در طرح توسعه کشت گل محمدی نیز موفق عمل کرده به طوری که سطح زیرکشت این محصول در سال ۱۳۹۲ ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار با تولید ۵۵۰۰ تن بوده و اکنون این مقدار به سه هزار و ۸۰۰ هکتار با تولید هشت هزار تن رسیده است.

وی ادامه داد: در توسعه کشت زرشک نیز سطح زیرکشت تا سال ۹۲ حدود ۲۶ هکتار با تولید ۱۹ تن بوده و اکنون این سطح به ۱۷۵ هکتار با تولید ۲۷ تن رسیده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان با اشاره به توسعه کشت گیاهان دارویی در کرمان به عنوان پروژه ای موفق اظهار داشت: سطح زیر کشت این محصول تا سال ۹۲ حدود ۶۸۰ هکتار بوده و اکنون به هزار و ۷۰ هکتار با متوسط عملکرد تر ۳.۵ تن در هکتار رسیده است.

وی بیان کرد: صنایع فرآوری و بسته بندی محصولات کشاورزی موجود در استان تا سال ۹۲ از ظرفیتی قریب ۲۴۰۰هزار تن برخوردار بود که در دولت تدبیر و امید با اختصاص تسهیلات بانکی و حمایت از متقاضیان با افزایش ۵۰ درصدی ۳۶۰۰ هزار تن در سال رسیده است.

سعیدی به اجرای طرح هویت گذاری ۹۳ هزار راس دام سنگین در کرمان اشاره کرد و ادامه داد: با اجرای این طرح سالانه ۵۴ میلیارد تومان عاید استان می شود.

وی گفت: پروژه تولید ترکیبات ژنتیکی جدید گوسفند با افزایش ۳۰۰ راس لاپاراسکوپی به ۱۰ هزار و ۳۰۰ راس در سال جاری و پروژه تولید ترکیبات ژنتیکی بز برای اولین بار در استان کرمان با تلقیح چهار هزار و ۲۰۰ رأس با اسپرم سانن از سال ۹۵ تاکنون از افتخارات این استان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان به اجرای طرح توسعه فعالیتهای شیلات و آبزیان نیز اشاره کرد و اظهار داشت: تولید آبزیان در کرمان در سال ۹۲ ۹۷۰ تن بوده و این رقم در سال گذشته به ۲ هزار و ۷۰۰ تن رسیده است و راه اندازی بزرگترین مرکز تولید و پرورش آرتمیا در کشور از دیگر اقدامات انجام شده در این حوزه است.

وی ادامه داد: همچنین توسعه کشت های گلخانه ای نیز در استان کرمان تا سال ۹۲ قریب یکهزار و ۵۱۰ هکتار با متوسط عملکرد ۱۰ هزار تن در سال بوده که در حال حاضر افزایش این سطح به ۲هزار و ۴۲۰هکتار با متوسط عملکرد ۳۳ هزار تن سبزی و صیفی و ۹ میلیون گل شاخه بریده در سال رسیده است.

سعیدی گفت: سازمان جهاد کشاورزی کرمان در تولید بذور محصولات اساسی و استراتژیک به خودکفایی رسیده است به طوری که میانگین تولید بذور گندم و جو در سال های قبل چهار هزار و ۲۰۰ تن بوده که به هفت هزار تن افزایش یافته است.

وی به اجرای طرح توسعه کشاورزی حفاظتی در استان کرمان اشاره کرد و افزود: سطح اجرایی کشاورزی حفاظتی در سال۹۲ پنج هزار هکتار بوده و اکنون این مقدار به هفت هزار هکتار رسیده و افزایش سطح زیرکشت سورگوم از ۵۰۰ به هزار و ۲۰۰ هکتار رسیده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان به اجرای طرح های مبارزه و کنترل آفت زنجره خرما، گردو و زنجره خرما در استان کرمان اشاره کرد و تصریح کرد: ساماندهی فروشگاه های عرضه سموم کشاورزی یکی از اقدامات شاخص استان کرمان است که در این راستا جهاد کشاورزی کرمان رتبه نخست را دارد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)