کد خبر: ۴۰۷۳۹
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۳
ارسال به دوستان
ذخیره

هیات‌های نظارت بدون در نظر گرفتن وابستگی‌های سیاسی در خصوص نامزدها داوری کنند/ شائبه برخورد جناحی و خطی با نامزدهای ردصلاحیت شده وجود دارد/ برخورد با سرمایه‌های انسانی کشور چه سودی دارد؟/ جریاناتی که حضور اصلاح‌طلبان و مشارکت مردم در انتخابات را برنمی‌تابند، باید خود را با سیاست‌های کلی کشور تنظیم کنند/ بی‌سلیقگی‌ها باعث نمی‌شود صحنه سیاسی را ترک کنیم

دبیرکل جمعیت توسعه و آزادی استان کرمان گفت: خبرهای دریافتی از سراسر استان نشان می‌دهد تعداد قابل توجهی از نیروهای اصلاح‌طلب برای حضور در انتخابات شوراها ردصلاحیت شده‌اند.
به گزارش گفتارنو محمدرضانژادحیدری در جلسه شورای مرکزی جمعیت توسعه و آزادی استان کرمان گفت: براساس گزارش‌های دریافتی بیشترین تعداد ردصلاحیت‌ها در شهر زرند بوده به گونه‌ای است که تقریبا تمامی نامزدهای شناخته شده اصلاح‌طلب ردصلاحیت شده‌اند.
این فعال سیاسی با بیان اینکه برنامه ما حضور حداکثری در انتخابات است، به انتقاد از هیات‌های نظارت بر انتخابات پرداخت و گفت: نظارت در انتخابات شوراها برعهده مجلس شورای اسلامی است و مجلس یازدهم هم گرایش سیاسی مشخصی دارد، اما انتظار ما از هیات‌های نظارت این است که با درک شرایط کشور و بدون در نظر گرفتن وابستگی‌های سیاسی در خصوص نامزدها داوری کنند.
نژادحیدری گفت: شائبه برخورد جناحی و خطی با نامزدهای ردصلاحیت شده وجود دارد و ما این موضوع را درشان هیات‌های نظارت نمی‌دانیم.
دبیرکل جمعیت توسعه و آزادی استان کرمان با اشاره به قانون انتخابات شوراها گفت: در قانون انتخابات شوراها شرایط نامزدهای انتخابات در مواد 30 تا 34 قانون مشخص شده که شامل یکسری شرایط مشخص است.
وی با بیان اینکه ماده 52 قانون شوراها به صراحت می‌گوید که «بررسي‌ها از محدوده موارد‌ مذكور در مواد 30، 31، 32، 33، 34 اين قانون خارج نگردد» گفت: بسیاری از نامزدهایی که در مرحله هیات نظارت ردصلاحیت شده‌اند، در هیات‌های اجرائی و مستند به گزارش مراجع چهارگانه تائید شده‌اند، اکنون این سوال پیش می‌آید که هیات‌های نظارت بر چه اساسی اقدام به ردصلاحیت نامزدها کرده‌اند.
دبیرکل جمعیت توسعه و آزادی استان کرمان گفت: هیات‌های نظارت اگر مدرک مستدل و مستندی در خصوص ردصلاحیت‌ نامزدها مستند به قانون دارند، به نامزدها ارائه دهند.
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: اتفاق دیگری که افتاده این است که برخی از نامزدها طی چند روز گذشته به دفاتر هیات نظارت فراخوانده شده و از آنها خواسته شده که برای آنکه ردصلاحیت در سوابق آنها درج نشوند، از نامزدی استعفا دهند که این درخواست هم محل سوال است.
وی ادامه داد: انصراف از حضور در انتخابات از بیم ردصلاحیت، می‌تواند دلیلی بر پذیرش عدم صلاحیت از سوی نامزد باشد و باعث می‌شود افراد امکان پیگیری در مراجع بالاتر را از دست بدهند.
نژادحیدری گفت: بسیاری از کسانی که ردصلاحیت شده‌اند شخصا علاقه‌ای به شرکت در انتخابات نداشته‌اند، و با بررسی سوابق و شرایط قانونی لازم، از سوی احزاب و گروه‌های سیاسی به شرکت در انتخابات تشویق شده‌اند.
وی افزود: این نوع برخورد با ظرفیت‌های انسانی کشور به جز افزایش یاس و ناامیدی چه سودی برای کشور دارد؟
این فعال سیاسی گفت: سیاست کلی نظام مشارکت گسترده مردم در انتخابات است، اما اگر برخی افراد و برخی جریانات حضور اصلاح‌طلبان و مشارکت گسترده مردم در انتخابات را برنمی‌تابند، باید خود را با سیاست‌های کلی کشور تنظیم کنند.
نژادحیدری با بیان اینکه هنوز برای پیگیری قانونی این موضوع زمان وجود دارد گفت: از دوستانی که در هیات‌های نظارت رد صلاحیت شده‌اند درخواست کرده‌ایم تا با اعتراض به مرجع بالاتر پیگیر احقاق حقوق خود باشند.
وی ادامه داد: ما نیز تلاش می‌کنیم تا با مذاکره و رایزنی مشکل به وجود آمده برای برخی از دوستان را حل کنیم.
دبیرکل جمعیت توسعه و آزادی استان کرمان در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه آیا امکان ارائه لیست در انتخابات شورای شهر کرمان برای اصلاح‌طلبان در شرایط موجود فراهم است گفت: این موضوع باید در جبهه اصلاحات و با همفکری سایر گروه‌ها مورد ارزیابی قرار گیرد، اما متاسفانه برخورد هیات‌های نظارت در ردصلاحیت برخی نیروها، بی‌انگیزگی درون اصلاح‌طلبان را دو چندان کرده؛ اما ناامید نیستیم.
نژادحیدری گفت: برای ما صندوق رای همیشه جایگاه ارزشمندی دارد و ما مشارکت در انتخابات را ضامن امنیت ملی می‌دانیم و این دست بی‌سلیقگی‌ها باعث نمی‌شود تا صحنه سیاسی را ترک کنیم.
وی افزود: ما انقلاب، نظام، رهبری و کشور را متعلق به همه مردم می‌دانیم و تلاش خواهیم کرد تا با مدیریت چالش‌ها و تبدیل تهدیدها به فرصت، در عرصه حضور داشته‌ باشیم.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

بارش باران  ۱۰ راه روستایی در جنوب کرمان را مسدود کرد / اوج بارش‌ها از عصر امروز

هشدار رئیس پلیس راه کرمان به رانندگان؛ با توجه به شرایط جوی هوا از سفرهای غیرضرور خودداری کنید

601  مددجوی کرمانی مشمول عفو رهبری شدند / صدور 7 هزار و 552 رای جایگزین حبس

پیرو هشدار وقوع سیلاب؛ بیمارستان صحرایی در کرمان برپا شد

اعلام محدودیت‌های ترافیکی روز ارتش در کرمان

سامانه بارشی قوی در جنوب کرمان آغاز شد / ثبت بیشترین میزان بارندگی تاکنون در میانده جیرفت

استاندار کرمان: آمادگی لازم برای مقابله با هر اتفاقی را داریم

ثبت سفارش کتاب‌های درسی به تعویق افتاد

رییس دادگستری زرند: برخورد قضایی در انتظار افرادی که اطفال را به تکدی‌گری می‌گمارند

نیمی از مزارع گندم قلعه گنج در معرض سیل قرار دارند

پربازدید ها

اطلاعیه سپاه پاسداران در خصوص عملیات ایران علیه رژیم صهیونیستی

حمله گسترده موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل آغاز شد

اسرائیل هر واکنشی نشان دهد، واکنش ما بسیار سخت‌تر خواهد بود /عملیات وعده صادق بیش از انتظار موفق بود

عملیات شجاعانه فرزندان غیور ایران اسلامی موجب افتخار است/ این حمله یک تصمیم استراتژیک برای نمایش اقتدار، امنیت و غرور ملی بود/ باید به قدرت ملی خود ببالیم

آماده باش ارتش در مرزها /عملیات وعده صادق، پاسخ قطعی ایران نبود /نیاز باشد پاسخی کوبنده و قطعی خواهیم داد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)