کد خبر: ۴۰۸۰۶
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۱
ارسال به دوستان
ذخیره
عضو حزب کارگزاران سازندگی گفت: امکان اشتراک نظر و توافق بر روی یک گزینه بین احزاب اصلاح‌طلب مساعد و مهیا است و دیدگاه‌ها حداقل در انتخابات ریاست جمهوری خیلی از هم فاصله ندارد.

عضو حزب کارگزاران سازندگی گفت: امکان اشتراک نظر و توافق بر روی یک گزینه بین احزاب اصلاح‌طلب مساعد و مهیا است و دیدگاه‌ها حداقل در انتخابات ریاست جمهوری خیلی از هم فاصله ندارد.

به گزارش ایلنا علی جمالی درباره سازوکار انتخابات و معرفی کاندیداهای مدنظر این حزب در انتخابات ریاست جمهوری به جبهه اصلاح‌طلبان ایران، گفت: روز گذشته به صورت رسمی طی یک نامه آقای طاهرنژاد به عنوان نماینده حزب در جبهه اصلاح‌طلبان ایران اسامی آقایان اسحاق جهانگیری، محسن هاشمی و محمدجواد ظریف، که مصوبه کمیته سیاسی و شورای مرکزی است را به این نهاد معرفی کرد.

وی در رابطه با اینکه هیچکدام از این افراد معرفی شده تاکنون به صورت رسمی اعلام کاندیداتوری نکرده‌اند، اظهار داشت: این اتفاق، یعنی معرفی کردن افراد در این مرحله محصول یک مذاکرات اولیه است، یعنی بعد از جمع‌بندی اولیه و صحبت کردن با خود افراد در نهایت این اسامی معرفی شدند. لذا اگرچه به شکل رسمی اعلام کاندیداتوری نکرده‌اند اما حتما در گفت‌وگوهایی که انجام شده یک موافقت یا تاییدیه‌ای از آن‌ها اخذ شده است. به عنوان مثال در رابطه با حضور آقای مهندس زنگنه اطلاع دارم که تا آخرین لحظه با ایشان صحبت شده اما ایشان نپذیرفته‌اند و به همین دلیل اسم ایشان در میان گزینه‌های معرفی شده قرار نگرفت. در واقع این سه عزیزی که اسامی آن‌ها توسط حزب معرفی شده اگرچه کاندیداتوری خود را اعلام نکرده‌اند اما حداقل تا این لحظه این مساله را رد هم نکرده‌اند.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران در پاسخ به این سوال که چه اندازه برای کاندیداهای حزب شانس قرار گرفتن در جمع منتخبین نهایی جبهه اصلاحات قائل است؟، بیان داشت: ترتیبات درون جبهه اصلاحات تعیین کننده کاندیدای نهایی خواهد بود اما با این حال به‌نظر می‌رسد از میان سه گزینه‌ای که کارگزاران معرفی کرده، حداقل یک یا دو گزینه موفق باشند که رای یک سوم اولیه و دو سوم نهایی را از اعضای مجمع جبهه اصلاحات، کسب کنند.

وی ادامه داد: در مجموع امکان اشتراک نظر و توافق بر روی یک گزینه بین احزاب اصلاح‌طلب مساعد و مهیا است و دیدگاه‌ها حداقل در انتخابات ریاست جمهوری خیلی از هم فاصله ندارد.

رئیس ستاد انتخابات حزب کارگزاران در رابطه شرایط این حزب در انتخابات شورای شهر تهران نیز گفت: بیشتر کسانی که روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کرده بودیم، ردصلاحیت شدند. البته درتلاش هستیم که شاید بتوانیم تعدادی از این افراد را با رایزنی به صحنه رقابت‌های انتخابات بازگردانیم و با افراد باقی‌مانده در هماهنگی با سایر احزاب اصلاح‌طلب در انتخابات فعالیت خواهیم کرد.

وی افزود: این مساله ردصلاحیت‌ها برای ما خیلی اتفاق عجیب و تازه‌ای نیست، ما در انتخابات‌های گذشته هم با این شرایط رو به رو بودیم که تقریبا همه کاندیداهای ما ردصلاحیت شدند و مجبور شدیم از نیروهای متخصص نزدیک به حزب اما غیرحزبی استفاده کنیم. اکنون هم در حال رایزنی هستیم و ناامید هم نیستیم، هرچند که احتمال دارد لیست ما با کاندیداهای حداکثری اعلام نشود اما از حضور در عرصه رقابت انتخابات شوراها ناامید نیستیم.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)