کد خبر: ۴۰۸۰۸
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۴
ارسال به دوستان
ذخیره
گفتارنو از ردصلاحیت نامزدهای اصلاح‌طلب در استان کرمان خبر می‌دهد:
با اعلام نتایج بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات شوراهای شهر در هیات‌های نظارت، مشخص شد که تعداد زیادی از نامزدهای اصلاح‌طلب و مستقل انتخابات توسط این هیات‌ها ردصلاحیت شده‌اند.

گفتارنو- گروه سیاست:
با اعلام نتایج بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات شوراهای شهر در هیات‌های نظارت، مشخص شد که تعداد زیادی از نامزدهای اصلاح‌طلب و مستقل انتخابات توسط این هیات‌ها ردصلاحیت شده‌اند.
ردصلاحیت نامزدهای انتخابات شوراها در حدی شدید و به نوعی بی‌سابقه بود، که صدای شخصیت‌هایی همچون حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین خمینی را در آورد. نوه بنیانگذار جمهوری اسلامی گفته بود: گزارش هایی که درباره انتخابات شوراها می رسد این قدر بد است که انسان واقعا شرم می کند. او با انتقاد از ردصلاحیت‌های گسترده نامزدهای انتخابات شوراها گفته بود: «تقسیم بر دو کردن» نیروهای کشور باعث ترفیع چاپلوسان و متملقانی می شود که اتفاقا به سخنانی که می گویند هم باور ندارند. {جزئیات بیشتر اینجا}


از اعتراض به ردصلاحیت نامزدهای اصلاح‌طلب تا اعلام تائید صلاحیت 100 نفر از ردصلاحیت شدگان قبل از مهلت بررسی اعتراض‌ها/ منبع مطلع: مسئولان انتخابات اعلام کردند هنوز فهرست 100 نفره ابلاغ نشده است
اما شدت ردصلاحیت‌ها در استان کرمان و شهر کرمان دست کمی از سطح کشور ندارد. بر اساس خبرهای دریافتی در شهر کرمان چهار عضو اصلاح‌طلب شورای شهر کرمان رد صلاحیت و نامزدهای اصولگرای این شورا تائید صلاحیت شده‌اند.
همچنین در میان سایر نامزدها نیز تعداد زیادی از چهره‌های اصلاح‌طلب امکان حضور در انتخابات را به دست نیاوردند. 
همین موضوع باعث شد تا دبیرکل جمعت توسعه و آزادی استان کرمان از تشکل‌های اصلاح‌طلب استان به این موضوع واکنش دهد.

از اعتراض به ردصلاحیت نامزدهای اصلاح‌طلب تا اعلام تائید صلاحیت 100 نفر از ردصلاحیت شدگان قبل از مهلت بررسی اعتراض‌ها/ منبع مطلع: مسئولان انتخابات اعلام کردند هنوز فهرست 100 نفره ابلاغ نشده است

نژادحیدری در جمع اعضای شورای مرکزی این تشکل گفته «شائبه برخورد جناحی و خطی با نامزدهای ردصلاحیت شده وجود دارد و ما این موضوع را درشان هیات‌های نظارت نمی‌دانیم.»
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با طرح این پرسش که « این نوع برخورد با ظرفیت‌های انسانی کشور به جز افزایش یاس و ناامیدی چه سودی برای کشور دارد؟» تاکید کرده: بسیاری از کسانی که ردصلاحیت شده‌اند شخصا علاقه‌ای به شرکت در انتخابات نداشته‌اند، و با بررسی سوابق و شرایط قانونی لازم، از سوی احزاب و گروه‌های سیاسی به شرکت در انتخابات تشویق شده‌اند. {جزئیات خبر را اینجا بخوانید} 
استاندار کرمان هم به موضوع ردصلاحیت نامزدهای انتخابات شوراها ورود کرد و در جلسه ستاد انتخابات استان گفت: شائبه این موضوع برای برخی وجود دارد که در تایید صلاحیت‌ها کاندیدا‌ها برخورد سلیقه‌ای و جناحی شده که امیدوارم در بازبینی‌ها عادلانه رفتار و براساس مستندات قانونی عمل شود. {جزئیات خبر را اینجا بخوانید} 
سردار حسنی سعدی دبیر هیات نظارت بر انتخابات نیز در همین جلسه به این موضوع اشاره کرد و گفت: [درباره اعتراضات]  به طور قطع با نگاه رسیدگی، اغماض و گرایش مشارکت حداکثری بررسی می‌شود.
وی همچنین در گفت‌وگو باروزنامه واقعه ضمن رد برخورد جناحی با ردصلاحیت شدگان گفته بود اعضای هیات نظارت حاضر نیستند دین خود را به دنیای دیگران بفروشند.

از اعتراض به ردصلاحیت نامزدهای اصلاح‌طلب تا اعلام تائید صلاحیت 100 نفر از ردصلاحیت شدگان قبل از مهلت بررسی اعتراض‌ها/ منبع مطلع: مسئولان انتخابات اعلام کردند هنوز فهرست 100 نفره ابلاغ نشده است

دبیر هیات نظارت همچنین در گفت‌وگوی دیگری با همین رسانه از رفع مشکل حدود 100 نفر از نامزدهای انتخابات خبر داد و گفت: با تجمیع اسامی و رفع نواقص، مشکل نزدیک به صدنفر از افرادی که ردصلاحیت شده بودند، حل شد و مورد تایید قرار گرفتند.
وی در این مصاحبه گفته بود که با اعتراض ردصلاحیت شدگان و بررسی اعتراض‌ها مشکل تعداد دیگری از ردصلاحیت شده‌ها برطرف خواهد شد.
حسنی در ادامه گفت‌وگوی خود از فعالان سیاسی خواست از  «قضاوت عجولانه و ربط دادن این تلاش قانونی به مسائل جناحی» خودداری کند و «اجازه ندهند فضاسازی غیر متعارفی در آستانه انتخابات ایجاد شود.»
در همین حال یک منبع مطلع که خواست نام وی منتشر نشود به گفتارنو گفت: بعد از مصاحبه سردار حسنی سعدی ما از طریق فرمانداری کرمان و استانداری کرمان پیگیری کردیم که این 100 چه کسانی هستند، اما در لحظه پیگیری مسئولان فرمانداری ابراز بی‌اطلاعی کردند و گفتند تاکنون فهرست جدیدی ابلاغ نشده است.
وی ادامه داد: لذا تا الان مشخص نیست که این 100 نفر چه کسانی هستند و آیا تائید صلاحیت آن‌ها می‌تواند به رقابتی شدن انتخابات بینجامد یا این 100 نفر افراد کمتر شناخته شده هستند و صرفا جنبه کمی دارد.
حالا باید منتظر بود و دید که آیا بررسی اعتراض‌ها فرصت رقابت عادلانه برای همه جریان‌های سیاسی را فراهم می‌کند یا خیر؟

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)