کد خبر: ۴۰۸۱۳
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۳
ارسال به دوستان
ذخیره
نماینده مردم شهر بابک در مجلس شورای اسلامی با بیان این که بهتر است روسای قوای مقننه و قضاییه در حوزه های کاری خود باقی بمانند و وارد عرصه انتخابات ریاست جمهوری نشوند، از نامه دعوت نمایندگان برای حضور آیت الله رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ انتقاد کرد.

نماینده مردم شهر بابک در مجلس شورای اسلامی با بیان این که بهتر است روسای قوای مقننه و قضاییه در حوزه های کاری خود باقی بمانند و وارد عرصه انتخابات ریاست جمهوری نشوند، از نامه دعوت نمایندگان برای حضور آیت الله رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ انتقاد کرد.

به گزارش ایسنا مصطفی رضاحسینی قطب آبادی در تحلیل فضای رقابت های انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ اظهار کرد: به نظرم عرصه انتخابات ریاست جمهوری این دفعه گرم است و حتی شاید زودتر از ادوار دیگر شروع شده دلیلش هم این است که برخی داوطلبان از سال گذشته کار خود را شروع کردند و بسیاری از افراد سرشناس به خصوص روسای قوای مقننه و قضاییه سفرهای استانی داشتند و همین نشان از گرم بودن فضای انتخابات است.

وی ادامه داد: اگر ما احساس سردی و کمرنگی در این انتخابات می بینیم مربوط به داوطلبان و حضور آنها در صحنه نیست بلکه این کم انگیزگی انتخاب کنندگان است. بنا به دلایلی احساس می شود که مردم از فضای موجود ناراحت هستند ما که بین مردم هستیم این بحث مطرح می شود که اگر روسای قوا در دو قوه ای که ریاست آن را برعهده دارند فعال هستند چه دلیلی دارد که آن را رها کنند و به سمت قوه مجریه بروند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به امضای جمعی از نمایندگان برای دعوت از رییسی جهت کاندیداتوری در انتخابات اظهار کرد: من به این کار انتقاد دارم مجلس قوه قانون گذاری و نظارت است، آیا جمع آوری امضاء و دعوت از کاندیداها در مورد همه داوطلبان امکان پذیر است؟ از طرفی مجلس شورای اسلامی می خواهد دولت را مورد سوال و استیضاح قرار دهد و به کابینه رای دهد. فرض کنید اگر آن فرد انتخاب شود با کابینه او چطور می خواهند برخورد کنند لاجرم بدون چون و چرا هر کابینه را که معرفی می کند رای دهند، در عین حال من معتقدم شاید بسیاری از این امضاها امضای واقعی نباشد.

رضا حسینی اضافه کرد: من به عنوان خادم مردم به هر دو عزیز یعنی روسای قوه مقننه و قضاییه عرض می کنم که فضای کشور ایجاب می کند آنها که کمابیش در حوزه های خود موفق بوده اند کار خودشان را ادامه دهند و بگذارند افرادی وارد صحنه انتخابات شوند که می تواند فضای کشور را عوض کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان این که کشور امروز به فضای همدلی و به دور از دعواهای حزبی و جناحی نیاز دارد، تصریح کرد: یکی از دلایل گلایه جدی انتخاب کنندگان این است که طی این سال ها در دوره های مختلف شاهد دعواهای سیاسی بوده اند، اصلاح طلبان و اصولگرایان به یکدیگر اتهاماتی زده اند و مردم شاهد جنگ قدرت بین سران و احزاب بوده اند و گرنه مردم ۴۲ سال انقلاب را همراهی کرده و جنگ را اداره کردند. آنها نمی پذیرند بازی های سیاسی این جناح و آن جناح را شاهد باشند به خصوص که این روزها بداخلاقی در فضای مجازی هم زیاد شده است.

رضاحسینی با بیان این که طبق قانون انتخابات ریاست جمهوری داوطلبان این انتخابات باید رجل سیاسی باشند، اضافه کرد: شاید افرادی فاقد این شرط باشند اما فضایی در اختیارشان قرار گرفته باشد. اگر فردا این افراد به دلیل این که واجد این شرایط نیستند از رقابت ها حذف شوند ذهنیتی ایجاد می شود. ما باید سازوکار مشخصی برای انتخابات ریاست جمهوری داشته باشیم. اگر نظم و نسق وجود نداشته باشد نتیجه دلخواه را نمی گیریم.

وی با بیان این که در یک ماه و نیم باقی مانده شاهد جوش و خروش بیشتری در بحث انتخابات خواهیم بود، گفت: کشور در مقابله با دشمن بیرونی این نیاز را دارد ولی این موضوع به مردم برنمی گردد. مردم ما بهترین مردم در عصر حاضر هستند، پای آرمان ها و انقلاب ایستاده اند دوران سخت جنگ را پشت سر گذاشتند و با تحریم ها دست و پنجه نرم کردند و با وجود همه بیماری های جهان گیر و کم لطفی مسئولین نسبت به مردم به عشق نظام، ارزش ها و رهبری ایستادند و حجت را تمام کردند، لذا اگر سردی و کم رنگی باشد این موضوع به مسئولین و عملکرد آنها برمی گردد.

وی ادامه داد: خدایی نکرده اگر ما مردم را از دست بدهیم همه چیز را از دست خواهیم داد. اگر مردم در این سرزمین جغرافیایی متحد نباشند و در یک مسیر گام برندارند به جایی نمی رسیم. امیدواریم ثبت نام ها در فرصت باقی مانده به شکل مناسبی انجام شود تا ببینیم ریزش ها و رویش ها به چه شکلی خواهد بود و از فضاهای مسموم هم پرهیز شود.

رضا حسینی با تاکید بر ضرورت پرهیز صدا و سیما از فعالیت های انتخاباتی یکسویه اظهار کرد: صدا و سیما باید جانب عدالت را رعایت کند، و هر دو طرف را نقد کند نه این که یک طرف را پررنگ تر ببیند باید به هر دو جریان فضا بدهد و در نهایت در تایید و رد صلاحیت ها هم به گونه ای عمل شود که همه سلیقه ها برای انتخاب اصلح وجود داشته باشد. نباید اینطور باشد که خدایی نکرده انتخابات برگزار شود و بعد از انتخاب رییس دولت و اعضای کابینه جریان مقابل آنها را متهم به ضد ولایت و ضد انقلابی بودن کند که ما این را در ادوار مختلف شاهد بوده ایم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی یادآور شد: قاعدتا تمام تلاش سیاستمداران این است که در این انتخابات دو قطبی ایجاد شود. شاید برخی دوست داشته باشند مشارکت پایین باشد که خودشان رای بیاورند. اما من فکر می کنم در این دوره مردم به جریانات سیاسی رای نمی دهند و بیشتر به دنبال افراد مستقل و کسانی خواهند بود که تعادل را در هر دو جناح حفظ کنند. ما نیاز داریم افرادی وارد شوند که مورد نیاز مردم و رهبری باشند و خود را تابع رهبر بداند و در سایه ولایت و رهبری حرکت کند تا بتوانند جریانات سیاسی را دور یک میز جمع کنند اگر غیر از این باشد نتیجه نخواهیم گرفت.

وی در پایان اضافه کرد: رییس جمهور آینده همچنان باید در جهان بیرون هم فرد شناخته شده و کارآزموده در عرصه دیپلماتیک و احترام جهانی باشد چرا که این موضوع بر روابط ما با دنیا تاثیر گذار است همچنین منتخب مردم باید فردی آگاه، دانشمند و مسلط باشد. امیدواریم با حضور چنین افرادی شاهد انتخاباتی پرشورتر باشیم.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)