کد خبر: ۴۰۸۱۶
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۸
ارسال به دوستان
ذخیره
استاندار کرمان میزان بارندگی را در سال جاری 52 میلیمتر عنوان کرد و افزود: میزان آب موردنیاز ما در شهر و روستا 13 هزار و 711 لیتر بر ثانیه است که از این مقدار فقط 11 هزار و 275 لیتر تولید می شود و در شهر کرمان حداکثر توان تولید 1950 لیتر بر ثانیه است و این در حالیست در پیک مصرف 3 هزار و 79 لیتر بر ثانیه مورد نیاز است.

آبرسانی به ۲۴ روستای استان کرمان در شهرستان‌های سیرجان، بردسیر، رودبار جنوب، ریگان و کوهبنان در قالب هفته پنجم پویش هرهفته الف _ ب_ایران با حضور وزیر نیرو به صورت ویدیو کنفرانسی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایسنا، علی زینی وند استاندار کرمان امروز ۱۳ اردیبهشت در مراسم افتتاح آبرسانی به 24 روستای استان کرمان که به طور همزمان و ویدئوکنفرانس با حضور وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور برگزار شد، ضمن قدردانی از وزیر نیرو و مجموعه وزارتخانه از توجه به استان کرمان و اقدامات موثری که مجموعه وزارتخانه در تامین آب پایدار داشته، گفت: سند سازگاری با کم آبی در تمامی جلسات مطرح بوده و نهایت تلاش خود را برای اجرای این سند در کرمان خواهیم کرد.

وی به خشکسالی و تنش های آبی استان کرمان اشاره کرد و افزود: در حوزه آب ستاد بحران تشکیل و پیش بینی‌های لازم انجام شده تا مشکلات مردم در تابستان را به حداقل برسانیم.

استاندار کرمان میزان بارندگی را در سال جاری 52 میلیمتر عنوان کرد و افزود: میزان آب موردنیاز ما در شهر و روستا 13 هزار و 711 لیتر بر ثانیه است که از این مقدار فقط 11 هزار و 275 لیتر تولید می شود و در شهر کرمان حداکثر توان تولید 1950 لیتر بر ثانیه است و این در حالیست در پیک مصرف 3 هزار و 79 لیتر بر ثانیه مورد نیاز است.

وی به آبرسانی سیار 750 روستا در استان کرمان اشاره کرد و ادامه داد: تمامی دستگاه های نظامی و انتظامی را برای آبرسانی با تانکر بسیج کرده ایم تا مشکلات را کمتر کنیم.

محمد طاهری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان نیز در این مراسم گفت: با بهره برداری از این پروژه ها 4946 نفر در شهرستان‌های سیرجان، بردسیر، رودبار جنوب، ریگان و کوهبنان به آب آشامیدنی سالم و پایدار دسترسی خواهند داشت.

وی اظهار کرد: برای اجرای این پروژه ها 96 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان با بیان اینکه برای تأمین آب این روستاها 70 کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع اجرا شده، افزود: 200 مترمکعب مخزن ذخیره از نوع بتنی آماده و همچنین دو حلقه چاه حفر، تجهیز و راه اندازی شده و آماده بهره برداری است.

وی اضافه کرد: علاوه بر مشکلات کمی آب بحث کیفیت هم یکی از چالش های اصلی استان کرمان است که در همین روستاها دو دستگاه آب شیرین کن برای رفاه روستانشینان با ظرفیت هر دستگاه آب شیرین کن 10 مترمکعب در شبانه روز نصب و امروز به صورت رسمی افتتاح شد.

طاهری افزود: از این دو حلقه چاه 40 لیتر بر ثانیه آب استحصال می شود که بخشی از آن دچار کیفیت نامطلوب است که به وسیله آب شیرین کن ها تصفیه خواهد شد. 

وی یادآور شد: پروژه های مذکور در پنج شهرستان سیرجان، بردسیر، رودبار، ریگان و کوهبنان اجرا شده است.

طاهری گفت: در استان کرمان امسال باید 750 روستا با تانکر آبرسانی شود و در استان شهرستانی داریم که از شهرستان دیگر باید برای شهرها و روستاهایش آب تامین کنیم.

وی خاطر نشان کرد: سال بسیار سختی در پیش داریم اما با حمایت های همه جانبه وزارت نیرو، شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و استاندار امیدواریم بتوانیم به صورت ویژه بحث آب را پیگیری و بتوانیم با کمترین مشکل و حاشیه از مسائل عبور کنیم.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)