کد خبر: ۴۰۸۲۲
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۶
ارسال به دوستان
ذخیره
یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: معتقدم غروب روز ۲۵ اردیبهشت هم باید منتظر اعلام تصمیم آقای رئیسی باشیم. به نظرم استراتژی تحیر آقای رئیسی جواب داده چون همه حیرانیم.

 با وجودی که تا ثبت نام نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری قریب به یک هفته زمان باقی است اما سیدابراهیم رئیسی هنوز تصمیم نهایی خودش را اعلام نکرده و خیلی ها معتقدند آمدن یا نیامدن او می تواند آرایش صحنه رقابت را به کلی تغییر دهد.

به گزارش نامه نیوز منصور حقیقت پور درباره کاندیداتوری سیدابراهیم رئیسی گفت: آقای رئیسی مولفه اصلی انتخابات شده است. آمدن آقای رئیسی موجب می شود لشکری که از اصولگراها ثبت نام کردند تبدیل به یک گردان شود و تقریبا سه تا تیپ آنها سرجای خودشان بنشینند.

وی افزود: البته با آمدن آقای رئیسی به صحنه انتخابات سبب خواهد شد که جناح اصلاحات نیز دنبال یک رفتار بر پایه اقتدار باشد؛ یعنی اصلاح‌طلبان دنبال نامزدی خواهند رفت تا در قطب مقابل آقای رئیسی قرار بگیرد. آمدن آقای رئیسی به صحنه، انتخابات را داغ می کند ولی نمی دانم چقدر به نفع خود آقای رئیسی می شود.

فعال سیاسی اصولگرا درباره توصیه برخی به سیدابراهیم رئیسی برای ماندن در قوه قضائیه و تداوم اصلاحات در آن قوه توضیح داد: آقای رئیسی چند سال در قوه قضائیه سرمایه گذاری کرده است، در عین حالی که او هر جا باشد می تواند مفید باشد، به ذهنم می رسد به دلیل اینکه از ابتدای انقلاب ما شعار عدالت و توسعه عدالت را دادیم، اجرای عدالت در عدالتخانه ارجح است بر اجرائیات در پاستور.

حقیقت پور درباره ثبت نام نامزدهای اصولگرا با وجود احتمال کاندیداتوری سیدابراهیم رئیسی افزود: خیلی‌ها با وجود نامزدی آقای رئیسی در انتخابات ثبت نام خواهند کرد و عکس یادگاری با شناسنامه را خواهند انداخت، تا بعد ببینند چه می شود. معتقدم غروب روز ۲۵ اردیبهشت هم باید منتظر اعلام تصمیم آقای رئیسی باشیم. به نظرم استراتژی تحیر آقای رئیسی جواب داده چون همه حیرانیم.

رئیسی تمایلی به کاندیداتوری ندارد
فعال سیاسی اصولگرا، گفت: گمانه‌زنی‌ها درخصوص حمایت شورای وحدت از یک کاندیدای «از پیش تعیین شده» صحت ندارد؛ کاندیدای شورای وحدت با توافق و اجماع اعضاء و در درون شورا انتخاب خواهد شد.

به گزارش ایلنا حسین کنعانی‌مقدم عضو شورای وحدت اصولگرایان درخصوص آخرین خبر یا شنیده پیرامون کاندیداتوری سید ابراهیم رئیسی، با توجه به ابراز تمایل این شورا برای حمایت از وی، گفت: چیزی که ما اکنون رصد می‌کنیم، این است که ایشان تمایل به کاندیداتوری ندارند.

وی در پاسخ به سوالی درباره روند دعوت از کاندیداها و ارائه برنامه‌ آن‌ها به شورای وحدت، اظهار داشت: این فرآیند اکنون درحال انجام است و کاندیدا‌ها به شورای وحدت می‌آیند و برنامه‌های خود را ارائه می‌دهند. لیست دقیق افرادی که تاکنون آمده‌اند را سخنگوی شورای وحدت اعلام خواهد کرد اما تا جایی که درخاطرم هست آقایان محسن رضایی، سعید جلیلی، عزت‌الله ضرغامی و حسین دهقان از جمله کسانی بودند که برای ارائه برنامه به شورای وحدت آمدند؛ از حضور آقای لاریجانی در شورا اطلاع دقیقی ندارم.

دبیرکل حزب سبز در واکنش به اینکه سایر گروه‌های اصولگرا، گزینه اصلی شورای وحدت را علی لاریجانی می‌دانند، تصریح کرد: این حرف‌ها گمانه‌زنی است، طبیعتاً هر کسی که قرار باشد در شورای وحدت مورد حمایت قرار گیرد و درباره او تصمیم‌گیری شود، این تصمیم‌گیری با حضور همه اعضا و اجماع روی آن فرد انجام می‌شود؛ اینکه گزینه‌ای از قبل مشخص باشد یا تصمیم‌گیری خاصی انجام شده باشد، واقعیت ندارد.

وی همچنین در خصوص فرآیند انتخاب و انتشار فهرست انتخاباتی شوراها، بیان داشت: درخصوص انتخابات شورای شهر منتظر آغاز فعالیت‌های تبلیغاتی هستیم، چون همه ثبت‌نام‌ها انجام و هم در تهران، هم در شهرستان‌ها بخش قابل توجهی اکنون تعیین شده و بخشی هم در وضعیت رزرو هستند، لذا لیست هنوز کامل نشده و قابل اعلام نیست اما بخش قابل توجهی از فرآیند کار انجام شده است.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)