کد خبر: ۴۰۸۸۳
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۱
ارسال به دوستان
ذخیره
 عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: نمی‌شود کشور را معطل مذاکره و اراده‌ی چند قدرت دنیا نگه داشت؛ با این‌ها نمی‌شود اقتصاد کشور را اداره کرد و آن را جهش داد و به پیشرفت رساند.

 حملات تند سعید جلیلی به مذاکرات وین و دولت روحانی

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: نمی‌شود کشور را معطل مذاکره و اراده‌ی چند قدرت دنیا نگه داشت؛ با این‌ها نمی‌شود اقتصاد کشور را اداره کرد و آن را جهش داد و به پیشرفت رساند.

به گزارش تسنیم، سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگویی ویدیویی طی سخنانی اظهار داشت: دشمن تمام توان خود را به‌کار گرفته و از ابزارهایی برای فشار بر مردم ما استفاده می‌کند و یکی از این ابزارها، تحریم است. در این ۸ سال راه‌حلی به‌نام مذاکره دنبال شد تا مسائل را حل کنند و گفتند امروز مردم می‌بینند که تحریم‌ها دو برابر شد. در برخی موضوعات که دولت وعده می‌داد حل می‌شود، الان خودشان اذعان دارند که حل نشده است.

وی افزود: اگر می‌گوییم دشمن تحریم اعمال می‌کند و مذاکره جواب نداده است، سوال این است که چه باید کرد؟ بعضا مطرح می‌شود که فقط باید داخل کار کنیم و یعنی به سیاست خارجی کاری نداشته باشیم؟ این غلط است و اتفاقا باید سیاست خارجی فعال داشته باشید تا اقتصاد داخل تقویت شود. مثلا وقتی مقام معظم رهبری می‌فرمایند تولید باید جهش داشته باشد، لازمه آن جهش صادرات و ارتباط با بازارهای جهانی است تا محصول تولیدی ما به بازار برسد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: ما می‌گوییم اگر می‌خواهید با فشار دشمن مقابله کنید راهش تعامل گسترده و سازنده با جهان است و بسیار اهمیت دارد. چه کسانی نمی‌خواهند این کار انجام شود؟ کسانی که روابط با دنیا را در ۴-۵ کشور خلاصه می‌کنند و اینکه بگوییم دنیا فقط آمریکا و چند کشور اروپایی است و تمام توان‌مان هم صرف آن شود، نتیجه‌اش چیزی است که امروز می‌بینیم و امروز ما را تحریم کردند و سایر کشورها را هم برای این که با ما کار نکنند، تحریم کردند و علیرغم همه تعهدات در برجام، خود آمریکا هم تحریم کرد و بقیه را هم تحریم کرد که چرا با ایران تراکنش بانکی دارند. اروپایی‌ها بعد از برجام حاضر نشدند کار جدی انجام بدهند و حتی کانال مالی که گفته می‌شد هم آن‌طور که ادعا می‌شد، محقق نشد.

جلیلی تصریح کرد: اکنون باید دید که راه‌حل چیست؟ آیا این است که ما بگوییم در ۱۰۰ روز آخر به وین می‌رویم و ببینیم چند تحریم رفع می‌شود و آن‌ها هم لیست بدهند و تحریم‌ها را دسته‌بندی کنند، یا اینکه باید راه‌حل داشت. نمی‌شود کشور را معطل مذاکره و اراده‌ی چند قدرت دنیا نگه داشت؛ با این‌ها نمی‌شود اقتصاد کشور را اداره کرد و آن را جهش داد و به پیشرفت رساند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)