کد خبر: ۴۰۹۴۰
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۲
ارسال به دوستان
ذخیره
رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی آموزش و پرورش بیان داشت: آموخته‌های دانش آموزان در آموزش مجازی، مبنای طراحی سوالات امتحانات حضوری دانش آموزان پایه نهم و دوازدهم خواهد بود و سوالات هر دو پایه بر مبنای آموزش در نواحی قرمز کرونا یعنی همان آموزش غیرحضوری طراحی خواهد شد.

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی آموزش و پرورش گفت که از غایبان موجه امتحانات حضوری پایه نهم دو هفته بعد از آخرین امتحان و پایه دوازدهم در شهریور دوباره آزمون گرفته می‌شود.

به گزارش مهر، خسرو ساکی با اشاره به اینکه سوالات امتحانات پایه نهم به صورت استانی و پایه دوازدهم کشوری است، گفت: آموخته‌های دانش آموزان در آموزش مجازی، مبنای طراحی سوالات امتحانات حضوری دانش آموزان پایه نهم و دوازدهم خواهد بود و سوالات هر دو پایه بر مبنای آموزش در نواحی قرمز کرونا یعنی همان آموزش غیرحضوری طراحی خواهد شد.

 وی گفت: ۳۰ درصد مطالب کتاب‌های درسی برای امتحانات حضوری پایه نهم و دوازدهم حذف شده است که قسمت‌های حذف شده را دانش آموزان می‌توانند در سامانه سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی به نشانی oerp.ir در بخش کتاب‌های درسی مشاهده کنند.

ساکی افزود: حذفیات کتاب‌های درسی برای سایر پایه‌های تحصیلی نیز در این سامانه اطلاع رسانی شده است. نمرات امتحانات نهایی ۳ هفته بعد از اعلام نتایج برای تاثیر در سوابق تحصیلی دانش آموزان به سازمان سنجش کشور ارایه خواهد شد.

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی آموزش و پرورش افزود: همه دانش آموزان پایه نهم در مدرسه خود و دانش آموزان پایه دوازدهم در نزدیکترین مدرسه به محل سکونت خود امتحان خواهند داد.

ساکی گفت: آزمون حضوری سنجش ملی دانش آموزان پایه ششم به صورت آزمایشی انجام می‌شود و فقط شامل ۱۰ درصد دانش آموزان خواهد شد و در تعیین سرنوشت تحصیلی دانش آموزان نیز تاثیری نخواهد داشت.

وی افزود: دانش آموزان ماسک و دستکش و موادضدعفونی کننده همراه داشته باشند، اما برای دانش آموزانی که این وسایل را به همراه ندارند نیز ماسک و دستکش درنظر گرفته شده است. مراقبان بهداشت هر مدرسه بر ورود و خروج دانش آموزان نظارت و از تجمع دانش آموزان نیز در حیاط و راهروهای مدرسه جلوگیری خواهند کرد.

وی گفت: کد ملی همه دانش آموزان در اختیار ستاد ملی کرونا قرار گرفته است تا دانش آموزان مشکوک به بیماری از سایر دانش آموزان جدا شوند و امتحانی در مکان جدا و یا در زمان دیگری از آن‌ها گرفته شود.

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی آموزش و پرورش افزود: همچنین بازرسان وزارت بهداشت هم می‌توانند از حوزه‌های امتحانی بازدید داشته باشند تا اگر در حوزه مشکلی را مشاهده کردند آن را بررسی کنند.

ساکی گفت: میانگین حضور دانش آموزان در هر حوزه امتحانی در مناطق روستایی و کم جمعیت حداکثر ۵۰ نفر و مناطق شهری حداکثر ۱۲۰ نفر است و زمان حضور دانش آموزان برای هر امتحان در مدرسه حداکثر ۶۰ تا ۹۰ دقیقه خواهد بود. امتحانات پایه نهم و دوازدهم پارسال هم حضوری برگزار شد و مشکلی گزارش نشد.

وی درباره علت حضوری شدن امتحانات پایه نهم و دوازدهم گفت: امتحانات پایه نهم در انتخاب رشته دبیرستان و هنرستان و امتحانات پایه دوازدهم در کنکور سراسری تاثیرگذار است و نمرات امتحانات مجازی نمی‌تواند ملاک دقیقی برای انتخاب رشته و سوابق تحصیلی دانش آموزان باشد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)