کد خبر: ۴۰۹۷۱
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۸
ارسال به دوستان
ذخیره
انتقاد تلویحی امام جمعه کرمان از احمدی نژاد
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با بیان اینکه انتخابات یکی از مسائل مهم سال ۱۴۰۰ است گفت: نخستین وظیفه ما حضور حداکثری در پای صندوق های رای در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با بیان اینکه انتخابات یکی از مسائل مهم سال ۱۴۰۰ است گفت: نخستین وظیفه ما حضور حداکثری در پای صندوق های رای در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها است.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی روز پنجشنبه در خطبه های نماز عید فطر افزود: افرادی که به شوراها راه پیدا می کنند با پشتیبانی مردم برای آبادانی شهر و روستا کار و تلاش خواهند کرد.
وی اظهار داشت: فردی که مسئولیت اجرایی کشور را به عهده می گیرد باید با پشتیبانی قوی آرا مردم چهار سال کشور را با مدیریت قوی اداره کند.
خطیب نماز عید فطر در کرمان با بیان اینکه باید مراقب ۲ خطر بزرگ نفوذ و فتنه باشیم تصریح کرد: فتنه و نفوذ ریشه ها و مصادیقی دارند.
وی ادامه داد: مصادیق نفوذ و فتنه سه نوع صداست که ممکن است از افرادی که خود را در معرض نامزدی در انتخابات، بخصوص نامزدی ریاست جمهوری و طرفداران قرار می دهند، شنیده شود که این صداها صدای دشمن است و صدای جمهوری اسلامی نیست حالا از حلقوم هر شخصی که می خواهد بیرون بیاید.
حجت الاسلام علیدادی سلیمانی، نخستین صدا را تکرار حرف های دشمنان دانست و بیان کرد: برخی از نامزدهای ریاست جمهوری یا طرفداران آنها ممکن است حرف های دشمن را تکرار کنند، مراکز قانونی کشور را زیر سئوال ببرند و به قانون حمله کنند.
وی بیان کرد: ممکن است این حرف ها توسط افرادی مطرح شود که بارها مسئولیت هایی نیز داشته اند یا افرادی که بارها از مردم رای گرفته اند لذا باید مراقب فتنه و نفوذ باشیم.
امام جمعه کرمان ادامه داد: این افراد مراکز قانونی کشور را زیر سئوال می برند به شورای نگهبان حمله کنند و مجریان امین انتخابات را مورد حمله قرار دهند لذا این صدای دشمن است.
وی بیان کرد: صدای دوم صدایی است که از روی هوا و هوس باشد و منیت در آن است که این افراد خود را می بیینند و به دیگران توجه ندارند و کشور را بر مدار و محور خود تعریف می کنند.
وی ادامه داد: این افراد اگر خود در انتخابات پیروز شوند، فرایند را درست می دانند و در غیر این صورت انتخابات را زیر سئوال خواهند برد لذا این همان صدای فتنه و نفوذ است.
نماینده ولی فقیه در استان کرمان، صدای سوم را همان صدایی دانست که یا ریشه در فتنه و یا ریشه در نفوذ دارد که همان حرف های منفعل در برابر دشمن و شعارهای سازش کارانه است.
وی ادامه داد: این افراد فکر می کنند اگر منفعلانه حرف بزنند و اگر شعارهای سازش کارانه بدهند، می توانند آرا مردم را جذب کنند.
حجت الاسلام علیادی سلیمانی تاکید کرد: پس باید مراقب این سه نوع صدا و گفتمان باشیم و بدانیم اینها هیچکدام صدا و گفتمان جمهوری اسلامی ایران نیست.
وی در بخش دیگری از سخنان خود ، تقوا را یکی از پیام های مهم و دستاوردهای مهم ماه رمضان دانست.
امام جمعه کرمان افزود: یکی از فلسفه های روزه در ماه رمضان این است که به پایگاه مستحکم تقوا متصل می شویم.
وی به نقل از قرآن کریم تصریح کرد: بهشتیان گروه گروه به دلیل رعایت تقوایی که در دنیا مراقب آن بودند وارد بهشت می شوند.
حجت الاسلام علیدادی سلیمانی به نقل حضرت علی (ع) افزود: افرادی هستند که در دنیا رفتار پاک دارند و اعمال طیب و طاهر انجام می دهند.

وی بیان کرد: اهل تقوا آنهایی هستند که چشم گریان در برابر خداوند دارند و از خوف خدا اشکشان جاری است و شب های آنها با خشوع و استغفار سپری می شود و به دلیل شب زنده داری شبشان مانند روز است و روز آنها از ترس خدا مانند شب است.
وی اظهار داشت: رعایت تقوای الهی همواره ما را در مسیری قرار می دهد که در فکر جلب رضایت حضرت حق باشیم.
امام جمعه کرمان بیان کرد: برای کودکان و زنان مظلوم افغانی که به خاک و خون کشیده می شوند دعا کنید و به طور خاص برای مظلومین فلسطین اشغالی که سالها رژیم غاصب اسرائیل زن و کودک این سرزمین را به خاک و خون می کشد و مورد تهاجم وحشیانه قرار می دهد.
وی گفت: در دنیای امروز که برخی خود را طرفدار و پشتیبان قانون و حمایت از فقرا می داند و شعار انسان دوستی را در دستور کار خود قرار داده اند هیچ صدایی برای دفاع از مردم مظلوم فلسطین شنیده نمی شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)