کد خبر: ۴۱۰۲۶
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۹
ارسال به دوستان
ذخیره
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: اگر در جایی مدرسه ای بود که والدین احساس کردند پروتکل ها رعایت نمی شود با مرکز بهداشت شهرستان تماس بگیرند و که همکاران بررسی می کنند و یا مکان جایگزین می شود و یا تمهیدات اندیشیده می شود تا تهدیدی وجود نداشته باشد.

معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به برگزاری حضوری امتحانات دانش آموزان پایه نهم و دوازدهم اظهار کرد: همکاران ما استانداردهای فضای فیزیکی برای برگزاری را در نظر دارند و بررسی می کنند.

به گزارش ایسنا، دکتر حسین صافی زاده امروز 26 اردیبهشت ماه افزود: مدارس به ما معرفی و تیم های نظارتی تقسیم شده و اگر جایی مشکلی داشته باشد اطلاع رسانی خواهد شد تا نسبت به جایگزین آن مکان اقدام شود و ما به هیچ وچه راضی نیستیم جایی تائید شود که استاندارد نباشد.

صافی زاده تصریح کرد: بحثی که موجب نگرانی است، حضور دانش آموزان قبل و بعد از آزمون در محل است و درخواست داریم فاصله فیزیکی رعایت شود. در فضای امتحان موردی نیست و لازم است دانش آموزان از تجمع پرهیز کنند و والدینی که دانش آموزان را همراهی می کنند باید به این مسئله توجه داشته باشند.

وی بیان کرد: تهویه مناسب، وسعت فضا، تعداد دانش آموزان و ... فاکتورهای مدنظر برای تائید مکان آزمون است و اینکه مدرسه مورد تائید باشد و ممکن است جایی برای 20 نفر یا جایی برای 100 نفر تائید شود.

معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: تعداد مکان های برگزاری آزمون افزایش یافته و در تعداد دانش آموزان محدودیت وجود دارد و اینطور نیست که هر تعداد دانش آموز در یک مکان باشند.

وی افزود: انتظار داریم برای هر دانش آموز فضای چهار مترمربع در نظر گرفته شود و همکاران ما به این مسئله توجه دارند و باید تهویه مطلوب در محیط وجود داشته باشد و در غیر این صورت باید مکان آزمون جایگزین شود.

صافی زاده درباره نگرانی والدین از حضور دانش آموزان در مدارس در شرایط کنونی کرونا بیان کرد: بدون شک با رعایت پروتکل های بهداشتی، مسئله ای اتفاق نمی افتد و سال گذشته نیز دانش آموزان پایه دوازدهم در ازمون های حضوری شرکت کردند و اتفاق خاصی نیفتاد. امسال نیز منوط به همکاری همه اعضایی است که در این آزمون حضور دارند که شامل آموزش و پرورش، دانشگاه علوم پزشکی، دانش آموزان و الدین است و در صورتی که همکاری و همدلی باشد مسئله خاصی اتفاق نمی افتد و نگرانی ندارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: اگر در جایی مدرسه ای بود که والدین احساس کردند پروتکل ها رعایت نمی شود با مرکز بهداشت شهرستان تماس بگیرند و که همکاران بررسی می کنند و یا مکان جایگزین می شود و یا تمهیدات اندیشیده می شود تا تهدیدی وجود نداشته باشد.

وی درباره برگزاری کنکور نیز اظهار کرد: طبق سال قبل باید فضاهای برگزاری کنکور به ما معرفی شود و بررسی شود که در زمان خودش اقدام می کنیم و تمهیدات اندیشیده می شود.

صافی زاده در بخش دیگری از سخنانش درباره واکسیناسیون کرونا در کرمان گفت: فاز اول واکسیناسیون به اتمام رسیده و دو هفته فاز دوم که تزریق واکسن در افراد بالای 80 سال در حال انجام است و نزدیک 70 درصد این افراد مراجعه کرده اند و دعوت می کنیم از کسانی که واکسن نزده اند برای تزریق واکسن مراجعه کنند.

وی تصریح کرد: از روز گذشته نیز واکسیناسیون افراد بالای 75 سال آغاز شده و این عیزان از طریق پایگاه های بهداشتی فراخوان می شوند و باید با در دست داشتن کارت ملی یا شناسنامه مراجعه کنند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: درخواست داریم گروه های سنی پایین تر مراجعه نداشته باشند تا در محل واکسیناسیون تجمع نشود و در دو هفته آینده گروه های سنی بعدی وارد پروسه واکسیناسیون می شوند.

وی تصریح کرد: 90 درصد کادر بهداشت و درمان واکسن زده اند و بقیه، عده ای تمایل نداشتند و برخی به دلیل بارداری و ابتلا به کرونا واکسن دریافت نکردند که در ماه های آتی انجام می شود.

صافی زاده در پایان افزود: تا پایان تابستان بخش عمده ای از سالمندان که بالای 60 سال هستند تحت پوشش واکسیناسیون قرار بگیرند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آخرین قیمت طلا، سکه و ارز دوشنبه ۲۸ اسفندماه1402

رییس کل محاکم عمومی و انقلاب کرمان هشدار داد: مطالبه مهریه و درخواست طلاق بیشترین پرونده‌های دادگاه خانواده کرمان

اضافه‌وزن؛ معضل اصلی تعطیلات نوروزی/ چاقی مهمترین علت ابتلا به دیابت نوع ۲ است

وقوع باران و طوفان شن طی روزهای آینده در مناطقی از کرمان  

خروجی جشنواره رسانه و عدالت باید پیشگیری از وقوع جرم باشد

تهدید به انتشار تصاویر خصوصی زن جوان با انگیزه اخاذی

خودروهای حادثه‌ساز تا ۷۲ ساعت توقیف می‌شوند

استان کرمان در حوزه میراث ناملموس در صدر قرار دارد

101 مصدوم و  چهارکشته تصادفی طی 24 ساعت در کرمان

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت هوا در کرمان

پربازدید ها

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت هوا در کرمان

وقوع باران و طوفان شن طی روزهای آینده در مناطقی از کرمان  

مصوبه کاهش زمان خدمت سربازی تایید شد

دانش آموزان برای امتحانات نهایی فقط کتب درسی را بخوانند

رییس کل محاکم عمومی و انقلاب کرمان هشدار داد: مطالبه مهریه و درخواست طلاق بیشترین پرونده‌های دادگاه خانواده کرمان

تله کابین کرمان بالاخره مجوز فعالیت را از اداره استاندارد گرفت

اسباب‌کشی در ایام عید فقط با مجوز پلیس امکانپذیر است

2308  کلاس درس طی ایام عید در کرمان میزبان مسافران نوروز خواهد بود

101 مصدوم و  چهارکشته تصادفی طی 24 ساعت در کرمان

عرضه سوخت به خودروهای پلاک مخدوش ممنوع شد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)