کد خبر: ۴۱۰۳۲
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۷
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: این روزها ، رسانه های ،خبرگزاریها و کانالهای خبری و غیر خبری بیگانگان ، به شدت ؛ هدفمند و همسو در حال تخریب و پراکندن بذر یاس و دلسردی در جامعه هستند ؛ بنابراین رسانه ها و اهالی رسانه دلسوز و متعهد می‌دانند در چنین شرابطی ، تقویت حس همگرایی در عین رقابتهای سالم انتخاباتی از نکات مهم و ظریف در این زمینه است . 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با تاکید بر تقویت انگیزه و امید در جامعه و پرهیز از تخریب و یأس آفرینی در شرایط حساس کنونی ، گفت: رفاقت در میدان رقابت ،کلید واژه رسانه های استان برای جلب مشارکت حداکثری مردم در انتخابات باشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، محمد رضا علیزاده ، ادامه داد : رسانه‌ها فارغ از هر طیف و جناحی همواره منافع ملی، امنیت ملی و حفظ تمامیت ارضی کشور را سرلوحه اقدامات‌شان قرار داده اند؛ این موضوع در مقاطع حساسی چون انتخابات باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد تا فضای افکار عمومی به سمت امید و اعتمادسازی هدایت شود .

وی تصریح کرد: این روزها ، رسانه های ،خبرگزاریها و کانالهای خبری و غیر خبری بیگانگان ، به شدت ؛ هدفمند و همسو در حال تخریب و پراکندن بذر یاس و دلسردی در جامعه هستند ؛ بنابراین رسانه ها و اهالی رسانه دلسوز و متعهد می‌دانند در چنین شرابطی ، تقویت حس همگرایی در عین رقابتهای سالم انتخاباتی از نکات مهم و ظریف در این زمینه است . 

علیزاده با بیان این که فضای مجازی به دلیل سهولت دسترسی، تاثیرگذاری قابل توجهی بین آحاد جامعه پیدا کرده است ، افزود: این فضا ،زمینه بسیار خوبی برای گفتمان سازی ،پاسخ به شایعات ، تولید محتوای موثر ،معرفی کاندیداها و سایر موارد دارد ،اما در عین حال اگر مراقبت نشود ، می تواند به محملی برای گسترش شایعه ،ترویج بد اخلاقی و تخریب های هدفمند علیه نظام اسلامی باشد ،به همین دلیل حضور ،مشارکت و داشتن برنامه در فضای مجازی از سوی فعالان رسانه استان در این روزها بسیار اثر گذار است .

وی تاکید کرد: تبیین اهمیت انتخابات به عنوان بهترین و تنها راه ِ گشایش در کشور در همه زمینه ها، تبیین نقش مردم در انتخاب شرایط آینده کشور، تبیین تبعات عدم مشارکت مردم در انتخابات، ایجاد شور و نشاط انتخاباتی در عین آرامش و پرهیز از دوقطبی کردن جامعه؛ نکاتی است که برای رسیدن به مشارکت حداکثری لازم است از سوی رسانه ها ،خبرنگاران و فعالان فضای مجازی مورد بررسی و تبیین قرار گیرد .

علیزاده تصریح کرد: علاوه بر انتخابات ریاست جمهوری ؛ انتخابات شوراهای شهر و روستا نیز اهمیت دارد، باید زمینه تقویت حضور حداکثری مردم و انتخاب نامزد اصلح از سوی رسانه‌ها به جامعه شناسانده شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان در پایان تاکید کرد: رسانه‌ها و اهالی رسانه استان همیشه تلاش کرده اند در جهت منافع ملی ،تقویت بنیان های اجتماعی ، پرهیز از تخریب شخصیتهای شناخته شده در همه بخش ها حرکت کرده و عملکردی قابل دفاع ،امید آفرین و قانون محور داشته باشند و امید داریم این رویه ،همچنان با قدرت و قوت ادامه داشته باشد .

برچسب ها: علیزاده ، انتخابات ، فرهنگ
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

کسب یک طلا و برنز در مسابقات قهرمانی کشور توسط کاراته‌کاهای کرمانی

استاندار کرمان: پیگیری امور اقتصادی در هیچ شرایطی نباید تعطیل شود

نگرانی سازمان جهانی بهداشت از گسترش آنفلوآنزای پرندگان در بین انسان‌ها

هر گونه تغییر قیمت در کالاهای اساسی تخلف محسوب می شود

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)