کد خبر: ۴۱۱۲۵
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۲
ارسال به دوستان
ذخیره
این فعال اصلاح‌طلب با بیان اینکه روی نامزد خود به اجماع خواهند رسید، گفت: اگر نامزد‌های اصلاح‌طلب تایید صلاحیت شوند، در مباحثی که وجود دارد با یکدیگر به وحدت و اجماع می‌رسند.
میرزایی‌نیکو: اصلاح‌طلبان روی نامزد خود به اجماع خواهند رسید/علی لاریجانی حداقل تا الان نامزد اصلاح‌طلب نیست/به اعتقاد من تاج‌زاده تقریبا حرف اکثریت جبهه اصلاح‌طلبان را مطرح می‌کند
نماینده مردم دماوند در مجلس دهم با بیان اینکه روی نامزد خود به اجماع خواهند رسید، گفت: اگر نامزد‌های اصلاح‌طلب تایید صلاحیت شوند، در مباحثی که وجود دارد با یکدیگر به وحدت و اجماع می‌رسند.
به گزارش ایرنا؛ قاسم میرزایی‌نیکو درباره فضای رقابت‌های انتخاباتی گفت: تا زمانی که داوطلبان تایید صلاحیت نشوند برای جناح اصلاح‌طلب هیچ‌چیز مشخص نیست، اما جناح اصولگرا خیالشان از تایید صلاحیت نامزدهایشان راحت است و این کاملا مشخص است چرا که هم ستاد‌های آن‌ها تقریبا تشکیل شده و کار‌های خود را انجام می‌دهند.
نماینده مردم دماوند در مجلس دهم افزود: علاوه بر این آمال و آرزوی اصولگرایان برای حضور آقای رییسی که قوه قویتری را در دست بگیرد تحقق پیدا کرده و علیرغم اینکه گفته می‌شد آقای رییسی نمی‌آید و با آقای قالیباف پینگ‌پنگ بازی می‌کردند، ولی او آمد.
میرزایی‌نیکو تصریح کرد: اگر اصلاح‌طلبان تایید صلاحیت شوند شاید حداقل در مباحثی که وجود دارد با یکدیگر به وحدت و اجماع برسند. لاریجانی و جهانگیری می‌توانند برخی از مسائل را همپوشانی کنند.
وی در پاسخ به این سوال که رقابت اصلی این دوره بین چه کسانی خواهد بود، خاطرنشان کرد: در مرحله اول رقابت میان جهانگیری- لاریجانی در یکطرف و رییسی از طرف دیگر است، اما در بخش دوم بستگی به دو مرحله‌ای شدن انتخابات دارد. لاریجانی با عزم جزمی آمده و شاید بتوان رقابت اصلی را میان دو جناح اصولگرا دید که به اعتقاد من معمولاً هم شکل نمی‌گیرد مگر اینکه دو جناح اصلاح‌طلب محکم بیایند و یا اینکه از فردی حمایت کنند.
این فعال اصلاح‌طلب درباره ارزیابی خود از احتمال حمایت اصلاح طلبان از لاریجانی گفت: علی لاریجانی حداقل تا الان نامزد اصلاح‌طلب نیست. با توجه به اینکه پزشکیان، شریعتمداری، جهانگیری هم هستند و شورای نگهبان این بار بحث ثبت‌نام زنان را هم مطرح کرده است، به اعتقاد من اصلاح‌طلبان خودشان نامزد دارند و روی نامزد خود به اجماع خواهند رسید.
وی احتمال ائتلاف اصلاح‌طلبان با لاریجانی را هم بعید ارزیابی کرده و گفت: البته ممکن است بخشی از اصلاح‌طلبان چنین گرایشاتی داشته باشند، اما با درنظر گرفتن جبهه اصلاحاتی که تشکیل شده، آیین‌نامه‌ای که نوشتند و مقرراتی که همه آن را امضا کرده‌اند، اگر تصمیمی هم بگیرند تصمیم جمعی خواهد بود.
عضو کمیسیون شورا‌های مجلس دهم درباره آرایش انتخابات در جبهه اصلاحات گفت: مصوبه جبهه اصلاحات این است که افرادی که بعد از تایید صلاحیت‌ها می‌مانند به نظرسنجی مردمی مراجعه می‌کنند، این نظرسنجی به همراه اقبال و مقبولیت فرد در برخورد‌ها و نمایندگی‌اش از مجموعه اصلاح‌طلبان می‌تواند در نهایت مشخص کننده و تعیین کننده نامزد نهایی باشد.
میرزایی‌نیکو افزود: البته اگر آقای تاج‌زاده تایید صلاحیت شود همه معادلات تغییر می‌کند که یکی از فاکتور‌های بسیار مهم است. به اعتقاد من تاج‌زاده تقریبا حرف اکثریت جبهه اصلاح‌طلبان را مطرح می‌کند. ادعا‌هایی که خیلی کمرنگ از سوی رییسی درباره وضعیت و مشکلات کنونی کشور عنوان شد و مواردی که جهانگیری و پزشکیان بیان کردند، از سوی تاج‌زاده به‌صورت کامل مطرح شد.
این نماینده سابق مجلس بیان کرد: اگر آقای تاج‌زاده تایید صلاحیت شود، این گفتمان، گفتمان برتری است و می‌تواند نقش ویژه‌ای ایفا کند و دیگران هم باید دنبال همین گفتمان باشند. نکاتی که لاریجانی و رییسی مطرح کردند هم گریزی به این صحبت‌هاست، اما وقتی با آن‌ها وارد بحث می‌شویم متوجه ایراد کار آن‌ها می‌شویم.
وی درباره اعلام داوطلبی علی لاریجانی در انتخابات گفت: لاریجانی تجربه‌ای در ایجاد سه‌فراکسیون در مجلس دارد؛ فراکسیون امید در مجلس فراکسیون قدرتمندی بود و حتی مجموعه اعتدالیون به صورت یک کاسه، فراکسیون امید را با حدود ۱۷۰-۱۸۰ نماینده تشکیل می‌دادند.
نماینده مردم دماوند در مجلس دهم اضافه کرد: در زمان ریاست لاریجانی بر مجلس، این تفکر که یک جناح میانه ایجاد شود که بتواند بالانس کننده هر دو جناح باشد، کلید موفقیت آقای لاریجانی بود که به نظر من از این پارامتر در رای‌گیری‌ها، تایید صلاحیت وزیران، کابینه و دیگر مسائل به خوبی استفاده کرد و اکنون هم با همین وضعیت وارد فرایند انتخابات شده است.
میرزایی‌نیکو تصریح کرد: لاریجانی خود را نه چپ‌اصلاح‌طلب می‌داند که گفتمان تاج‌زاده و دیگران را نمایندگی کند، و نه خود را اصولگرا و دلواپس می‌بیند که حرف‌های تند دوستانی که در طرف دیگر عنوان می‌کنند را قبول کند. او وسط ایستاده و هر طرفی که شکست بخورد، به نفع او تمام خواهد شد.
وی همچنین درخصوص حضور سید ابراهیم رییسی در انتخابات گفت: آقای رییسی با پشتیبانی اصلاح‌طلب - اصولگرایی آمده و اسم‌های کاملی هم روی وی است. ابر و باد و مه و خورشید و فلک در کار خواهند بود برای اینکه آقای رییسی به مقصد و منظور خود برسد. او در قوه قضاییه‌ای که در اختیار داشت، می‌توانست تحولات ویژه‌ای ایجاد کند و به نظرش رسید که به حوزه بیشتری برسد و بتواند آن را داشته باشد.
این فعال اصلاح‌طلب افزود: اصولگرا‌ها احتمالا با اتحاد یکدیگر و با این تفکر که کف رای ۱۶ میلیونی در اختیار دارند وارد عرصه شده اند. برخی از آن‌ها زمزمه‌هایی هم بر این مبنا که وقتی ردصلاحیت‌ها در طرف دیگر گسترده شود، اصلاح‌طلب‌ها کمتر پای صندوق می‌آیند، قشر خاکستری کمتر استقبال خواهد کرد را دارند. بنابراین، این طیف خود به خود برنده انتخابات می‌دانند و با این چارچوب فعالیت می‌کنند البته امکانات گسترده‌ای در اختیارشان هست
میرزایی‌نیکو یادآور شد: اگر شما به تبلیغات رسانه ملی نگاه کنید همه این موارد را می‌بینید که به طور مثال این رسانه، سفر‌های آقای رییسی را تا چه حد پوشش می‌دهد و مطالب آقای روحانی را چقدر. به هر حال این عدم توازن هم وجود دارد. به یاد دارم در دوران آقای ناطق نوری همه علاقه‌مند بودند او بیاید و زمین و زمان را به هم دوختند، ولی این اتفاق نیفتاد.
وی ادامه داد: آرایشی که سیدابراهیم رییسی گرفته و علی نیکزاد را به عنوان نفر دوم هیات رییسه و دبیر ستاد انتخاب تعیین کرده و وقتی که ۲۲۰ نفر نماینده مجلس اعلام کنند که او بیاید، یعنی این تعداد نماینده پای کار هستند و هر کدام از این نماینده‌ها می‌توانند در یک شهرستان یا حوزه انتخابیه برای او نقش‌آفرینی کنند.
نماینده سابق مجلس خاطرنشان کرد: سازمان‌ها، گروه‌ها و احزاب اصولگرا هم که کاملا در این زمینه همراه هستند و بعید می‌دانم که آقای احمدی‌نژاد هم که همیشه ساز اپوزیسیون را دارد علیه آقای رییسی اقدام خاصی انجام دهد؛ بنابراین جریان حامی آقای رییسی به‌دلیل آرایش بسیار خوبی که گرفته و رتبه خوبی که دارد از حالا فکر می‌کند که وی به پاستور راه پیدا می‌کند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)