رئیس سازمان مدیریت و برنامهریزی استان کرمان ازبرنامه ریزی برای افزایش ۲۶ درصدی خدمات الکترونیک دستگاههای اجرایی استان تا پایان سال خبر داد.
به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان جعفر رودری در اولین جلسه شورای راهبری توسعه مدیریت استان به جایگاه شورای راهبری توسعه مدیریت استان با ۴ کارگروه بهره وری، توسعه دولت الکترونیک و هوشمند سازی، سرمایه انسانی، ساختار و مدیریت عملکرد و سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم در تصمیم سازی و همچنین جریان سازی فرآیندهای اداری استان اشاره کرد.
وی اهم وظایف شورا را طراحی سازوکارهای مناسب برای اجرایی نمودن سیاستهای کلی نظام اداری ابلاغی مقام معظم رهبری ونقشه راه اصلاح نظام اداری موضوع مصوبه شماره ۵۶۰/۹۳/۲۰۶ تاریخ ۱۳۹۳/۱/۲۰ شورای عالی اداری در ستاد دستگاه وسازمانهای وابسته، اتخاذ سازوکارهای لازم برای اجرای دقیق تکالیف و وظایف مقرر در قانون مدیریت خدمات کشوری، پیش بینی بودجه مناسب برای اجرای برنامههای اصلاح نظام اداری، تدوین واجرای برنامههای لازم برای مدیریت عملکرد دستگاه وهمچنین ارتقای کارایی، دایت وراهبری سازمانها، موسسات و شرکتهای وابسته یا تابعه و واحدهای استانی در خصوص اجرای دقیق برنامههای اصلاح نظام اداری وکنترل ونظارت بر آنها، ارائه راهکارهای مدیریتی و تصمیم گیری در خصوص موضوعات نقشه راه اصلاح نظام اداری، تصویب سیاستها و راهکارهای تحول نظام اداری در استان، سیاست گذاری در خصوص رفع موانع واگذاری فعالیتهای قابل واگذاری دستگاههای اجرایی به بخش غیر دولتی و مدیریت و راهبری ساختار، ترکیب و توزیع بهینه نیروی انسانی دستگاهها عنوان کرد.
دبیر شورای راهبری توسعه مدیریت استان کرمان اصلاح ساختار اداری را سرمنشا اصلاح دیگر حوزهها دانست و با اشاره به بند ۱۲ سیاستهای کلی نظام اداری ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به اثر بخشی و کارایی در فرآیندها و روشهای اداری به منظور تسریع و تسهیل در ارائه خدمات کشوری و همچنین ماده ۳۶ قانون مدیریت خدمات کشوری هدف از اصلاح فرآیندهای ارائه خدمات را کاهش مراحل و گردش ارایه خدمت در سطح دستگاههای اجرایی، صرفه جویی درزمان ارایه خدمت، اجرای بهینهی خدمات، ارتقای رضایت مندی ارباب رجوع، ارتقای بهره وری در نظام اداری و تسریع و بهبود در وضعیت خدمات سرمایه گذاری استان عنوان کرد.
رودری تصریح کرد: قریب ۲هزار و ۵۷۱ خدمت شناسه دار در دستگاههای اجرایی استان شناسایی شده که تا کنون ۳۳۸ خدمت (حدود ۱۳درصد) از آنها اصلاح و برنامه ریزی شده تا پایان سال جاری فرآیندهای اصلاح شده با هدف ارائه خدمات با کیفیتتر و رضایتمندی بیشتر مراجعین به ۵۷۸ خدمت (قریب به ۲۲،۵ درصد) افزایش یابند.
وی هدف از استقرار میز خدمت حضوری در دستگاههای اجرایی رااطلاع رسانی شفاف، امکان اخذ درخواست خدمت از مراجعین، انجام کلیه استعلامات و انجام فرآیندهای بین دستگاهی مورد نیاز، قابلیت ارائه و تحویل خدمت به مراجعین، امکان ارسال پیامک به منظور اطلاعرسانی مراحل پردازش درخواست خدمت و در نهایت نظر سنجی در ارتباط با کیفیت خدمات ارائه شده دانست و افزود: از ۲هزار و ۵۷۱ خد مت شناسه دار دستگاههای اجرایی یکهزار و ۱۶۹ خدمت قابلیت ارائه در میز خدمت دستگاههای اجرایی را دارند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان تعداد خدمات در میز خدمت حضوری دستگاههای اجرایی استان تا کنون (وضع موجود) را ۵۳۵ خدمت، شامل ۱۰۶ خدمت فقط اطلاع رسانی (۱۹،۸ درصد)،۱۲۶ خدمت تراکنشی (ارائه خدمت بصورت کامل وبدون نیاز به مراجعه حضوری) "۲۳.۶ درصد" و ۳۰۳ خدمت بصورت تعاملی (اخذ مدارک و مستندات بصورت الکترونیک و تعیین زمان دریافت حضوری خدمت) "۵۶.۶ درصد" اعلام نمود و افزود پیش بینی شده تا پایان سال جاری خدمات تراکنشی به ۱۹۶ خدمت و خدمات تعاملی به ۵۳۴ خدمت افزایش یابند.
دبیر شورای راهبری توسعه مدیریت استان کرمان همچنین از ارائه ۴۱۵فعالیت (۱۶ درصد) بصورت نیمه حضوری و ۴۳۵ خدمت (۱۷ درصد) به صورت کاملا الکترونیک توسط دستگاههای اجرایی استان و برنامه ریزی برای افزایش آنها به ۵۸۵ خدمت نیمه حضوری (۲۳ درصد) و ۶۷۴ خدمت کاملا الکترونیک (۲۶ درصد) تا پایان سال جاری خبر داد.