کد خبر: ۴۱۱۸۴
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۳
ارسال به دوستان
ذخیره
امام جمعه کرمان اظهار داشت: در آتش بس یک طرفه رژیم جعلی و غاصب اسرائیل، سنگ های فلسطینی ها به عنوان تنها وسیله دفاعی تبدیل به موشک های نقطه زنی شد که در همان روزهای اول اسرائیل را زمین گیر کردند و این از نگاه بلند شهید سلیمانی است و نگاه این شهید بزرگوار متوجه کل جهان اسلام بود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با اشاره به بلندنظری ها و دید وسیع سردار دلها گفت: ذهن و فکر سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی محدود به یک جغرافیای خاص نبود گفت: نگاه شهید سلیمانی به اندازه سعه وجودیش بود و این امر موجب گسترش و توسعه جبهه مقاومت شد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی روز دوشنبه در آیین رونمایی از یادبود سردار دل ها در زادگاه شهید سلیمانی روستای قنات ملک رابر در جوار قبور مطهر شهدا و مرقد والدین سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی افزود: آثار و برکات گسترش جبهه مقاومت در پیروزی اخیر فلسطین خود را نشان داد.

وی خاطرنشان کرد: در آتش بس یک طرفه رژیم جعلی و غاصب اسرائیل، سنگ های فلسطینی ها به عنوان تنها وسیله دفاعی تبدیل به موشک های نقطه زنی شد که در همان روزهای اول اسرائیل را زمین گیر کردند و این از نگاه بلند شهید سلیمانی است و نگاه این شهید بزرگوار متوجه کل جهان اسلام بود.

وی تصریح کرد: سردار سلیمانی در جغرافیای پهناور جهان نه فقط جهان اسلام دغدغه دفاع از مظلومان را داشت و برای این مهم تلاش می کرد.

وی با ذکر خصوصیات بارز سپهبد شهید سلیمانی و پدر و مادر ایشان به عنوان ۲ شخصیت برجسته اظهار داشت: سیدالشهدای جبهه مقاومت، دل و جان بشریت را متوجه خود کرد و به این ترتیب سردار دل ها لقب گرفت.

امام جمعه کرمان گفت: روستای قنات ملک افتخار رشد شخصیتی چون سپهبد شهید سلیمانی را در خود دارد زیرا این انسان نه تنها بلکه آینده تاریخ را تحت تأثیر شخصیت خود قرار داد و برای همیشه در تاریخ ماندگار شد و نام روستای قنات ملک را نیز تبدیل به یک اسمی جهانی و ماندگار کرد.

وی با اشاره به اینکه افراد زیادی همانطور که خواهان زیارت مرقد مطهر شهید سلیمانی هستند دوست دارند به روستای قنات ملک هم سفر کنند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با بیان اینکه حیات طیبه شهید سلیمانی در این چند دهه زندگی مؤثر و دوران مستمر و طولانی جهاد در سه محور عمده خلاصه می شود بیان کرد: محور اول عبارت از اخلاص و کار برای خدا است.

وی ادامه داد: شهید سلیمانی مصداق این جمله نورانی امام حسین (ع) است که فرمود "خدایا من را آن طوری قرار بده، خداترسی من و وجود و حضور خدا در زندگی من آنطور پررنگ باشد که من در هر صحنه و عملی توا را در آن ببینم و هر کاری می خواهم انجام دهم در آن کار اول خدا را ببینم و بعد کار را انجام دهم".

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی تصریح کرد: زمانی فردی با تمام وجود تمام همت خود را صرف دیدن صرف خدا کرد کار مخلصانه او بزرگ جلوه خواهد کرد و ماندگار خواهد شد.

وی به آزاد سازی خرمشهر اشاره کرد و گفت: فتح خرمشهر توسط افرادی به وقوع پیوست که این دو ویژگی را داشتند لذا باید بدانیم و مطمئن باشیم آن ملتی که این حماسه را در میدان عملیات و عمل خلق کردند اکنون نیز حماسه تاریخی دیگری را در آینده نزدیک خلق خواهند کرد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان اظهار داشت: محور دومی که در زندگی شهید سلیمانی بسیار پررنگ است این بود که ایشان در طول زندگی خود تلاش کرد سخت ترین کارها را انجام دهد.

وی ادامه داد: شهید سلیمانی ۴۰ سال جهاد را در دستور کار خود قرار داد و مرد میدان های سخت بود و سخت ترین کار متصور را انجام داد و بی شک این امر آن چهره را ماندگار می کند و آن حیات طبیه است.

وی در پایان اظهار کرد: امیدوارم وظیفه الهی و سیاسی خود را در آینده ای نزدیک در انتخابات ریاست جمهوری به بهترین وجه ممکن و با مشارکت حداکثری انجام دهیم. سردار معروفی که خود رزمنده دوران دفاع مقدس و آزاده است و برای مکتب شهید سلیمانی و تحقق آن، نقش بسیار پررنگ و ویژه و باانگیزه ای دارد، تشکر می کنم.

آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)