کد خبر: ۴۱۱۹۷
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۱
ارسال به دوستان
ذخیره
" محمد جواد ظریف " وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (سه شنبه) با " الهام علی اف " رییس جمهوری آذربایجان دیدار و گفتگو کرد.
" محمد جواد ظریف " وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (سه شنبه) با " الهام علی اف " رییس جمهوری آذربایجان دیدار و گفتگو کرد.
به گزارش ایرنا، وزیر امور خارجه کشورمان شامگاه دوشنبه برای سفر یک روزه و دیدار با مقامات بلند پایه جمهوری آذربایجان وارد این کشور شد.
رایزنی و تبادل نظر در خصوص آخرین تحولات روابط دو جانبه و مهمترین مسائل منطقه‌ای و بین المللی هدف اصلی سفر وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به جمهوری آذربایجان اعلام شده است.
وزیر امور خارجه کشورمان در پایان این سفر، جمهوری آذربایجان را به مقصد ارمنستان ترک و با مقامات این کشور دیدار و گفتگو خواهد کرد.
سفر " محمد جواد ظریف “ وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به جمهوری آذربایجان و ارمنستان را می‌توان بخشی از تلاش‌های دیپلمایک تهران در راستای تحکیم صلح و ثبات در منطقه و در دوره پساجنگ قره باغ مورد ارزیابی قرار داد.
جمهوری آذربایجان در جریان درگیری‌های نظامی ۴۴ روزه که در ششم مهر ماه سال گذشته آغاز شد، توانست پس از مدت نزدیک به ۳۰ سال سرزمین‌های خود را تحت اشغال نیرو‌های ارمنستان در قره باغ، آزاد کند.
این درگیری‌های نظامی ۲۰ آبان ماه سال گذشته با امضای بیانیه سه جانبه روسای جمهوری آذربایجان، روسیه و نخست وزیر ارمنستان پایان یافت.
جمهوری اسلامی ایران که به عنوان یکی از قدرت‌های مهم منطقه همواره بر تحکیم صلح و ثبات در منطقه تاکید و تلاش‌های خود در این زمینه را هرگز دریغ نکرده است، هر گونه ناآرامی را تهدیدی برای امنیت منطقه دانسته و همواره نگرانی خود را در این زمینه ابراز کرده است و به همین علت تهران از پایان جنگ و آتش بس در قره باغ استقبال کرد.
جمهوری اسلامی ایران در بدو بروز درگیری‌های نظامی در منطقه مورد مناقشه قره باغ تلاش‌های دیپلماتیک مستمری را برای پایان جنگ و حل مسالمت آمیز این مناقشه ادامه داده و سفر منطقه‌ای اوایل آبان ماه "سید عباس عراقچی" معاون وزیر امور خارجه و فرستاده وِیژه رییس جمهوری ایران به جمهوری آذربایجان، روسیه، ارمنستان و ترکیه با هدف ارایه طرح ابتکاری پیشنهادی ایران برای حل مسالمت آمیز مناقشه قره باغ نمونه‌ای از این تلاش‌ها می‌باشد.
دولت باکو این ابتکار جمهوری اسلامی ایران را مثبت ارزیابی کرده و "حکمت حاجی اف" دستیار رییس جمهوری آذربایجان سفر "سید عباس عراقچی" به باکو را ثمربخش خواند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)