کد خبر: ۴۱۲۳۵
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۰
ارسال به دوستان
ذخیره
رئیس مجلس سوریه در کنفرانس خبری در دمشق با اعلام نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری سوریه گفت: بشار اسد رئیس جمهور این کشور با کسب ۱۳ میلیون و ۵۴۰ هزار و ۸۹۰ آرا یعنی معادل ۹۵.۱% به عنوان رئیس جمهور جدید برای یک دوره هفت ساله انتخاب شد.
دمشق: بشار اسد با کسب ۹۵ درصد آرا، برای ۷ سال دیگر رییس جمهور سوریه باقی ماند
رئیس مجلس سوریه در کنفرانس خبری در دمشق با اعلام نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری سوریه گفت: بشار اسد رئیس جمهور این کشور با کسب ۱۳ میلیون و ۵۴۰ هزار و ۸۹۰ آرا یعنی معادل ۹۵.۱% به عنوان رئیس جمهور جدید برای یک دوره هفت ساله انتخاب شده است. تسنیم: «بشار اسد» رئیس جمهور فعلی سوریه با کسب اکثریت مطلق آرا به عنوان رئیس جمهور جدید این کشور برای یک دوره هفت ساله انتخاب شد.
«حموده صباغ» رئیس مجلس سوریه در کنفرانس خبری در دمشق با اعلام نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری سوریه گفت: بشار اسد رئیس جمهور این کشور با کسب ۱۳ میلیون و ۵۴۰ هزار و ۸۹۰ آرا یعنی معادل ۹۵.۱% به عنوان رئیس جمهور جدید برای یک دوره هفت ساله انتخاب شده است.
رئیس پارلمان سوریه همچنین اعلام کرد که «محمود مرعی» و «عبدالله سلوم عبدالله» دو رقیب بشار اسد در انتخابات ریاست جمهوری هر کدام به ترتیب ۳.۳ و ۱.۵ درصد آرا را کسب کردند.
میزان مشارکت ۷۸ درصد
بنابر اعلام رئیس پارلمان سوریه، در این دور از انتخابات ۱۴ میلیون و ۲۳۹ هزار و ۱۴۰ نفر معادل ۷۸ درصد شرکت کردند.
بیش از ۱۸ میلیون سوری در این دوره واجد شرایط رای دادن بودند و کسانی که ۱۸ سال سن داشتند می‌توانستند در این دوره در رای‌گیری شرکت کنند.
انتخابات ریاست جمهوری سوریه روز چهارشنبه (۵ خرداد ماه) با مشارکت گسترده شهروندان سوری و با رقابت بشار اسد رئیس جمهوری سوریه و محمود احمد مرعی از چهره‌های معارض داخلی و عبدالله سلوم عبدالله عضو حزب اتحاد سوسیالیست در آرامش کامل و بدون نقص امنیتی برگزار شد.
بشار اسد سومین فرزند حافظ اسد در ۱۱ سپتامبر سال ۱۹۵۶ در سوریه به دنیا آمد.
پس از تمام کردن مدرسه رشته پزشکی در دانشگاه دمشق را انتخاب کرد و در سال ۱۹۸۸ فارغ‌التحصیل شد و در بیمارستان نظامی مشغول به کار شد. وی سپس در سال ۱۹۹۲ برای ادامه تحصیل به انگلستان رفت و در سال ۱۹۹۴ موفق به اخذ مدرک تخصصی چشم پزشکی گردید. او علاوه بر زبان عربی، به زبان‌های انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی تسلط دارد. همسر بشار اسد، اسماء نام دارد و دارای سه فرزند است. پسر او حافظ با شرکت در تیم سوریه در المپیاد جهانی ریاضی ۲۰۱۶ با کسب ۱۳ امتیاز موفق به کسب دیپلم افتخار شد.
وی در رشته چشم پزشکی در دمشق و لندن تحصیل کرده است. حافظ اسد از سال‌ها پیش از مرگ خود، پسر بزرگش، باصل اسد را برای جانشینی خویش تعلیم داده بود، اما یک سانحه رانندگی مشکوک در سال ۱۹۹۴ جان او را گرفت و پسر دوم خاندان اسد، بشار اسد که تا آن زمان علاقه چندانی به سیاست نشان نمی‌داد و در لندن در حال تحصیلات پزشکی با تخصص چشم پزشکی بود، به صحنه سیاست کشیده شد.
در سال ۲۰۰۰ بشار اسد به عنوان تنها کاندیدای ریاست جمهوری سوریه به جانشینی پدرش حافظ اسد انتخاب شد. وی در این انتخابات ۹۷ درصد آرا را به دست آورد. بشار اسد در سال ۲۰۰۷ هفت سال دیگر برای ریاست جمهوری سوریه انتخاب شد.
وی برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری سوریه (۲۰۱۴) ثبت نام کرد و صلاحیت وی و دو نفر دیگر، ماهر حجار و حسن النوری تأیید شد. بشار اسد نهایتاً با کسب ۸۸ ٫ ۷ درصد آرا مجدداً برای سومین دوره هفت ساله رئیس جمهور سوریه شد.
ماده ۸۸ از قانون اساسی سوریه تاکید می‌کند که رئیس جمهوری برای بیش از دو دوره هفت ساله نمی‌تواند رئیس جمهور شود، اما ماده ۱۵۵ توضیح می‌دهد که این ماده مشمول رئیس جمهور کنونی سوریه یعنی بشار اسد نمی‌شود، زیرا از انتخابات سال ۲۰۱۴ حساب می‌شود و به همین دلیل حق نامزدی بشار اسد برای یک دوره دیگر تمدید شد و وی در این دوره هم با کسب بیش از ۹۵ درصد آرا برای چهارمین بار سکان ریاست جمهوری این کشور را بر عهده گرفت.
جشن و شادی سراسر شهر‌های سوریه را فرا گرفت
در پی اعلام نتایج انتخابات سوریه که به پیروزی قاطع بشار اسد در این دور از انتخابات انجامید، مردم شهر‌های این کشور از جمله در دمشق به خیابان‌ها ریختند و به جشن و پایکوبی مشغولند.
مردم سوریه با در دست داشتن پرچم این کشور و خواندن سرود‌های ملی این پیروزی را جشن گرفتند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)