کد خبر: ۴۱۲۶۲
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۸
ارسال به دوستان
ذخیره
عبدالناصر همتی نامزد انتخابات ریاست جمهوری:
عبدالناصر همتی نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: من چهار سال می‌خواهم رئیس جمهور شوم نه دو دوره و علت آن نیز این است، کسانی که رئیس جمهور شدند در دور اول نتوانستند اصلاح اقتصادی انجام دهند، چون می‌خواستند در دوره بعد نیز در انتخابات پیروز شوند.

آنهایی که می خواهند یارانه را افزایش بدهند شفاف بگویند از کدام منابع می خواهند این مبلغ را افزایش بدهند/ یکبار امتحان کنیم اقتصاددان‌ها مسئولیت اجرایی بگیرند/عدالتی در پرداخت یارانه نداریم/می‌خواهم فقط چهار سال رئیس جمهور باشم

عبدالناصر همتی نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: آمده‌ام فقط یک دوره چهار ساله رئیس جمهور شوم.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، همتی در گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما گفت: بابت اینکه داوطلبان ذی‎صلاحی نتوانستند به عرصه رقابت وارد شوند متاسفم، ولی تلاش می‌‎کنم نماینده شایسته ‎ای از طرف آن‎ها باشم؛ و امیدارم این افراد مرا حمایت کنند تا بتوانم در یک مبارزه تقریبا ناعادلانه ۵ به ۱ بتوانم دولت تشکیل دهم.

نحوه ریل گذاری اقتصادی مشکل دارد
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: نحوه ریل گذاری اقتصادی کشور مشکل دارد.
عبدالناصر همتی در برنامه گفتگوی ویژه خبری درباره یارانه‌ها که سوال مجری برنامه بود مبنی بر اینکه مبلغ یارانه‌ها از سال ۸۹ تغییری نکرده و همان قیمت ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان است و یارانه تولید نیز پرداخت نشده است، برنامه شما برای یارانه‌ها چیست؟ پاسخ داد: قبل از اینکه پاسخ این سوال را بدهم باید بگویم برای ما جمهوریت نظام و رای مردم بسیار مهم است و مورد تاکید حضرت امام (ره) بوده است و فکر می‌کنم و تاسف خودم را بابت اینکه نمایندگان و داوطلبان ذیصلاحی نتوانستند وارد عرصه رقابت شوند. اما من تلاش می‌کنم نماینده شایسته‌ای از طرف آن‌ها باشم و امیدوارم این اجازه را به من بدهند و حمایت کنند که ان شاء الله بتوانم در یک مبارزه تقریبا عادلانه پنج به یک بتوانم دولتی تشکیل بدهم که خواست اکثریت مردم باشد و جمهوریت را ان شاء الله بتوانم محقق کنم.
وی ادامه داد: بحث یارانه، بحث بسیار مهمی است و معیشت مردم دچار آسیب شدیدی شده است و تحریم‌های ظالمانه و فشار حداکثری نیز به این شرایط دامن زده است، اما باید بگویم که نحوه ریل گذاری اقتصادی ما مشکل دارد.
همتی گفت: تاکنون سیاست مداران ما رئیس جمهور بودند و اقتصاددان‌ها را هدایت می‌کردند نتیجه اش این شد که دیدیم اکنون چند دهه است که وضعیت اقتصادی نه تنها بهتر نشده است بلکه روز به روز نیز خراب‌تر می‌شود، یکبار امتحان کنیم اقتصاددان‌ها مسئولیت اجرایی بگیرند و سیاستمداران به حرف ما گوش بدهند تا ما بگوییم که چگونه می‌شود اقتصاد را اداره کرد و همانند دیگر کشور‌های دنیا تورم را کنترل کرد و مثل همه دنیا رشد اقتصادی را رقم زد.
وی افزود: یارانه دادن فقط به خاطر سیاست‌های غلط ما باعث شده است که مردم زیر خط فقر بروند و معیشت مردم دچا خدشه شود و اکنون ۴۵ هزار تومان عددی نیست، اما مشکل اساسی ما این است که یارانه را به صورت عام درنظر می‌گیریم و عدالتی در پرداخت یارانه نداریم، شما به حواشی شهر‌های بزرگ بروید و ببینید که مردم با چه فلاکتی زندگی می‌کنند بنابراین رئیس جمهور نمی‌تواند نسبت به این‌ها بی تفاوت باشد.
این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: برای پرداخت یارانه حتما برنامه دارم و حتی اعتقاد دارم پرداخت یارانه نقدی باشد، اما نمی‌خواهم کار پوپولیستی کنم و اینکه اکنون می‌گویند چند صد هزار تومان یارانه می‌دهم درست نیست و اکنون دوستان آن را مطرح می‌کنند انتظاراتی در جامعه بوجود می‌آید در حالی که مقام معظم رهبری فرمودند نباید بدون توجه به امکانات و منابع برنامه بدهیم در حالی که برخی مواقع در پرداخت حقوق جاری مشکل داشتیم؛ بنابراین این یارانه نقدی را از کجا می‌خواهند بیاورند بدهند؟.
همتی اضافه کرد: اینکه ۱۰۰ تومان یارانه بدهند ۲۰۰ تومان از جیب مردم بردارند؛ من درباره یارانه‌ها برنامه دارم و به طور جدی روی آن کار کرده ام و ان شاء الله مردم عزیز خواهند دید که ما به صورت جدی روی آن کار کرده ایم.

چهار سال می‌خواهم رئیس جمهور باشم
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: من چهار سال می‌خواهم رئیس جمهور شوم نه دو دوره و علت آن نیز این است، کسانی که رئیس جمهور شدند در دور اول نتوانستند اصلاح اقتصادی انجام دهند، چون می‌خواستند در دوره بعد نیز در انتخابات پیروز شوند.
 عبدالناصر همتی در ادامه گفتگوی ویژه خبری افزود: در همان چهار سال اول تمام برنامه‌های خود را انجام خواهم داد که یارانه یکی از آنهاست که باید اصلاح شود و به صورت جدی نتیجه بگیریم و موثر باشد.
وی درباره اینکه پرداخت یارانه باید دائمی باشد، گفت: ما باید قدرت خرید مردم را اصلاح کنیم یعنی اکنون توان خرید اقلام مورد نیازشان را ندارند ما یارانه می‌دهیم که این کار را بکنند، اکنون یارانه دو دستی پرداخت می‌شود، اما باید یک اعتباری به مردم عزیز بدهیم که بتوانند کالا بخرند و تقاضا ایجاد شود و تولیدکننده بتواند کالای خود را بفروشند ما اگر بتوانیم این مقطع را طی کنیم از یک چرخه دور باطل خارج می‌شویم، بنابراین توان مالی شان افزایش پیدا می‌کند و خرید انجام می‌دهند و تولید ما راه می‌افتد و رونق پیدا می‌کند و رشد اقتصادی باعث اشتغال بیشتر می‌شود و دوباره درآمد‌ها افزایش پیدا می‌کند.
همتی در پاسخ به این سوال که شما از یک طرف گفتید که یارانه ۴۵ هزار تومانی ارزش ندارد و از طرف دیگر روی افزایش آن تاکید کردید، رقم یا افزایشی بر روی یارانه نقدی خواهید داشت؟ افزود: حتما این کار را خواهم کرد، اما با مطالعه و براساس منابع، اگر ما به طور مثال می‌خواهیم ۴۵۰ هزار تومان یارانه بدهیم من که مطلع هستم و تا امروز که توسط رئیس جمهور محترم از کار برکنار شدم رئیس بانک مرکزی بودم، من همه اطلاعات را در اختیار دارم اگر دوستان بیایند به آنان توضیح می‌دهم از کدام منابع می‌خواهند این مقدار یارانه را پرداخت کنند می‌خواهند بنزین را ۱۰ هزار تومان کنند این محل منابع را شفاف به مردم بگویند.
وی گفت: آن‌هایی که می‌خواهند یارانه را افزایش بدهند شفاف بگویند از کدام منابع می‌خواهند این مبلغ را افزایش بدهند بنابراین خواهش من این است که با مردم پوپولیستی برخورد نکنیم، ساده انگارانه به مسایل نگاه نکنیم و واقعا ساده انگارانه به مسایل نگاه می‌کنند و فکر می‌کنند اداره کشور همانند اداره یک خانه است؛ نه اینگونه نیست و مشکلات عظیم اقتصادی داریم و زیرساخت‌های ما مشکل جدی پیدا کرده اند منابع درآمدی دولت مشکلات جدی پیدا کرده است.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: شما بودجه ۱۴۰۰ را نگاه کنید همین امسال شصت تا هفتاد درصد به بودجه اضافه شد که من خیلی مخالف بودم و در جلسات دولت نیز گفتم که این کار را نکنید از آن طرف مجلس نیز ۳۰ درصد به آن اضافه کرد و اکنون نیز بودجه نسبت به سال گذشته دو برابر شده است منابع آن را از کجا می‌خواهند بیاورند؟
همتی گفت: پوپولیستی کارکردن مردم را فقیر می‌کند و این ساده انگارانه است و کشور را باید با عقلانیت اداره کرد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)