کد خبر: ۴۱۲۹۲
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۹
ارسال به دوستان
ذخیره
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: در هفته آینده فراخوان برای تزریق داوطلبانه واکسن برکت و پاستور اعلام می شود.
زمان تزریق داوطلبانه واکسن‌های ایرانی اعلام شد
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: در هفته آینده فراخوان برای تزریق داوطلبانه واکسن برکت و پاستور اعلام می شود.
علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در کلاب هاوس درباره شیوه نامه‌های بهداشتی انتخابات اظهار کرد: ١٠ هزار شعبه اضافه کردیم و انتخابات تا ٢ بامداد است و انگشت زدن را ممنوع کرده ایم و ما در وزارت بهداشت یک کرونا هاب داریم و تمام اطلاعات کرونا مثبت‌ها در دسترس است و به فرمانداران اطلاعات افراد کرونا را مثبت را می‌دهیم و می‌توانند با صندوق سیار از این افراد رای بگیرند.
وی ادامه داد: اپلیکیشن حوزه یاب یا صندوق یاب ایجاد شده است تا افراد نزدیک‌ترین حوزه انتخابی را انتخاب کنند و ما خیلی نگران انتخابات ریاست جمهوری نیستیم، بیشترین آسیب و نگرانی ما مربوط به انتخاب شورا‌ها و روستاهاست چرا که افراد در خانه‌ها دور هم جمع می‌شوند و چلوکبابی می‌خورند و همین دورهمی‌ها عامل خطر موج پنجم کروناست.
جزییات مجوز مصرف داوطلبانه واکسن کرونا
وی در پاسخ به باشگاه خبرنگاران جوان درباره مجوز مصرف داوطلبانه واکسن کرونا گفت: وزیر بهداشت خبر مجوز مصرف داوطلبانه واکسن‌های ایرانی برکت و پاستور را اعلام کرد و باید دانست که واکسن پاستور در کوبا فاز سه بالینی را به خوبی سپری کرده و به مردم این کشور تزریق شده است.
وی افزود: در هفته آینده فراخوان برای تزریق داوطلبانه واکسن برکت و پاستور اعلام می‌شود و در مرحله نخست ١٠٠ هزار و بعد ٢٠٠ هزار و ٣٠٠ هزار داوطلب واکسینه می‌شوند و در واقع قرار است فاز سه با داوطلبان بیشتری سپری شود و به زودی هم می‌توان به نتایج فاز سه دسترسی پیدا کرد.
آخرین آمار تزریق واکسن کرونا در ایران
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: ۴ میلیون و ١٣٧ هزار دوز واکسن تزریق کرده ایم و ما ٢ هدف را دنبال می‌کنیم که هدف اول کاهش مرگ و میر است و باید دانست که ٧۴ درصد مرگ و میر در بالای ۶٠ سال است و کادر بهداشت و درمان را در فاز یک واکسینه کرده‌ایم و هیچ پزشک و پرستاری نمی‌تواند ادعا کند که واکسن نزده است و پایان دی ماه امسال تمام گروه هدف دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و ما آبان ماه واکسن از کوواکس، چین و هند دریافت کرده ایم و یکی از گلایه‌های یونیسف این است که تعهدات کوواکس عملی نشد و واکسن ساز‌ها به تعهدات عمل نکردند.
وی افزود: ما ۶٠ میلیون دوز واکسن از اسپوتنیک روسیه خریداری کرده‌ایم و ظرفیت تولید ۵ میلیون دوز است و یادمان باشد میزان عرضه و تقاضای واکسن با هم متفاوت است و کانادا سه برابر جمعیت واکسن خریده، اما واکسن به میزان کافی دریافت نکرده است.
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: ما ۵٠٠ هزار دوز واکسن از بهارات هند خریداری کرده بودیم و ١٢۵ هزار دوز پارت اول بارگیری و تحویل شد، پارت دوم هم بارگیری شد، اما دادستانی هند مانع ارسال به ایران شد و باید دانست بخش خصوصی هم به راحتی نمی‌تواند واکسن بخرد مگر اینکه از طرف دولت معرفی شده باشد.
وی افزود: قرارداد‌های واکسن مانند معاهده ترکنمانچای است و هیچگونه تعهدی برای تحویل واکسن و حق فسخ وجود ندارد و واکسن ساز‌ها می‌گویند تعهدی درباره عوارض واکسن نداریم البته قرارداد‌های واکسن برای بیشتر کشور‌های دنیا این گونه است و تنها برای ما این گونه نیست.
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: فاز سوم واکسن برکت شروع شده است و مقرر شد نتایج فاز اول و دوم واکسن به زودی منتشر شود.
وی افزود: وقتی وارد تولید انبوه واکسن می‌شویم ماجرا فرق می‌کند و یکی از زیرساخت‌های بزرگ با تولید ١۵ میلیون دوز راه اندازی شده است و ماه آینده ما به تولید ماهیانه ۵ میلیون دوز رسیده ایم و مرداد ماه به ٨ میلیون دوز خواهیم رسید و با واکسن‌های وارداتی ماهیانه ١٠ میلیون دوز خواهیم داشت.
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: تا پایان خرداد یا نهایت هفته اول تیر ماه بالای ۶٠ ساله‌ها یک دوز واکسن دریافت خواهند کرد و سپس بیماران هموفیلی، دیالیزی، پیوند اعضا و سرطانی واکسینه می‌شوند.
وی افزود: در فاز سه راننده ها، خلبان‌ها زندانیان و زندانبان‌ها، مراکز تجمعی، خبرنگاران و سایر مشاغل پرخطر تا اول مرداد ماه واکسینه می‌شوند و فاز چهارم، واکسیناسیون عمومی کشور است و از شهریور ماه شروع می‌شود و تا دی ماه طول می‌کشد. اکنون ظرفیت واکسیناسیون تا ۵٠٠ هزار دوز در روز است و می‌تواند بالاتر برود.
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره برگزاری نمایشگاه‌ها و خطر اوج کرونا گفت: روند مجوز نمایشگاه‌ها این است که درخواست‌ها به وزارت بهداشت و کشور داده می‌شود، اما مجوز نمایش عمومی مجوز نمی‌دهیم و به نمایشگاه تخصصی مجوز فعالیت می‌دهیم و نمایشگاه برای متخصصان و با تعداد محدود برگزار می‌شود و مجوز عمومی برای نمایشگاه عمومی الکامپ صادر نشده است.
وی گفت: اینکه چرا ما در کارآزمایی بالینی شرکت نکردیم، به دلیل تصمیمات بالادستی بود و در کشور گرفته شد البته ما در کارآزمایی واکسن مشترک ایران و کوبا شرکت کرده‌ایم چرا که با انتقال فناوری بود.
فوتی‌های کرونا تیر ماه دو رقمی می‌شود
وی افزود: ما روزانه ١٢٠ هزار تست انجام می‌دهیم و این تعداد تست با توجه به شیوع بیماری کافی است و پیش بینی ما این است ١٢ روز دیگر مرگ و میر زیر ١۵٠ می‌رسد و مرگ و میر ١۵ تا ٢٠ روز آینده (از اوایل تیر ماه) ٢ رقمی شود.
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره مدیریت هوشمند کرونا گفت: ما طرح محدودیت هوشمند داریم که بر اساس شاخص‌های مختلف از جمله میزان بیماران سرپایی و بستری رنگ بندی را مشخص می‌کنیم و مشاغل را به چهار دسته تقسیم کرده‌ایم و اختیار به استانداری‌ها برای تشدید محدودیت‌ها داده ایم نه تسهیل.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)