کد خبر: ۴۱۳۶۶
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۷
ارسال به دوستان
ذخیره
حسن رسولی فعال سیاسی اصلاح طلب:
یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: ایرادات جدی به نحوه نهایی کردن احراز صلاحیت‌ها و عدم احراز صلاحیت‌ها وارد است که امروز رهبری به آن اشاره کردند که امیدوارم با صحبت‌های ایشان از دامنه جفاهایی که از این رهگذر به حقوق افراد شده کاسته شود.

نهادهای گزارش‌دهنده به شورای نگهبان بعضا از دایره انصاف خارج شده‌اند/ انتظار می‌رود با ورود مستقیم رهبری، شورای نگهبان از تضییع حقوق افراد جلوگیری کند

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: ایرادات جدی به نحوه نهایی کردن احراز صلاحیت‌ها و عدم احراز صلاحیت‌ها وارد است که امروز رهبری به آن اشاره کردند که امیدوارم با صحبت‌های ایشان از دامنه جفاهایی که از این رهگذر به حقوق افراد شده کاسته شود.

به گزارش ایلنا، حسن رسولی درباره سخنان امروز رهبر انقلاب در خصوص جفا به برخی افراد در فرآیند احراز صلاحیت‌ها گفت: صحبت‌های امروز رهبری حکایت از آن دارد که کانال‌هایی که به شورای نگهبان درباره سوابق نامزدهای ریاست جمهوری مشاوره می‌دهند بعضا از دایره انصاف خارج شده‌اند و اطلاعاتی را احتمالاً منتقل کرده‌اند که فاقد اعتبار و عاری از حقیقت است.

این فعال سیاسی خاطر نشان کرد: به گونه‌ای که رهبری اشاره کردند، در نتیجه این کوتاهی و غفلت، افرادی خودشان و خانواده‌شان مورد ظلم قرار گرفته‌اند؛ این واژه بار معنایی بسیار گسترده‌ای دارد به ویژه که در ادامه اشاره کردند حفظ آبروی مومن از نظر دین مبین اسلام واجب عینی است و به طور مشخص اشاره کردند در بعضی از موارد درباره خانواده‌های نامزدها مواردی گفته بودند که خلافش به اثبات رسید.

وی یادآور شد: به عنوان کسی که سال‌ها به عنوان استاندار و فرماندار مسئولیت داشتم، به خصوص فرماندار که به عنوان رئیس هیأت اجرایی قدم اول را در بررسی صلاحیت نمایندگان مجلس و شوراها بر می‌دارد ضمن این که قانون گذار رئیس هیأت اجرایی را موظف کرده است از مراجع ۴ گانه استعلام کند اما به دلیل جلوگیری از چنین خطاهایی اختیار و مسئولیت نهایی هم به لحاظ حقوقی، اخلاقی و شرعی متوجه هیأت اجرایی است.

رسولی تاکید کرد:در انتخابات ریاست جمهوری مخصوصاً پس از استصوابی شدن نظارت، صفر تا صد رسیدگی به صلاحیت‌ها در اختیار شورای نگهبان قرار گرفته است، بنابراین ۶ فقیه محترم و ۱۲ حقوقدان این شورا هستند که مسئولیت تام و تمام را بر عهده دارند؛ معتقدم تا اینجای کار در مهم‌ترین فرآیند جاری یعنی بررسی صلاحیت ها قصور و یا تقصیری سهواً و عمداً صورت گرفته است که انتظار می‌رود با ورود مستقیم رهبری شورای نگهبان هم مجددا به پرونده‌ها رسیدگی کرده و از تضییع حقوق افراد جلوگیری کند.

وی در پاسخ به این سوال که گمانه‌زنی‌هایی در خصوص برخی از افراد پس از سخنان رهبری مطرح می‌شود این افراد چه کسانی می‌توانند باشند، گفت: این که صحبت‌های رهبری مصداق کدام یک از نامزدها است من بی اطلاع هستم باید منتظر بمانیم.

این فعال سیاسی اصلاح طلب ادامه داد: امیدوارم این صحبت شامل همه نامزدهای احزار صلاحیت نشده شود . مضافاً بر این که فقط عدم احراز صلاحیت‌ها مورد خطاب نیست، احزار صلاحیت‌ها هم به صورت مقایسه‌ای با یک مقیاس و ارزیابی‌های فنی و کارشناسی دارای اشکالات اساسی است.

وی افزود: اصل ۱۱۳ قانون اساسی رجل مذهبی و سیاسی بودن و همچنین مدیر و مدبر بودن را جز شرایط تغییر ناپذیر ریاست جمهوری تعیین کرده و این درحالی است که در بین تائید ص9لاحیت شدگان هستند کسانی که بعضاً سابقه اداره یک روستا را دارا نیستند، سوالی که پیش می‌آیند این است که چگونه کسی که دستی در مدیریت نداشته است بدون هیچ تجربه‌ای مدیر و مدبر شناخته می‌شود؟ آن هم در مقایسه با کسانی معاون رئیس جمهور، وزیر، استاندار یا نائب رئیس مجلس بوده‌اند.

این فعال سیاسی با بیان این که مشاهده کردیم افرادی همچون پزشکیان، آخوندی، شریعتمداری و جهانگیری احراز صلاحیت نشدند، گفت: تا جایی که می‌دانم آقای شریعتمداری ۱۶ سال وزیر و سال‌ها خزانه دار بیت رهبری بوده است و عدم احراز صلاحیت می‌شود.

وی در پایان گفت: عرضم این است که ایرادات جدی به نحوه نهایی کردن احراز صلاحیت‌ها و عدم احراز صلاحیت‌ها وارد است که امروز رهبری به آن اشاره کردند که امیدوارم با صحبت‌های ایشان از دامنه جفاهای که از این رهگذر به حقوق افراد و حقوق اساسی مردم شده است کاسته شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)