کد خبر: ۴۱۴۱۶
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۶
ارسال به دوستان
ذخیره
سخنگوی دولت با تاکید بر لزوم حضور مردم و مشارکت حداکثری گفت: احقاق حقوق ایران از اقتصاد جهانی از یک سو و احیای زندگی در پساتحریم و کرونا نیازمند دولتی با سرمایه اجتماعی بالا و اعتماد روز افزون است.
ربیعی: در گفت و گوهای سیاسی این روزها، برخی آگاهانه و عامدانه جنگ اقتصادی و کرونا را به فراموشی سپرده اند / جمهوریت در حالتی به مخاطره می‌افتد که مردم خودباوری خود را در تعیین سرنوشت جامعه از دست بدهند
سخنگوی دولت با تاکید بر لزوم حضور مردم و مشارکت حداکثری گفت: احقاق حقوق ایران از اقتصاد جهانی از یک سو و احیای زندگی در پساتحریم و کرونا نیازمند دولتی با سرمایه اجتماعی بالا و اعتماد روز افزون است.
به گزارش «انتخاب»، علی ربیعی روز سه شنبه در نشست خبری با بیان اینکه در آستانه یکی از رویداد‌های مهم سیاسی در کشورمان هستیم، گفت: فضای رقابت‌های انتخاباتی با نزدیک شدن به روز مهم تصمیم‌گیری مردم برای انتخاب رئیس جمهور آینده، گرم شده است.
وی ادامه داد: فارغ از اینکه نتیجه آرا چه کسی خواهد بود، صندوق و مشارکت، میراث گرانبهایی است از زحمات، تلاش‌ها، زندان‌ها، تبعید‌ها و خون‌هایی که خاک وطن را لاله‌گون کردند و جمهوریت را برای فرزندان ایران برجای گذاشتند. همان‌طور که رهبر معظم انقلاب تاکید کردند، امام خمینی (ره) دو کلمه «جمهوری» و «اسلامی» یعنی «حاکمیت اسلام» و «حاکمیت مردم» را گره‌گشای همه مشکلات می‌دانستند. به تعبیر صریح بنیانگذار جمهوری اسلامی، جمهوری یعنی مقدرات ملت، دستِ ملت است.
ربیعی گفت: ما همه در کنار یکدیگر باید تلاش کنیم تا جمهوریت، این ثمره چند نسل از پیشینیان‌مان را، ثمره دو انقلاب معاصر ایران یعنی مشروطه و انقلاب اسلامی را همچون گوهری گرانبها پاس بداریم و امروز فارغ از هر فراز و نشیب و گلایه‌ها این میراث گرانبها را آنچنان باید قدر بداریم که هیچ تزلزلی بر پیکره آن وارد نشود.
وی تصریح کرد: جمهوریت فقط در حالتی به مخاطره می‌افتد که جمهور و مردم خودباوری خود را در تعیین سرنوشت جامعه از دست بدهند و عواقب آن برای نسل‌های بعدی جامعه باقی خواهد ماند.
سخنگوی دولت ادامه داد: به رغم همه دیدگاه‌های متفاوتی که مطرح می‌شود، با یک درک عمومی باید بدانیم مشارکت حداکثری ضرورت عبور موفق در جهان پرتلاطم ظالمانه امروز و در دوران پسا تحریم داخلی، متضمن آینده همراه با پیشرفت و امید در ایران عزیز ما خواهد بود.
ربیعی تاکید کرد: امروز و فردای ما در گرو حضور در پای صندوق‌ها با مشارکت حداکثری است. معتقدیم شرایط پیچیده جهانی، احقاق حقوق ایران از اقتصاد جهانی از یک سو و از سوی دیگر در پسا تحریم رفع آسیب‌های احتمالی و احیای زندگی در پساتحریم و کرونا نیازمند دولتی با سرمایه اجتماعی بالا و اعتماد روز افزون است و می‌تواند اعتماد بین جامعه دولت و مردم را افزایش دهد.
وی افزود: وقتی دولتی با مشارکت غیرحداکثری و دولتی روی کار بیاید که پشتوانه مشارکت جامعه را نداشته باشد برای حل مسائل در هم تنیده داخلی و خارجی با مشکل رو برو خواهد بود بنابراین برای امروز ایران و برای فردای ایران مشارکت حداکثری امری حیاتی برای همه ما ایرانیان در این شرایط است.
سخنگوی دولت با اشاره به مباحث مطروحه این روز‌ها درباره عملکرد دولت، اظهار کرد: آنچه در این روز‌ها در گفتگو‌های سیاسی به چشم می‌خورد و به طور عجیبی آگاهانه و عامدانه توسط برخی دچار فراموشی شده است و آن جنگ بزرگ اقتصادی و توام شدن آن با پاندمی کرونا است.
دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری ادامه داد: پیش از این نیرو‌های مخالف جمهوری اسلامی و برانداز در یک برنامه حساب شده با این تئوری که انباشت پدیده‌های منفی از کرونا و تحریم منجر به استیصال دولت و ملت ایران می‌شود به طور آگاهانه تحریم را به محاق برده و دستاورد‌های دولت و ملت را زیر سوال می‌بردند. برخی جریان‌های داخلی هم چشم و زبان خود را در دیدن و شنیدن مسائل تروریستی بستند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

عدم توجه به جلو علت 53 درصد از تصادفات برون شهری

افزایش خطر ابتلا به سرطان با تغذیه بد

پیش بینی هواشناسی از رعد و برق و بارش باران در مناطقی از کرمان

هشدار مهم به یارانه‌بگیران/ این پیامک‌ها جعلی است

تصمیمات مدیران نباید عرضه سوخت را برای مردم سخت کند / کمبود و شلوغی جایگاه‌های عرضه سوخت گاز به هیچ وجه قابل قبول نیست

معاون استاندار کرمان: از زمان واگذاری معادن زغال سنگ کرمان، هیچ توسعه‌ای در آن اتفاق نیفتاده است

مدیر شبکه بهداشت رودبار جنوب: اجرای طرح واکسیناسیون نوبت صفر الزامی است

توصیه خیرخواهانه همتی به دولت سیزدهم: فاصله نرخ ارز بازار با نرخ نیمایی را کم کنید؛ وگرنه با خروج سنگین سرمایه روبرو می‌شوید

نجات دو کودک گرفتار در سیلاب زرند

مشترکان خوش مصرف برق خانگی جوایز نقدی و خودرو دریافت خواهند کرد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)