کد خبر: ۴۱۴۱۹
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۴
ارسال به دوستان
ذخیره
یک فعال سیاسی افزود:یکی از معضلات دیگر در فضای سیاسی کشور، فرصت طلبی کسانی است که میدان داری می‌کنند بدون اینکه هویت سیاسی مشخص داشته باشند .عاشق و طالب قدرت اند و به هیچ گروهی هم پایبند نیستند وجود این افراد در صحنه سیاست ایران باعث نوعی وضعیت سردرگمی‌شده است.

یک فعال سیاسی با بیان اینکه مناظره های ریاست جمهوری در نتایج انتخابات تاثیرگذار است، گفت:جریان اصلاح طلب بر این باور است که تغییر از طریق صندوق رای شکل می گیرد و این تفکر جنب و جوشی را در بدنه حامی این جریان شکل داده است.

به گزارش ایرنا، جلال میرزایی در تشریح فضای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه در این دور تمرکز کاندیداها به نوعی برای جمع کردن رای مردم است نه حل مشکلات، گفت: وقتی احزاب در کشور ضعیف و فاقد برنامه مشخص برای مدیریت سیاسی کشور باشند در مورد مسائل مختلف اقتصادی و فرهنگی و حل آسیب‌های اجتماعی بحث می‌شود، اما نسبت به ساماندهی مسائل سیاسی بی توجه وجود دارد و نتیجه اش ورود افرادی به عرصه سیاست است که نمی‌توانند مسائل اقتصادی، سیاسی و اجتماعی کشور را حل کنند.

نماینده پیشین مردم ایلام تصریح شد: نوعی نابسامانی در حوزه فعالیت سیاسی را شاهد هستیم عدم شکل گیری نهادهای مدنی باعث شده که نامزدها نتوانندبرنامه مدونی برای مدیریت کشور از قبل تهیه کنند تا مردم و فعالان سیاسی بدانند که اگر فلان جریان بر سر کار آید چه تغییراتی در حوزه اقتصاد و سیاست خارجی به وجود می آید ویا چه اولویت های جابجا می شود. جریانات سیاسی در این زمینه برنامه بلند مدت ندارند.

این فعال سیاسی افزود:یکی از معضلات دیگر در فضای سیاسی کشور، فرصت طلبی کسانی است که میدان داری می‌کنند بدون اینکه هویت سیاسی مشخص داشته باشند .عاشق و طالب قدرت اند و به هیچ گروهی هم پایبند نیستند وجود این افراد در صحنه سیاست ایران باعث نوعی وضعیت سردرگمی‌شده است.

میرزایی با اشاره به منتقدان دولت درمساله بانیان وضع موجود بدون توجه به مساله تحریم و کرونا گفت: جریان منتقد دولت سنت‌های را از خود در حوزه فعالیت سیاسی به یادگار گذاشتند که نمی‌توانند برای توجیه عملکرد خود از آن مایه بگذارند که خودشان این مساله را رد و نقد کردند. جریان منتقد دولت ریشه مشکلات کشور را داخلی و سو مدیریت دولت روحانی مورد حمایت اصلاح طلبان می‌دانند و بر این باورند که تحریم ها تاثیر چندانی بر اقتصاد نداشته است و نمی توانند از فردای به قدرت رسیدن باز این موارد را دنبال کنند.

این فعال سیاسی خاطر نشان کرد: جریان اصلاح طلب برای ورود به عرصه رقابت ریاست جمهوری برنامه و شعارهای خاص خود را داشت حل تنش‌های حوزه سیاست خارجی برای فراهم کردن رفع تحریم های اقتصادی و بهبود شرایط از جمله اولویت‌های اصلی اصلاح طلبان بوده است.

 میرزایی با بیان اینکه جریان کنونی در عرصه رقابت ریاست جمهوری بی رقیب است، افزود:اصولگرایان می‌خواهند با اتکا به مدیریت جهادی و انقلابی مسائل را حل کند و انتقادهای جدی در مسائل بورس، اشتغال، تورم و مسکن نسبت به دولت داشتند و گوی سبقت را نسبت به توصیف مشکلات دولت از همدیگر ربوده بودند بدون اینکه ریشه یابی کنند.

این فعال سیاسی خاطر نشان کرد:در شرایط کنونی جامعه انتظار داردکه مسائلی که این جریان نسبت به آن انتقاد داشتند را حل کنند و در صورت حل مشکلات مردم باید از آنان تشکر کرد و اگر نتوانستند برای بهبود وضعیت اقتصادی مردم اقدامی انجام دهند دیگر نمی توانندهیچ جریان سیاسی و یا کشور خارجی را مقصر بدانند.

 میرزایی با بیان اینکه شدیدترین تحریم ها اعمال شده علیه ایران در دولت روحانی بوده، گفت: دولت بارها اعلام کرد که در جنگ اقتصادی هستیم، اما منتقدین عملکرد دولت و سوء مدیریت را ریشه مشکلات می دانستند انتظار داریم این افراد با مدیریت صحیح وضعیت اقتصادی کشور را بهبود بخشند.

نماینده پیشین ایلام یادآور شد: رد صلاحیت نامزدهای ریاست جمهوری شوکی به جامعه وارد کرد و باعث شد که شور و هیجان نسبت به انتخابات را کاهش دهد، اما مناظره های انتخاباتی می تواند در نتایج انتخابات تاثیرگذار باشد و باید ببینیم افراد نزدیک به جریان اصلاحات همانند همتی و مهر علیزاده چگونه ظاهر می شوند و راهکار اصولگرایان برای حل مشکلات کشور در این مناظره هاچگونه است.

این فعال سیاسی اضافه کرد: جریان اصلاح طلب قبل از ثبت نام کاندیدای ریاست جمهوری دچار نوعی ناامیدی بود، اما جریان اصلاحات بر این باور است که تغییر از طریق صندوق رای انجام می شود و این تفکر جنب و جوشی را در بدنه حامی این جریان شکل داده است و می تواند منبع تحول وتغییر شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)