کد خبر: ۴۱۴۲۵
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۴
ارسال به دوستان
ذخیره
امام جمعه کرمان گفت: ایران ام القرای جهان اسلام و فرمانده جبهه مقاومت است و انتخابات آن هم باید در دو محور از همه سر باشد زیرا همه نگاه ها به اینجاست؛ اولین محور مشارکت جدی و حداکثری است به خصوص استان کرمان که به دلیل وجود شهید نازنین سردار سلیمانی بیشتر موردتوجه است.

امام جمعه کرمان اظهار کرد: در دنیا دولت ها با دو نحوه مدیریت در اقتصاد مواجه هستند که یکی از این مدیریت ها، مدیریت شرایط بحرانی کشور است که در این شرایط جنگ و سخت و شرایطی که کشور آنقدر تحت فشار هست که مجبور است مایحتاج زندگی مردم را فراهم کند.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی امروز 18 خردادماه در گردهمایی فصلی مدیران و روسای کمیته امداد استان کرمان که به صورت ویدئو کنفرانس با حضور بختیاری رییس کمیته امداد کشور برگزار شد، افزود: نوع دوم در اقتصاد کشورها وجود دارد که متعلق به زمان خروج از شرایط بحرانی است و در آن تمام سعی و تلاش دولت ها بر این است که در آن شرایط، رقابت درست کنند و آن چیزی که تعیین کننده در بازار است، رقابت کالاها با هم است.

علیدادی سلیمانی در ادامه بیان کرد: آن شخصیتی که تمام همت خود را بر این گذاشته که در بخش اقتصادی کشور رونق اقتصادی داشته و شرایط رکود اقتصادی بر کشور حاکم نشود و به صورت جدی هم پای کار است، شخص رهبر معظم انقلاب است؛ بعضاً دولت ها هرچه توصیه های رهبری را عمل کردند موفق شدند و هرکجا فاصله گرفتند به همان اندازه در بخش اقتصادی عقب افتادند.

امام جمعه کرمان بیان کرد: یکی از نهادهایی که در کشور افتخارش این است که پشت سر رهبری حرکت و به توصیه ها، فرمایشات و دستورات ایشان عمل می کند، کمیته امداد است؛ هم نوع شکل گیری و ذات کمیته امداد و جوهره آن انقلابی و ولایی است و هم اشخاصی در این نهاد مسئولیت های کلان را به عهده دارند تاکنون همه در صدر رده خود یکی از دغدغه های آن ها این است که آنچه رهبر معظم انقلاب در حوزه های مختلف بیان می کند و در ماموریت کمیته امداد جای دارد، به بهترین نحو ممکن انجام می دهد لذا توفیقات کمیته امداد هم در نگاه و هم عملکرد، توفیقات چشمگیری است.

وی با بیان اینکه راه برون رفت کشور از سختی ها و فشارهای اقتصادی همین روش و منشی است که کمیته امداد داشته و این دولت ها هستند که باید در سطح کلی تر همین حرکت را بکنند، افزود: ممکن است کمبود وجود داشته باشد اما وابستگی ها باید قطع شود؛ در یک شعاری که منصوب به حضرت علی(علیه السلام) است اینکه «کمبود و کاستی آری، توسل و وابستگی هرگز».

علیدادی سلیمانی ادامه داد: کمبود را ما تحمل می کنیم تا موقعی که بتوانیم به نقطه ای برسیم که کمبودها را جبران کنیم اما وابستگی را به هیچ وجه؛ یعنی کشوری را در نظر بگیرید که هیچ کمبودی در آن نیست اما وابستگی آن ها صددرصد است و هیچ چیزی از خودشان ندارند و همه چیز وارد می کنند اما مردم احساس می کنند در رفاه هستند؛ کشور اسلامی هم هستند اما دقیقاً نقطه مقابل شعار حضرت علی (علیه السلام) حرکت می کنند.

وی به آمارهای اشتغال کمیته امداد اشاره و اظهار کرد: راه برون رفت کشور از این حوادث و نقشه هایی که علیه آن درست می کنند، همین است که وابستگی را قطع کنیم و اشتغال را جدی بگیریم و هر کسی در کار خود مشغول باشد و زحمت بکشد و نتیجه زحمت و دسترنج را به خوبی بگیرد؛ یکی از فضاهایی که کمیته امداد بسیار مدبرانه به آن ورود پیدا کرده و موفق هم هست اشتغال است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان بیان کرد: بحث معیشتی و کمک ها هم خوب است اما فقط در واقع برای قشری است که کاملاً ضعیف هستند و نمی توانند هیچ کاری کنند لذا ما باید از این بسته های معیشتی برای کسانی که می توانند روی پای خودشان بایستند، کم کرده و برای آن ها اشتغال و کار تعریف کنیم و آن ها از کسانی بشوند که خود بانی تهیه بسته های معیشتی شوند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به انتخابات 28 خرداد گفت: شرایط جهان اسلام، شرایط ویژه ای است و سه انتخابات بسیار حساس در این یکی دوسال در آغاز قرن جدید داریم؛ یک انتخاباتی که در سوریه دیدید که با موفقیت جبهه مقاومت توانست انتخابات پیروزمندانه را پیش ببرد و یک انتخابات مهم دیگر اواخر تابستان در عراق بوده و خیلی انتخابات مهمی است.

علیدادی سلیمانی بیان کرد: از همه این ها مهم تر انتخابات 28 خرداد ایران است زیرا ایران ام القرای جهان اسلام و فرمانده جبهه مقاومت است و انتخابات آن هم باید در دو محور از همه سر باشد زیرا همه نگاه ها به اینجاست؛ اولین محور مشارکت جدی و حداکثری است به خصوص استان کرمان که به دلیل وجود شهید نازنین سردار سلیمانی بیشتر موردتوجه است.

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه محور دوم انتخاب اصلح است، اظهار کرد: ما از اول انقلاب تاکنون با سه تیپ انتخابات مواجه بودیم؛ یک تیپ در اوایل انقلاب تا چند دولت، مردم به شخص رای می دادند و مهم نبود جناح آن چیست لذا انتخابات آن زمان ساده بود و ساده ترین انتخابات بود زیرا اشخاص کاملاً سرشناس بودند و مردم زیاد گیر نبودند که به چه کسی رای بدهند و راحت رای می دادند.

وی ادامه داد: از یک جایی مدل انتخابات عوض شد و جناح ها روی کار آمدند و یکی دوتا دولت هم جناحی شکل گرفتند یعنی مردم به جناح رای دادند و اصلاً کار نداشتند شخصیت چه کسی است که در جناح قرار دارد و می گفتند ما به این جناح رای می دهیم

علیدادی سلیمانی تصریح کرد: الان در شرایطی هستیم که شرایط جدید است و مردم به برنامه ها و گفتمان ها رای می دهند و مردم نگاه می کنند ببینند چه کسی مشکلشان را بهتر حل کرده و چه کسی توان دارد مشکل کشور را حل کند؟ و کدام طرح و برنامه برای نجات کشور، برنامه جدی است و به همین دلیل مناظره ها خیلی سرنوشت ساز است زیرا بیشتر رای ها در این قرار می گیرد لذا انتخابات الان سخت تر است.

وی ادامه داد: وقتی می بینید یک برنامه هایی مورد استقبال قرار می گیرد و کسی برنامه ای ارائه می دهد که اصلاً فکرش را هم نمی کردیم آن زمان چون این نگاه در انتخابات خیلی تاثیر دارد، ممکن است آن انتخاب اصلح تحت الشعاع قرار بگیرد.

امام جمعه کرمان گفت: دولت هم به معنی عام و هم به معنی خاص، هرچه اعتمادش به درون کشور بیشتر و هرچه امیدش از خارج از کشور قطع شود و هرچه نسبت به ظرفیت های داخل کشور توجه کند، این دولت موفق تر است.

وی با اشاره به اینکه خدا در قرآن می فرماید «اگر می خواهید تغییر، تحول و پیشرفت کنید، اول از خود و درون خود آغاز کنید» بیان کرد: مردم سرنوشتشان دست خودشان است و خودشان نیز باید سرنوشت را رقم بزنند.

آخرین اخبار

ضرورت شناسه یکتا برای تمامی فعالان اقتصادی؛ کسب‌وکارهای بدون شناسه یکتا قانونی نیست

قیمت انواع سکه و طلا سه شنبه 4 اردیبهشت 1403

فردا 5 اردیبهشت آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید

بارش شدید باران برق شهر زرند را قطع کرد / بارندگی سیل‌آسا در زرند

معاون سازمان غذا و دارو: عطاری‌ها حق فروش دارو یا فرآورده دارویی را ندارند

کاهش حقوق کارگران با تعطیلی روز پنجشنبه تخلف است

بیشترین بارندگی برای روز چهارشنبه است / احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی

خودروهای دارای چراغ نامناسب و نور خیره کننده توقیف می شوند

آخرین وضعیت آبی سدهای کرمان پس از بارندگی های اخیر

انتقاد از دفع لجن تصفیه خانه فاضلاب در شهر کرمان و بالازدگی فاضلاب در محدوده شهرک الهیه

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)