کد خبر: ۴۱۴۴۱
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۹
ارسال به دوستان
ذخیره
رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به این که حجم مطالب مطرح شده برای جلوگیری از م حضور مردم پای صندوق های رای بی سابقه است از دادستان ها و قضات ویژه رسیدگی به جرایم انتخاباتی خواست که جدی و سریع نسبت به برخورد با دعوت کنندگان به تحریم انتخابات اقدام کنند.
رییس‌کل دادگستری کرمان: حجم تبلیغات برای تحریم انتخابات کم سابقه است
رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به این که حجم مطالب مطرح شده برای جلوگیری از م حضور مردم پای صندوق‌های رای بی سابقه است از دادستان‌ها و قضات ویژه رسیدگی به جرایم انتخاباتی خواست که جدی و سریع نسبت به برخورد با دعوت کنندگان به تحریم انتخابات اقدام کنند.
به گزارش روابط عمومی دادگستری استان کرمان، یدالله موحد روز چهارشنبه در هشتمین نشست ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی استان کرمان از تلاش‌ها و حساسیت‌های اعمال شده به منظور تامین سلامت انتخابات قدردانی کرد و افزود: با ورود به ایام اوج تبلیغات انتخاباتی، هفته سخت و پرکاری را در پیش رو داریم و باید تلاش، هوشیاری و پیگیری‌های خود را دوچندان کنیم.
وی با اشاره به اینکه حجم بالای تبلیغات درباره تحریم انتخابات بسیاری از موارد را تحت تاثیر قرار داده است، تاکید کرد: هر فرد و هر رسانه‌ای که در این زمینه با دشمنان این نظام همراهی کند، باید مورد برخورد کیفری و قانونی قرار گیرد و در این رابطه افرادی که به دلیل ناآگاهی به این عرصه ورود کرده اند تذکر داده خواهد شد و با افرادی که مغرضانه و با آگاهی اقدام کنند، برخورد قضایی صورت خواهد گرفت.
نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان اظهارداشت: نهاد‌های امنیتی، انتظامی و سایر دست اندرکاران مربوطه در کشف و تعقیب جرایم انتخاباتی باید مساله پیشگیری از فعالیت‌های دلسرد کننده برای حضور مردم در انتخابات را در اولویت خود قرار دهند تا افراد مغرض نتوانند در فضایی امن به بیان مطالب مغرضانه خود بپردازند.
موحد ضمن بیان این مطلب که نارضایتی‌های عمومی پی در پی در حال شکل گیری است و آثار منفی آن گریبانگیر انتخابات می‌شود، ادامه داد: سازمان‌های مربوطه باید تمام تلاش خود را برای پیشگیری از بروز این نارضایتی‌ها و تجمعات به کار گیرند، زیرا برخی از این تجمعات به مسائلی بر می‌گردد که شاید ۱۰ سال قبل مطرح شده اند و عده‌ای بر این باورند که بیان درخواست‌ها و اعتراضات خود در آستانه انتخابات تاثیرگذاری بیشتری دارد.
وی با اشاره به اینکه متاسفانه بداخلاقی‌های انتخاباتی در تمامی سطوح قابل مشاهده است و اصل تبلیغات بر تخریب رقبا شکل گرفته است، تاکید کرد: باید از ترویج و عمق یابی این رویه جلوگیری کرد، زیرا بسیار خطرناک بوده و تاثیرات دراز مدت و ماندگاری را در فرهنگ جامعه بر جای می‌گذارد.
رییس کل دادگستری استان کرمان با بیان این مطلب که بداخلاقی‌های انتخاباتی در فضای مجازی پررنگ شده است، تاکید کرد: بولتن‌های انتخابات به صورت مستمر ارسال می‌شود و دبیرخانه ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی باید این تخلفات را در سریع‌ترین زمان ممکن به قضات و دادستان‌های شهرستان‌ها اعلام کند تا قضات ویژه و دادستان‌ها به موقع حضور یافته و مسائل را حل کنند.
موحد با تاکید بر این مطلب که برخورد با تخلفات و جرایم انتخاباتی جدی گرفته شود، ادامه داد: ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی باید از بروز جرایم پیشگیری کرده و اگر موردی از تخلفات انتخاباتی مشاهده شد، سریع عکس العمل نشان داده و تعقیب کیفری لازم را انجام دهد.
برگزاری هشت جلسه ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی در مرکز استان کرمان
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان نیز با اشاره به این مطلب که تاکنون هشت جلسه ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی در مرکز استان کرمان برگزار شده است، گفت: بولتن‌های مربوط به انتخابات به صورت مستمر دریافت و تحلیل شده و موارد مربوطه به شهرستان‌ها نیز اعلام شده است.
سید مهدی قویدل افزود: ستاد‌های متناظر پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی در شهرستان‌ها نیز تشکیل شده و در حال پیگیری امورات مربوطه هستند.
وی با اشاره به فعالیت مستمر کمیته‌های ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی در سطح استان کرمان، اظهارداشت: چالش‌های احتمالی که در سراسر استان احتمال وقوع جرم دارند نیز رصد و برنامه ریزی‌های لازم برای رفع آن‌ها انجام شده است.
دبیر ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی استان کرمان با اشاره به این مطلب که پیش بینی می‌شود شیوع بیماری کرونا در میزان مشارکت در انتخابات تاثیر داشته باشد، گفت: موضوعات اقتصادی، گرانی و تورم، قطعی مکرر برق و آب، مسائل و مشکلات کارگری و مطالبات و اعتراضات احتمالی آن‌ها در آستانه انتخابات، اختلافات احتمالی قومی و قبیله ای، تبلیغات زودهنگام و انتشار کلیپ‌های تخریبی و کلیپ‌های که سیاه نمایی می‌کنند از چالش‌ها و مشکلات پیش رو در زمینه انتخابات است.
آمادگی کامل نیروی انتظامی برای برقراری امنیت انتخابات در استان کرمان
فرمانده انتظامی استان کرمان در این نشست با اشاره به این مطلب که اطلس امنیتی انتخابات استان تدوین شده است، گفت: شعب استان در حوزه‌های انتخاباتی به صورت کامل رصد و نیرو‌های تمامی شعب مشخص شده است.
سردار سرتیپ دوم عبدالرضا ناظری با تاکید بر این مطلب که سناریو‌های مختلف در رابطه با انتخابات پیش بینی شده است، تاکید کرد: اقدامات لازم در رابطه با رصد اخبار و تخلفات انتخاباتی از سوی رده‌های تخصصی مربوطه انجام شده و به صورت مستمر ادامه دارد که در این راستا بالغ بر ۲۰۵ خبر رصد، تحلیل و ارزیابی شده است.
وی با تاکید بر این مطلب که نیروی انتظامی استان کرمان آمادگی لازم و کافی برای برگزاری انتخابات سالم و امن را دارد، گفت: نیروی انتظامی در راستای تامین امنیت انتخابات از همکاری نیرو‌های بسیج نیز استفاده کرده است.
سردار ناظری تصریح کرد: در مجموعه نیروی انتظامی استان کرمان ۱۱ قرارگاه در سطح پلیس‌های تخصصی استان فعال شده است.
انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌های اسلامی شهر و روستا بطور همزمان روز ۲۸خردادماه جاری در سراسر کشور برگزار می‌شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)