به گزارش ایسنا، دکتر حمیدرضا رشیدی نژاد ظهر امروز 22 خردادماه در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا افزود: به جز یک نوع واکسن(اآسترازنکا) که زمان تزریق دوز دوم آن سه ماه بعد است، بقیه بعد از چهار هفته از زمان دریافت دوز اول باید تزریق شود.

رشیدی نژاد تصریح کرد: به دلیل اختلال در ورود واکسن به کشور، امیدواریم تزریق واکسن در هفته جاری از سر گرفته شود و تعویق در دریافت دوز دوم مسئله ای در بحث ایمنی بخشی ایجاد نمی کند.

وی بیان کرد: در دیگر دانشگاه های علوم پزشکی سطح استان کرمان بیش از 70 درصد سالمندان بالای 70 سال واکسن کرونا دریافت کره اند.

 دکتر حسین صافی زاده معاون بهداشتی علوم پزشکی کرمان نیز در این جلسه اظهار کرد: تعداد بستری های قطعی و مشکوک کرونایی هفته گذشته در کرمان مختصری نسبت به دو هفته گذشته کمتر شده اما در جیرفت آمار افزایشی بوده و دارد به آخرین پیک قبل نزدیک می شود.

وی با اشاره به اینکه در سیرجان روند بستری ها رو به کنترل است، افزود: در بم وضعیت ثابت است و در رفسنجان افزایش مختصری در بستری شاهد هستیم و در مجموع تغییر چندانی در کل بستری های استان مشهود نیست.

صافی زاده با اشاره به اینکه تعداد مرگ و میر ناشی از کرونا در استان کرمان نیز کنترل شده، عنوان کرد: شرایط شکننده و ناپایداری وجود دارد و امیدواریم کنترل شود.