کد خبر: ۴۱۴۹۰
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۰
ارسال به دوستان
ذخیره
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: شرایط اقتصادی کشورمان شرایط مطلوبی نیست و من فکر کردم اگر ما این روندی که در بخش اقتصاد کشورمان ادامه دارد بخواهیم همین روش و همین شیوه را ادامه دهیم ممکن است شرایط بدتری را برای کشورمان داشته باشد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: تغییر ریل اقتصاد کشور و در واقع بازنگری در نحوه نگرش به اداره جامعه از اولویت‌های من در دولت جدید است و من مطمئن هستم این کار شدنی است.

به گزارش ایرنا عبدالناصر همتی در گفت‌وگوی انتخاباتی با مردم سیستان و بلوچستان که ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه امروز /شنبه/ از شبکه سیمای استانی هامون پخش شد اظهار داشت: در خصوص اینکه من چرا وارد صحنه ریاست جمهوری شدم چند نکته‌ای را خدمت شما عزیزان عرض می‌کنم.

وی ادامه داد: شرایط اقتصادی کشورمان شرایط مطلوبی نیست و من فکر کردم اگر ما این روندی که در بخش اقتصاد کشورمان ادامه دارد بخواهیم همین روش و همین شیوه را ادامه دهیم ممکن است شرایط بدتری را برای کشورمان داشته باشد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: اقشار مختلف از مردم در تمام استانها گرفتار بیکاری و معیشت هستند که رفاه و آسایش زندگی آنان تحت تاثیر تحریم‌های ظالمانه و فشار حداکثری دشمن به مراحل نامطلوبی رسیده است.

وی ادامه داد: حالا ممکن است سوال بفرمایید که چیکار می‌خواهید بکنید ببینید من فکر می‌کنم مشکل کشور ما این است که سیاست بیش از حد بر اقتصاد کشور حاکم شده و مسائل اقتصادی ما تحت تاثیر نگاه‌های سیاسی است بویژه در استان‌ها باعث شده که ما نتوانیم از ظرفیت استانها استفاده کنیم و یک ارتباط منطقی بین استانها برای توسعه اقتصادی مربوط به استانها برقرار کنیم.

همتی اظهارداشت: علت آن بر می‌گردد به اینکه نگرش اقتصادی متاسفانه در بین مسوولان ما کم است. چرا می‌گوییم نگرش اقتصادی کم است ببینید در دنیا سیاست را در اختیار اقتصاد قرار دادند و بر مبنای طراحی‌های اقتصادی که دارند برای بهبود زندگی مردم خودشان اقدام می‌کنند.

وی تاکید کرد: من می‌گویم هر اقدامی در کشور انجام می‌دهیم در نهایت باید منفعتی برای جیب مردم داشته باشد اگر قرار باشد که ما سیاست‌ها و اقداماتی را در دولت انجام دهیم که نهایت آن فقر مردم باشد اینکه توفیق نیست و منظور مردم برای رای دادن به رییس جمهور این نیست که بیاید اقداماتی انجام دهد که همون مردمی که آمدن و رای دادن از نظر اقتصادی فقیرتر شوند و از نظر اجتماعی و سیاسی محدوتر شوند خوب اینکه مطلوب مردم نیست. 

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: من فکر می‌کنم این تجدید نظر باید در کشور باشد و علت اینکه من وارد صحنه شدم به خاطر تخصص اقتصادی خودم و اینکه کل چهل سال گذشته تمام مسائل اقتصادی را زیر نظر داشتم و بنگاه‌های بزرگی که آخریش بانک مرکزی بوده را اداره کردم.

وی تصریح کرد: بر مسائل و تنگناه‌های بین المللی اشراف کامل دارم و به اطلاعات مربوط به شاخص‌های اقتصادی اطلاعات کافی دارم و گیرهای کشور را الان می دانم کجاست و من فکر می‌کنم اگر ورود من بتواند کمک کند که ما بتوانیم این ریل گذاری اقتصادی را اصلاح کنیم.

همتی ادامه داد: این آخرین فرصت باقی مانده برای اصلاح اقتصادی را از دست ندهیم وارد صحنه شدم و برای همین من گفتم که فقط می خواهم چهار سال رییس جمهور باشم.

وی بیان کرد: در خصوص استان‌ها راهبرد ملی برای توسعه اقتصادی استان‌ها نداریم زیرا استان‌های ما هر کدام یک سری ویژگی‌هایی دارند عده‌ای نزدیک به دریا بوده و عده‌ای از همسایگان شرقی و غربی برخوردارند و در این راستا باید کلکسیونی از مشکلات را که به خاطر نگاه متمرکز در کشور به وجود آمده از صحنه اقتصاد برداریم. 

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: وقتی در کشور بر روی تهران متمرکز شویم شهرهای دیگر به حاشیه تبدیل می‌شود و اولویت اول من این است که تصمیمات اقتصادی بر کشور حاکم باشد تا تصمیمات سیاسی و این نگاه سیاسی به استان‌ها را برداریم و به نگاه اقتصادی آن را تبدیل کنیم. 

وی خاطرنشان کرد: یکی از معضلات استان‌ها نگاه سیاسی بوده که راه حل‌ها هم بیشتر با دید امنیتی و متمرکز دیده شده که اگر می‌خواهیم استان‌ها توسعه یابد ویژگی‌های آنها را مد نظر داشته باشیم.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)