کد خبر: ۴۱۴۹۴
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۵
ارسال به دوستان
ذخیره
نماینده سابق مجلس گفت: با معرفی آقای مهرعلیزاده و همتی و با تایید این دو نفر، تنور انتخابات 1400 داغ شده و فعالیت ها و مناظرات و صحبت هایی که در بخش های مختلف داشتند، با مشارکت مردم و روزنامه ها و رسانه ها یک مقدار فضا از آن سردی خارج شده و دلخوری، بی انگیزگی و سردی که بابت رد صلاحیت کاندیداهای جبهه اصلاحات ایران به وجود آمده بود تقریبا می توان گفت که نسبت به گذشته بهتر شده است.
خوشحالیم که کاندیداهای اصولگرا به حقانیت صحبت‌هایی که اصلاح طلبان می‌کنند، واقف می‌شوند/ اینکه اندیشه اصلاح طلبان مورد حمایت اصولگرایان قرار می‌گیرد، پیروزی بزرگی است
نماینده سابق مجلس گفت: با معرفی آقای مهرعلیزاده و همتی و با تایید این دو نفر، تنور انتخابات ۱۴۰۰ داغ شده و فعالیت‌ها و مناظرات و صحبت‌هایی که در بخش‌های مختلف داشتند، با مشارکت مردم و روزنامه‌ها و رسانه‌ها یک مقدار فضا از آن سردی خارج شده و دلخوری، بی انگیزگی و سردی که بابت رد صلاحیت کاندیدا‌های جبهه اصلاحات ایران به وجود آمده بود تقریبا می‌توان گفت که نسبت به گذشته بهتر شده است.
«پروانه مافی»، نماینده سابق مجلس و مشاور پارلمانی شهردار تهران، در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در خصوص تحریم انتخابات از سوی جبهه اصلاحات ایران گفت: این حرف درست نیست. اصلاح طلبان تاکنون مشارکت بسیار فعالی داشته اند، جبهه اصلاحات ایران را تشکیل دادند و این جبهه را به دبیرخانه کمیسیون ماده ۱۰ معرفی کردند و برای فعالیت از دبیرخانه کمیسیون ماده ۱۰ احزاب مجوز گرفتند.
او افزود: اصلاح طلبان فعالیت خود را با معرفی نامزد‌ها و معرفی برنامه‌های آن‌ها بسیار گرم و جدی دنبال کردند. منتها ما به مرحله‌ای رسیدیم که همه نامزد‌هایی که جبهه اصلاحات معرفی کرده بود توسط شورای نگهبان رد شدند و صلاحیت آن‌ها احراز نشد و برای ورود به صحنه انتخابات مجوز نگرفتند که این باعث شد، یک مقداری دلسردی و بی انگیزگی در جبهه اصلاحات ایران ایجاد شود و روند فعالیت‌ها که خیلی منظم، دقیق و با سرعت خوب بود، کند شود.
مافی ادامه داد: با تایید مهرعلیزاده و همتی تنور انتخابات ۱۴۰۰ داغ شده و فعالیت‌ها و مناظرات و صحبت‌هایی که در بخش‌های مختلف داشتند، با مشارکت مردم و روزنامه‌ها و رسانه‌ها یک مقدار فضا از آن سردی خارج شده و دلخوری، بی انگیزگی و سردی که بابت رد صلاحیت کاندیدا‌های جبهه اصلاحات ایران به وجود آمده بود تقریبا می‌توان گفت که نسبت به گذشته بهتر شده است.
یک عضو فراکسیون امید در مجلس دهم در پاسخ به این سوال که با توجه به شعار‌هایی که کاندیدا‌های اصولگرا در مناظرات می‌دهند آیا رویکرد آن‌ها تغییر کرده است، گفت: به نظرم انتخابات چنین چیزی را اقتضا می‌کند، ولی ما خیلی خوشحالیم از اینکه کاندیدا‌های اصولگرا هم به حقانیت صحبت‌هایی که اصلاح طلبان می‌کنند واقف می‌شوند و حتی می‌آیند به عنوان یک برنامه از آن دفاع می‌کنند و به همه مردم قول می‌دهند که آن را جزو برنامه‌های خود بیاورند و به نظر من این، خود یک پیروزی است.
این فعال سیاسی اصلاح طلب ادامه داد: ما پیروزی را نباید فقط در تعداد آراء و شمارش بدانیم، اگر ایده، اندیشه و برنامه‌های اصلاح طلبان مورد تایید دوستان اصولگرا قرار بگیرد و همانطور که در مناظره‌ها می‌بینید به خوبی از همان برنامه‌ها و اهداف دفاع کنند، در حقیقت اصلاح طلبان کار اساسی خود را کردند و توانستند این تاثیرگذاری عمیق و بنیادین را در برنامه‌های کاندیدا‌های اصولگرا هم داشته باشند که خود این یک پیروزی بزرگی است که اتفاق افتاده است.
او اضافه کرد: من فکر می‌کنم که اقتضای انتخاباتی است که این صحبت‌ها می‌شود، ولی امید داریم که هر کدام از این کاندیدا‌ها اگر رای آوردند به وعده‌هایی که دادند، عمل کنند. همانطور که می‌گویند باید به وعده‌ها عمل کرد و صحبت از صداقت، درستی و راستی می‌زنند، نسبت به قول‌های خود در حوزه‌های مختلف سیاسی، زنان، فرهنگی و جوانان باید عملکرد مناسبی نسبت به وعده‌هایی که می‌دهند، داشته باشند.
مافی در پاسخ به این سوال که در صورت باقی ماندن اکثریت اعضا بر موضع عدم حمایت از نامزد‌های موجود، آیا احزاب دیگر به صورت جداگانه از کاندیدایی حمایت می‌کنند، عنوان کرد: این اتفاق که شما می‌گویید نمی‌افتد. یعنی الان مباحثی است و فعالیت‌هایی در دست انجام است که انشاالله نتیجه آن یکدستی تصمیم جبهه اصلاح طلبان خواهد بود و نسبت به یک تصمیم عقلانی‌تر و پذیرش کاندیدا‌هایی که در خارج از فرآیند پیش بینی شده در جبهه اصلاحات هستند، اقدام خواهند کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان نزاع و درگیری مسلحانه در بم 

جلوی اختلاس را بگیرید / اگر مردم گرفتار فقر شوند، دین از بین خواهد رفت

کروکی‌های کاغذی تا پایان خرداد ماه به طور کامل حذف می‌شوند

جدیدترین قیمت خودرو امروز اول اردیبهشت 1403

پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان طی روزهای آینده

آتش‌سوزی خودرو پژو ۴۰۵ حامل قاچاق سوخت در پمپ بنزین کرمان

جنگل گلپرکی دلفارد بزرگترین ذخیره‌گاه جنگلی انار شیطان در کشور

حکم قطعی محکومان پرونده پروژه الماس مال کرمان صادر شد

کسب یک طلا و برنز در مسابقات قهرمانی کشور توسط کاراته‌کاهای کرمانی

استاندار کرمان: پیگیری امور اقتصادی در هیچ شرایطی نباید تعطیل شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)