کد خبر: ۴۱۴۹۵
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۷
ارسال به دوستان
ذخیره
علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: سیاست وزارت بهداشت این نیست که واکسن ایرانی مانند برکت به جای دز دوم تزریق شود؛ فعلا این اقدام در دستور کار نیست و انجام این کار منوط به انجام مطالعه است؛ کسانی که واکسن خارجی تزریق کرده اند منتظر باشند دز دوم را هم خارجی خواهند زد.
سخنگوی ستاد کرونا: ترزیق دز دوم واکسیناسیون با واکسن برکت در دستور کار نیست؛ دز دوم را هم خارجی خواهیم زد / فعلا واکسن برای زیر ١٨ ساله‌ها در ایران نداریم
رئیسی گفت: در صورتی که واکسن‌های ایرانی مجوز بگیرند از هفته آینده تزریق با این واکسن‌ها انجام خواهد شد.
به گزاراش باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در برنامه تیتر امشب اظهار کرد: به جز چند استان جنوبی و در برخی استان‌ها مانند کرمان و بوشهر احتمال خیز مجدد کرونا وجود دارد و مجاورت با هرمزگان و عسلویه و پارسیان عامل خطر محسوب می‌شود؛ در شهرستان پاوه کرمانشاه هم روند بیماری نزولی نیست و رعایت شیوه نامه‌ها به ٧٠ درصد رسیده و ثابت شده است هر وقت رعایت شیوه نامه‌ها دچار چالش شود، موج جدید ایجاد می‌شود.
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره واکسیناسیون کرونا در ایران و جهان گفت: موضوع واکسیناسیون از ٢ منظر مورد توجه است، خرید از خارج از کشور و حمایت از تولید داخل را مدنظر قرار دادیم و شاهد بدعهدی تولیدکنندگان واکسن بودیم و ٨٠ درصد واکسن‌ها در ۵ تا ۶ کشور تزریق شده است و ما ١۶/٨ میلیون دوز واکسن از کوواکس خریداری کردیم و از قرارداد‌های منعقد شده حدود ۵ تا ۶ میلیون واکسن وارد شده است.
رئیسی ادامه داد: در فاز دوم واکسیناسیون بالای ٧٠ ساله‌ها را شروع کردیم و بنا داشتیم واکسیناسیون بالای ۶۵ ساله‌ها را شروع کنیم و روند واکسیناسیون به سمت تکمیل تزریق دز دوم رفت؛ از طرفی دوز اول و دوم واکسن اسپوتنیک وی متفاوت است و ١٠٠ هزار دز دوم واکسن به ما رسید و این میزان کمبود داشتیم و این هفته محموله‌ای واکسن به دستمان خواهد رسید و تزریق دز دوم را انجام خواهیم داد.
واکسیناسیون با واکسن ایرانی به شرط مجوز
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا بیان کرد: واکسن ساز‌های داخل خوب عمل کردند و کمیته‌های بالینی و اخلاق در پژوهش در حال بررسی واکسن‌ها هستند و روز سه شنبه جلسه نهایی بررسی واکسن‌ها صورت می‌گیرد و اواخر هفته یا اوایل هفته آینده واکسیناسیون با واکسن ایرانی به شرط مجوز مصرف اضطراری در کمیته‌های ناظر آغاز می‌شود تا واکسن‌های داخلی از هفته آینده در دسترس باشند؛ تیرماه سه میلیون دوز و از مرداد ٧ میلیون دز به دستمان خواهد رسید که عمدتا سهم کوو برکت ایران است و چشم انداز خوبی برای واکسن‌های ایرانی داریم.
دز دوم واکسیناسیون با واکسن برکت نیست
او بیان کرد: سیاست وزارت بهداشت این نیست که واکسن ایرانی مانند برکت به جای دز دوم تزریق شود؛ فعلا این اقدام در دستور کار نیست و انجام این کار منوط به انجام مطالعه است؛ کسانی که واکسن خارجی تزریق کرده اند منتظر باشند دز دوم را هم خارجی خواهند زد.
رییسی ادامه داد: از نظر ما واکسنی که مورد تایید باشد تفاوتی با هم ندارد و ما برای گروه‌های سنی بعدی سیری از واکسن‌های داخلی و خارجی را خواهیم داشت و اگر قرار است ٧٠ درصد جمعیت کشور را واکسن بزنیم ١٢٠ میلیون دوز واکسن نیاز داریم.
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا بیان کرد: خوش بینانه این است که ۶٠ درصد واکسن‌ها را از راه تولید داخل تامین کنیم و از طرفی هنوز یکسال از تزریق واکسن‌ها نگذشته است و این احتمال وجود دارد که ٨ ماه یا یکسال بعد واکسن نیاز به دز یادآور داشته باشد.
او اظهار کرد: کار عاقلانه‌ای است که یک روز هم برای واردات واکسن معطل نمانیم و از طرفی تولید داخل را داشته باشیم؛ ظرفیت تزریق تا ۵٠٠ هزار دز و بیشتر را داریم.
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا بیان کرد: واکسیناسیون ٧٠ سال به بالا‌ها در برنامه بود و به دنبال تکمیل دز دوم واکسن هستیم و واکسن به میزان کافی بین دانشگاه‌های علوم پزشکی توزیع کرده ایم؛ آخر هفته هم محموله جدید توزیع می‌شود وباید توجه داشت فاز سوم واکسیناسیون برای واکسیناسیون مشاغل پرخطر شامل راننده ها، خبرنگارها، مراکز تجمعی و زندان‌ها انجام خواهد شد.
او درباره بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها گفت: برای بازگشایی مدارس اساتید دانشگاه و معلمان جزو مشاغل پرخطر محسوب می‌شوند و شاید نگرانی درباره مدارس درباره دانشگاه‌ها کمتر است چرا که دانشجویان را می‌توان واکسینه کرد، اما فعلا واکسن برای زیر ١٨ ساله‌ها در ایران نداریم البته چین واکسنی را برای ۵ تا ١٨ ساله‌ها تایید کرده و در آمریکا هم مطالعه‌ای در حال انجام است و باید دانست آموزش مجازی جایگزین آموزش حضوری نمی‌شود و در برخی رشته‌ها آسیب جدی داریم و توصیه سازمان‌های بین المللی حرکت سریع‌تر به سمت بازگشایی‌هاست.
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا بیان کرد: طرح شهید سلیمانی با قوت ادامه دارد و یکی از دلایل کنترل موج چهارم کرونا و ویروس انگلیسی این طرح بود؛ در موج چهارم ٢٠٠ تا ٢۵٠ هزار بیمار سرپایی در موج چهارم کرونا بررسی شدند و اگر اقدامات در بخش بهداشت و بسیج نبود در کنترل بیماری موفق نبودیم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

تعرفه‌های پزشکی ابلاغ شد

آخرین وضعیت قیمت ها در بازار طلا و سکه

مدیرکل امور اتباع استانداری کرمان: اکنون شرایط و امکان پذیرش جدید مهاجران در استان وجود ندارد

مدارس شهرستان جیرفت و قلعه‌گنج سه‌شنبه و چهارشنبه تعطیل شد

در صورت اطلاع مسئولان زمینه‌سازی ساخت دقایق کوتاه مربوط به کرمان در فضای شهری کرمان به شکل مناسبی تدارک دیده می‌شد

عملیات شجاعانه فرزندان غیور ایران اسلامی موجب افتخار است/ این حمله یک تصمیم استراتژیک برای نمایش اقتدار، امنیت و غرور ملی بود/ باید به قدرت ملی خود ببالیم

حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی جرم و مورد پیگرد است

آماده باش ارتش در مرزها /عملیات وعده صادق، پاسخ قطعی ایران نبود /نیاز باشد پاسخی کوبنده و قطعی خواهیم داد

نحوه درخواست صدور کارت سوخت از اردیبهشت تغییر می‌کند

پنجشنبه‌ها تعطیل شد

پربازدید ها

پیش بینی هواشناسی از بارش باران در مناطقی از کرمان

دستگیری سارق احشام با کشف 70 رأس دام سرقتی در بردسیر

آخرین وضعیت مجروحان انفجار تروریستی کرمان؛ یک کودک همچنان بستری است

پُرمصرف‌ترین آنتی بیوتیک ها در کشور کدامند؟ / مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها، باکتری‌های مفید بدن را از بین می‌برند

احداث باند دوم ایست بازرسی مرصاد کرمان برای کاهش معطلی مردم

ثبت سفارش کتاب‌های درسی از سه‌شنبه؛ مدارس موظف به سفارش گروهی کتاب‌های درسی دانش‌آموزان هستند

پیش بینی هواشناسی از بارش باران و احتمال سیل و آبگرفتگی در کرمان

 ۵ هزار معتاد متجاهر در استان کرمان وجود دارد

احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی قوت گرفت

اخاذی زن و مرد مامورنما از کشاورزان عنبرآبادی

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)