کد خبر: ۴۱۴۹۷
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۵
ارسال به دوستان
ذخیره
یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب:
یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: وقتی کاندیدا‌های مخالف دولت مستقر در انتخابات شرکت می‌کنند عمده تلاش خود را برای نقد وضعیت موجود، برنامه ها، عملکرد‌ها و شعار‌های دولت مستقر می‌گذارند یعنی اساس را بر نقد می‌گذارند و تلاش می‌کنند، نقاط اصلاحی و کار‌هایی که به نظرشان می‌رسد برای اصلاح وضع موجود و تغییر فرآیند‌ها باید انجام بدهند را وعده بدهند.
شاهد تناقض از اظهارات ۵ کاندیدا در مناظرات هستیم/ تغییر رویکرد دور از اخلاق سیاسی است
یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: وقتی کاندیدا‌های مخالف دولت مستقر در انتخابات شرکت می‌کنند عمده تلاش خود را برای نقد وضعیت موجود، برنامه ها، عملکرد‌ها و شعار‌های دولت مستقر می‌گذارند یعنی اساس را بر نقد می‌گذارند و تلاش می‌کنند، نقاط اصلاحی و کار‌هایی که به نظرشان می‌رسد برای اصلاح وضع موجود و تغییر فرآیند‌ها باید انجام بدهند را وعده بدهند.
«حسین نقاشی»، فعال سیاسی اصلاح طلب، در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در خصوص مناظره‌ها گفت: معمولا در همه جا این مرسوم است که وقتی کاندیدا‌های مخالف دولت مستقر در انتخابات شرکت می‌کنند عمده تلاش خود را برای نقد وضعیت موجود، برنامه ها، عملکرد‌ها و شعار‌های دولت مستقر می‌گذارند یعنی اساس را بر نقد می‌گذارند و تلاش می‌کنند، نقاط اصلاحی و کار‌هایی که به نظرشان می‌رسد برای اصلاح وضع موجود و تغییر فرآیند‌ها باید انجام بدهند را وعده بدهند.
او افزود: آن چیزی که مورد انتقاد بوده و در بین ۵ کاندیدا اصولگرا به طرز چشمگیری بروز و ظهور دارد این است که به نظر می‌رسد اصولگرایان در ایام دیگر سال که نیاز به رای مردم ندارند، مخاطب آن‌ها تنها بخشی از مردم است که حامی و هوادار گفتمان آن‌ها هستند مثلا در زمان‌های دیگر و غیر از ایام انتخابات، نسبت به مباحثی مثل گشت ارشاد، فیلترینگ و سانسور‌هایی که در حوزه کتاب و سینما اتفاق می‌افتد یا در حوزه‌های دیگر مثل برگزاری تجمعات قانونی و تسهیل امکان اینکه گروه‌های مختلف سیاسی و مردمی بتوانند از حق تظاهرات و راهپیمایی برای بیان اعتراضاتشان استفاده کنند، به بهانه‌های مختلف در مقابل این مسائل قرار می‌گیرند، اما نزدیک انتخابات که می‌شود، چون رای جامعه به صورت کل مهم می‌شود، راجع به این موضوعات موضع گیری نمی‌کنند و بعضا موافق هم می‌شوند.
نقاشی ادامه داد: مثلا در مورد فیلترینگ می‌گویند که اصلا فیلترینگ نباید باشد. یا در مورد برجام، اصل برجام و مذاکره را برخلاف ایام دیگر سال می‌پذیرند حالا روی آن چند تا کامنت و نقد کوچک می‌گذارند که باید به این صورت می‌بود در صورتی که در باقی ایام سال رویکرد و عملکرد آن‌ها چیز دیگری بوده است. به نظر می‌رسد که این نوع رویکرد و اینگونه مردم را مخاطب قرار دادن دور از اخلاق سیاسی است و کسی که موافق فیلترینگ و مخالف برجام است مخالف گسترش آزادی‌های سیاسی و مدنی مردم است.
این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: خوب است که در ایام انتخابات هم همین‌ها را به مردم شعار و وعده بدهند نه اینکه در ایام دیگر سال چیز‌های دیگری بگویند و نزدیک انتخابات، چون رای مردم را می‌خواهند حرف دیگری بزنند. این مهمترین نکته از نظر من در بحث مناظرات است که از سوی ۵ کاندیدا و رئیسی به صورت شاخص تر، چنین تناقض‌ها را دیدیم.
او در ادامه سخنان خود عنوان کرد: دو کاندیدا که غیر از آن ۵ تا هستند به نظر می‌رسد که تا به امروز آن طور که باید و شاید نتوانستند خود را نشان بدهند و امید به آن‌ها در میان پایگاه رای اصلاح طلبان کم است. یک دلیل این است که مثلا فردی مانند همتی اصلا چهره سیاسی نبوده و با فضای کمپین‌های انتخاباتی و سیاسی این چنینی مواجهه نبوده و یک شخص بروکرات اقتصادی است و چهره سیاسی نیست. در مورد آقای مهرعلیزاده هم مسئله این است که هیچوقت یک چهره درجه اول سیاسی میان اصلاح طلبان نبوده است. طبیعتا وی هم با وجود اینکه در ادوار مختلف در انتخابات مختلف و ریاست جمهوری شرکت کرده گاهی رد صلاحیت و یا تایید صلاحیت شده و هیچوقت به عنوان یک چهره شاخص و تاثیرگذار در میان اصلاح طلبان نبوده و آزمودگی این عرصه را ندارد. به نظر می‌رسد که در همین مناظرات هم همین ضعف‌ها مشخص است.
او افزود: معتقدم که در فن بیان، انتقال پیام و ساختن کلید واژه‌هایی که در ذهن جامعه، ماندگار شود ضعف‌های زیادی در مورد این دو کاندیدا وجود دارد که این برمی گردد به عدم تجربه سطح بالا در آنها، هرچند آقای مهرعلیزاده تجربه سال ۸۴ را هم داشته است. آقای همتی قاعدتا خیلی بیشتر عرصه سیاست را لمس و تجربه کرده، ولی به نظر می‌رسد که تا به امروز آن تاثیرگذاری لازم را پس از برگزاری دو مناظره در پایگاه رای اصلاح طلبان نتوانسته که داشته باشد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)