کد خبر: ۴۱۵۰۱
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۹
ارسال به دوستان
ذخیره
روحانی گفت: گرچه تحریم‌های ظالمانه علیه کشور، دسترسی ما به ارز و نهاده‌های تولید را سخت تر کرده است اما بانک مرکزی با تلاش فراوان ارز مورد نیاز را تهیه کرده و در اختیار واردکنندگان نهاده‌های دامی قرار می‌دهد.
تحریم‌های ظالمانه دسترسی ما به ارز و نهاده‌های تولید را سخت‌تر کرد/ انکار دستاوردهای آشکار دولت در نبرد با تحریم اقتصادی و کرونا، راهبرد مخالفان ایران است/ نسبت‌های ناروا به دولت بی پاسخ نماند
روحانی گفت: گرچه تحریم‌های ظالمانه علیه کشور، دسترسی ما به ارز و نهاده‌های تولید را سخت تر کرده است اما بانک مرکزی با تلاش فراوان ارز مورد نیاز را تهیه کرده و در اختیار واردکنندگان نهاده‌های دامی قرار می‌دهد. 
به گزارش برنا، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت با اشاره به مطالب غیر واقعی و کذب مطرح شده در مباحث و مناظرات انتخاباتی، تصریح کرد: انکار دستاورد‌های آشکار دولت در نبرد با تحریم اقتصادی و کرونا، راهبرد مخالفان ایران است و این نه تنها ظلم به کلیت نظام و کشور بلکه ظلم به مردم و رای قاطع اکثریت جامعه است.
رئیس جمهور افزود: در زمانی که همه را به مشارکت در انتخابات دعوت می‌کنیم، نیاید به رای و دستاورد رای مردم توهین کرد. این وظیفه ملی همه مسئولان است که با بیان دستاورد‌های بزرگ در دوران فشار حداکثری دشمنان و تحمیل جنگ اقتصادی، از کارنامه مقاومت افتخار آمیز خود دفاع کنند.
دکتر روحانی تاکید کرد: دولت تدبیر و امید هم در بیان افتخارات و دستاورد‌ها و نتایج فعالیت‌ها و پاسخگویی و هم در عذرخواهی از نواقص‌اش لکنت زبان ندارد و با شجاعت پاسخگوی عملکرد خود خواهد بود.
رییس جمهور با بیان این نکته که همه مسئولان در دولت در سطوح مختلف موظف به پاسخگویی درخصوص ابهامات و اتهاماتی هستند که به عملکرد دولت ایراد شده است، گفت: دولت با تکیه بر روشنگری و شفافیت به عنوان یک اصل پذیرفته شده در حکمرانی موفق بی پرده و صریح، شفاف و صادقانه با مردم سخن گفته و خواهد گفت و نباید اجازه دهیم نسبت‌های ناروا و کذب بی پاسخ بماند.
در این جلسه، وزیر جهاد کشاورزی گزارشی از وضعیت تولید و عرضه گوشت و مرغ در ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۰ ارائه کرد و گفت: برغم مشکلات موجود میزان تولید گوشت قرمز و مرغ در کشور در شرایط مطلوبی قرار دارد و محدودیتی از نظر تامین نیاز بازار وجود ندارد و با تمهیدات اندیشیده شده مشکلی در تامین نهاده‌های دامی در سال جاری نخواهیم داشت.
وزیر جهاد کشاورزی افزود: با اقدامات دولت علی رغم تحریم حداکثری در سال‌های ۹۸ و ۹۹ اتکاء کشور به تولید داخلی در مراحل پیشین فرایند به حد خودکفایی نزدیک شده است.
رئیس جمهور در این زمینه تاکید کرد: برنامه‌ریزی برای اتصال و ایجاد ارتباط پایدار بین حلقه‌های مختلف زنجیره گوشت و مرغ از ابتدای زنجیره تا انتهای زنجیره و واحد‌های عرضه، جهت کنترل و کاهش قیمت و تنظیم بازار باید در دستور کار قرار گرفته و با جدیت پیگیری شود.
دکتر روحانی تصریح کرد: گرچه تحریم‌های ظالمانه علیه کشور، دسترسی ما به ارز و نهاده‌های تولید را سخت‌تر کرده است، اما بانک مرکزی با تلاش فراوان ارز مورد نیاز را تهیه کرده و در اختیار واردکنندگان نهاده‌های دامی قرار می‌دهد.
رئیس جمهور افزود: در سال جاری، یکی از سیاست‌های دولت این است که زنجیره‌های بزرگ تولیدکننده و تشکل‌ها در واردات نهاده متعهد هستند تا نهاده مورد نظر خود را با کیفیت مناسب تهیه و توزیع آن را با زمان‌بندی مورد نیاز توزیع کنند. با این اقدام شاهد ثبات پایدار در بازار گوشت و مرغ خواهیم بود.
در این جلسه همچنین موضوع تامین اعتبار پیش خرید واکسن‌های داخلی کرونا مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
دکتر روحانی با اشاره به موفقیت‌ها خوب در مسیر تولید واکسن داخلی و امیدواری به فراهم شدن زمینه ورود دو نوع واکسن داخلی به بازار طی روز‌های آینده اظهار داشت: تدابیر و حمایت‌های دولت از واکسن داخلی، برنامه‌ریزی واقع بینانه و هماهنگی بین بخشی در مسیر درستی قرار داشته و مسیر تامین و تولید واکسن و واکسیناسیون ریل‌گذاری شده است و در این راستا تأمین اعتبار پیش خرید واکسن‌های داخلی بیماری کرونا توسط دولت پیگیری و اقدامات لازم در حال انجام است.
برچسب ها: روحانی ، تحریم‌ها ، دولت
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)