کد خبر: ۴۱۵۷۵
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۸
ارسال به دوستان
ذخیره
رییس دولت تدبیر و امید افزود: از مردم می‌خواهم فردا فضا را گرم کنیم چون بسیاری از دشمنان و بدخواهان ما در سراسر دنیا مایلند صف های انتخابات خلوت باشد. نگذاریم آرزوی آنها تحقق یابد و امیدوارم که بتوانیم انتخاباتی شکوهمند برگزار کنیم و ۲۸ خرداد با زیبایی به عنوان یک ورق زرین دیگر در اوراق تاریخی و تاریخ انقلاب ما ثبت شود و همه به وظیفه خود عمل کنیم.

رییس جمهوری با بیان اینکه کار ناقص یک نهاد یا جمعیت نباید ما را از این وظیفه ملی و قانونی باز دارد، گفت: دشمنان ما به دنبال یک انتخابات سرد هستند و با حضور گرم خود در صندوق های رای اجازه ندهیم آرزوی دشمن محقق شود.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی صبح امروز (پنجشنبه) و در مراسم بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت بهداشت‌درمان و آموزش پزشکی و شهرداری تهران با بیان این مطلب افزود: در هیچ برهه‌ای در تاریخ ایران چنین تحولی در بخش سلامت از نظر مکان، بیمارستان، تخت و تجهیزات، بهسازی و نوسازی در مجموع ایجاد نشده است.

وی با بیان اینکه در طول یک سال گذشته ۱۴ هزار تخت بیمارستانی به بهره‌برداری رسیده است، افزود: این موضوع در تاریخ کشور بی‌سابقه است.این موضوع کار بسیار بزرگ و عظیمی است و از همه دست‌اندرکاران تشکر کرده و به آنها خسته نباشید می‌گویم.

رییس جمهوری تاکید کرد: به همه دست‌اندرکاران می‌گویم که از تبلیغات ناروا نرنجند و از حرف‌های بی‌اساس نگران نباشند؛ دروغ‌ها را باد می‌برد ولی بیمارستان، تخت، پزشک و درمان می‌ماند و مردم در طول سال های آینده شاهد آثار این هشت سال خواهند بود.

روحانی ادامه داد: هیچ وقت دروغگو به نتیجه نمی‌رسد و من از خدمات بخش سلامت به ویژه در طول یک سال و چند ماه اخیر که درگیر ویروس کوید-۱۹ بوده‌ایم، خوشحال هستم.

انقلاب در سلامت از افتخارات دولت یازدهم و دوازدهم است

رییس دولت دوازدهم یکی از افتخارات دولت یازدهم و دوازدهم را  انقلاب در سلامت دانست و اظهار کرد: هیچ کس نمی‌تواند این واقعیت را منکر شود حتی بی انصاف ترین انسان هم نمی‌تواند در بخش سلامت چشمانش را ببندد و این همه بیمارستان و تخت‌های بیمارستانی، تجهیزات، پزشک، پرستار و دستگاه‌های تشخیص در سراسر کشور را نبیند و بگوید در سلامت کاری انجام نشده است.
 وی افزود: این از آن حرف‌های بی‌معنا و پوچ و از آن حرف هایی است که برای مردم ما زجرآور است و گوشی که این حرف‌ها را بشنود در روحیه اش حتماً تنفر و زجری از بد اخلاقی ها در جامعه ایجاد می کند.

رییس جمهوری خاطرنشان کرد: طرح تحول سلامت از سال ۹۳ آغاز شد و تا آخر دولت ما ادامه دارد و حتماً امیدوارم که دولت سیزدهم همین مسیر را ادامه دهد چون مسئله سلامت از مسائل زیربنایی کشور است که بخش‌های مختلفی دارد.

وی ادامه داد: البته بخش اولیه سلامت، نیروی انسانی فداکار است که در کشور داریم و به وجود آن افتخار می‌کنیم. به وجود آنانی که در دوران کرونا برای حفظ سلامت مردم حتی با جان خود دفاع و ایستادگی کرده‌اند، افتخار می‌کنیم و این افتخار بزرگی در دوران کرونا بود که باید از مدافعان سلامت در این روزها بسیار تشکر می شد اما به آن کمتر توجه شد.

روحانی اضافه کرد: این افراد در این ۱۶ ماه شبانه روز تلاش کردند و دولت و شرکت‌های دانش‌بنیان هم در کنار مدافعان سلامت همه توان خود را به کار گرفتند.

رییس دولت دوازدهم با اشاره به آمار وزیر بهداشت در آغاز جلسه، گفت: اینکه ۵۵۰۰ دستگاه کمک به بیمارستان‌های کشور و  ۴۷۲ دستگاه اکسیژن ساز اضافه شده است، بسیار مهم است. اوایل شیوع کرونا ۲ آزمایشگاه تشخیص مولکولی داشته‌ایم و امروز به ۴۰۰ تا یعنی ۲۰۰ برابر رسیده است.  حتی تخت های ویژه و آی سی یو در این مدت بیش از دو برابر افزایش یافته و کار بسیار بزرگی انجام شده است که قدردان  کادر درمان سلامت هستم و در برابر عظمت آنان خم می شوم و تواضع می‌کنم.

وی افزود: بیش از یک هزار تخت بیمارستانی در کشور افتتاح و در یک سال ۱۴۰۰ تخت به بیمارستانهای کشور اضافه شده است که در تاریخ کشور ما بی نظیر بود است و حتی در تاریخ کشورهای دنیا این همه تجهیزات، نمونه فراوانی ندارد.

روحانی ادامه داد:  بخش بیمارستان مجموعه بسیار مهم در بهداشت، درمان و آموزش است که در این بخش کار بزرگی در این مدت انجام شده است اما مهم است که این مجموعه با استاندارد کافی و دقیق، و مهندسی ساختمان ها و حتی رنگ آمیزی و تجهیزات خوب ساخته شود و حتی پیگیر بودن فضای بیمارستان هم مهم است.

رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنانش به موضوع مهم انتخابات اشاره کرد و  خطاب به مردم ایران گفت: فردا روز ۲۸ خرداد روز بسیار مهمی است و مجدداً از مردم خواهش می کنم در انتخابات حاضر شوند. به خاطر تجربه ۸ ساله ای که خودم داشته ام و به این جایگاه ریاست جمهوری واقف و آگاه هستم می گویم رییس‌جمهور برای اینکه بتواند برای حل معضلات و مشکلات داخلی و همچنین مسائل بین‌المللی با قدرت و توان بیشتر کار و فعالیت کند، آرای مردم و حضور آنان بسیار تاثیرگذار است.

وی افزود:  اینکه مردم در جمعیت پایینی پای صندوقهای آرا باشند یا اینکه در جمعیت بالا شرکت کنند، بسیار مهم است. همه فردا باید به وظیفه خود عمل کنیم و پای صندوقهای آرا برویم.

روحانی ادامه داد: ممکن است گله هایی در ذهن‌ها باشد اما برای فردا نباید این گله ها را مدنظر قرار دهیم. اینکه بگوییم فلان کس مد نظر ما بود و در لیست نیست ممکن است. اما کسی که به فرد مورد نظر نزدیک‌تر بود و در این لیست در جلوی صندوق‌ها هست را انتخاب کنیم و  رای بدهیم.

رییس دولتهای یازدهم و دوازدهم با بیان اینکه رفتن پای صندوق ها امر مهمی است، گفت: نباید کار ناقص یک جمعیت یا نهاد ما را از این وظیفه بزرگ ملی و قانونی مان باز دارد و همه باید جبران کنیم. اگر هفته های گذشته کمی فضای انتخابات سرد بود و شرایطی که وجود داشت نتوانست فضای گرمی به وجود بیاورد مردم خودشان می‌توانند جبران کنند.

وی ادامه داد: از مردم عزیز می خواهم امروز و امشب تصمیم بگیرند و امشب را شب قدر خود بدانند و فردا پای صندوق های رای بروند و فردا در سراسر کشور ببینیم که جمعیت زیادی در پای صندوق ها هستند.

رییس دولت تدبیر و امید افزود: از مردم می‌خواهم فردا فضا را گرم کنیم چون بسیاری از دشمنان و بدخواهان ما در سراسر دنیا مایلند صف های انتخابات خلوت باشد. نگذاریم آرزوی آنها تحقق یابد و امیدوارم که بتوانیم انتخاباتی شکوهمند برگزار کنیم و ۲۸ خرداد با زیبایی به عنوان یک ورق زرین دیگر در اوراق تاریخی و تاریخ انقلاب ما ثبت شود و همه به وظیفه خود عمل کنیم.

رییس جمهوری  با مهم خواندن آفتابگیر و نورگیر بودن فضای بیمارستان و این که آفتاب وارد بیمارستان شود و همچنین چشم‌انداز بیمارستان گفت: درمان بیمار صرفاً تجهیزات پزشکی، دارو و عمل  نیست. فضای مناسب باید در کنار دارو و درمان باشد. یک فضای خوب، پزشک و پرستار خوش اخلاق به روحیه بیمار کمک می کند و شفای خدا چاقوی جراحی و دارو نیست بلکه اینها هم است و همه باهم موثر هستند. از آشپزی که در بیمارستان کار می کند و نوع غذایی که به بیمار می دهد تا لبخندی که پزشک و پرستار روی بیملر دارد تا رنگ آمیزی بیمارستان و نوع ساختمان دست به دست هم می دهند.

وی با بیان افتتاح بیمارستان‌های خوبی در این دولت، ابراز امیدواری کرد در یک ماه باقی مانده باز هم شاهد افتتاح تخت‌های بیمارستانی دیگری برای سراسر کشور باشیم و این جزو وظایف بزرگ ما است.

رییس جمهوری در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اهمیت مترو، گفت: زمانی بود هر ایرانی که به شهرهای پیشرفته کشورهای آمریکا ژاپن و اروپا می‌رفت و متروها را می‌دید آرزو می‌کرد در تهران و سایر شهرها هم شاهد مترو باشیم که خوشبختانه امروز این خدمت بسیار خوب در اختیار مردم قرار گرفته است و تلاش‌های خوبی در دولت‌های مختلف انجام شد تا مردم بتوانند از این وسیله استفاده کنند.

وی افزود: یادم نمی‌رود از شروع مجلس دوم و تلاش نمایندگان مجلس دوم شورای اسلامی برای فعال شدن مترو تهران که در آن زمان فعال نبود و فقط نقشه های روی کاغذ بود،  آیت الله هاشمی رفسنجانی که خدا رحتمش کند، نقش فعالی در به حرکت درآوردن مترو در تهران ایفا کرده است و همچنین یاد می کنم از آقای دری نجف آبادی که من و ایشان دو  نماینده تهران مسئول پیگیری مترو تهران شدیم و هفته دو بار در جلسات متعدد تلاش کردیم تا مترو تهران راه‌اندازی شود.

رئیس جمهوری گفت: امروز بسیار خوشحال‌کننده است تلاش‌های بسیار زیادی در این زمینه در دولت‌های گذشته و فعلی انجام شده است و امیدواریم این مسیر ادامه یابد.

روحانی با بیان اینکه واکسیناسیون رانندگان قطارهای مترو در اولویت خاص خود قرار می گیرد و  مصوبه ۵هزار دستگاه اتوبوس و ۴۲۰ واگن هم پیگیری می شود، گفت: امیدواریم در هفته‌های آینده بتوانیم در هر سه زمینه اقدامات لازم را انجام دهیم.

رئیس دولت دوازدهم با ناکافی دانستن فضای زمین و خیابان برای حمل و نقل به دلیل تردد و جمعیت زیاد، تصریح کرد:  بنابراین ناچار می شویم به فضای بالا رفته و از قطارها و یا زیر زمین از مترو استفاده کنیم البته بهترین آن در دنیا زیر زمین و مترو است. سرعتی که مترو می‌تواند در حمل و نقل داشته باشد وسیله نقلیه دیگر  نمی‌تواند. با مترو می توان ظرف نیم ساعت از این طرف شهر به آن طرف شهر رفت اما با سایر وسیله نقلیه شاید یک تا دو ساعت در راه باشید. سلامت و ایمنی در مترو هم مساعد است و محیط زیست هم آلوده نمی شود.

رشد ۳.۶ درصدی و آمار بانک مرکزی همه سحرها را باطل کرد

وی اضافه کرد: یکی از خدمات بزرگ دولت، کمک در بخش مترو بود و امیدوارم همه این خدمات مورد قبول درگاه خداوند قرار بگیرد و مردم منصف کاملا می‌دانند که در شرایط جنگ تحمیلی اقتصادی و کرونا کشور ایران در سال ۹۹ نسبت به ۹۸ ، دارای رشد اقتصادی ۳.۶ درصد داشته است و این افتخار بزرگی است و این آمار بانک مرکزی همه سحرها را باطل کرد و همه حرف‌های نادرست و غلط را شست و از بین برد و ذهن مردم را تمیز کرد.

رییس جمهوری گفت: دولتی که در کرونا، جنگ، خشکسالی و مشکلات دارای رشد مثبت اقتصادی است، حتی اگر این رشد یک درصد بود هم جای افتخار است اما  به ۳.۶ درصد در سال ۹۹ رسیده است و نشان می‌دهد همه بخش‌های صنعت و کشاورزی خدمت کردند و از همه عزیزانی که کشور، زندگی و سلامت مردم و رشد اقتصادی را در این شرایط بسیار سخت تامین کرده‌اند تشکر می‌کنم.

روحانی تاکید کرد: بازهم از مردم می‌خواهم فردا با حضور گرم خود در پای صندوق‌های را یک روز به یاد ماندنی را در تاریخ کشور باقی بگذارند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)