کد خبر: ۴۱۶۱
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۱
ارسال به دوستان
ذخیره
در همایش فرصت های سرمایه گذاری کرمان در برج میلاد عنوان شد
استاندار کرمان با تاکید براینکه سال گذشته 24 درصد پروژه های نیمه تمام استان کرمان تکمیل شد، گفت: قریب به 600 میلیارد تومان برای اتمام این 24 درصد پروژه نیمه تمام در استان کرمان هزینه شد.
 استاندار کرمان با تاکید براینکه سال گذشته 24 درصد پروژه های نیمه تمام استان کرمان تکمیل شد، گفت: قریب به 600 میلیارد تومان برای اتمام این 24 درصد پروژه نیمه تمام در استان کرمان هزینه شد.
 
به گزارش گفتارنو علیرضا رزم حسینی در همایش فرصت های سرمایه گذاری جشنواره هفته فرهنگی اقتصادی کرمان در تهران که در برج میلاد برگزار شد با اشاره به اینکه استان کرمان را با 4000 پروژه نیمه تمام تحویل گرفتم، افزود: سال گذشته 24 درصد پروژه های نیمه تمام استان کرمان با هزینه ای قریب به 600 میلیارد تومان تکمیل شد.

وی با تاکید براینکه تا زمانی تامین مالی پروژه ها صورت نگیرد هیچ  کلنگ احداثی بر زمین زده نمی شود ضمن آنکه اولویت نیز با پروژه های نیمه تمام استان است، خاطر نشان کرد: در کارگروه فرصت های سرمایه گذاری، توانستیم طرح های موجود برای سرمایه گذاری را شناسایی کنیم و تنها زمانی این طرح ها را اجرایی خواهیم کرد که تامین مالی شوند.

استاندار کرمان از بروکراسی نحس اداری به عنوان یکی از چالش های در مسیر توسعه استان یاد کرد و گفت: بروکراسی دولتی یکی از دلایل فرار سرمایه گذاری در کشور و در حوزه استانی نیز، نداشتن اختیارات متناسب با مسئولیت ها موجب کندی در روند توسعه استان شده است.

رزم حسینی یادآور شد: تا زمانی که این بروکراسی در بدنه دولت وجود داشته باشد نباید انتظار حضور سرمایه گذار داشت زیرا گاهی چند ماه در وزارتخانه طرحی منتظر صدور مجوز است و بروکراسی پیر و مزمن دولتی نمی گذارد طرح اجرایی شود.

وی تاکید کرد: متاسفانه همه نقش استانداران را صرفاً هماهنگ کننده می دانند در حالی که استاندار و فرماندار باید در راستای توسعه استان و شهرستان گام بردارند و لوازم توسعه باید در اختیارات استانداران و فرمانداران قرار گیرند.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه در جهان امروز استان به روش 40 و 50 سال پیش اداره می شود، گفت: همه افرادی که بعد انقلاب به استان آمده اند خدمت کردند، اما 25 سال پیش استانداران خیلی اختیارات داشتند ولی امروز این اختیارات بسیار کاهش یافته است.

رزم حسینی خاطر نشان کرد: قوانین مزاحم در مسیر توسعه نیز یکی دیگر از مشکلات همه سرمایه گذاران است که با ارسال 52 مورد از قوانین مزاحم به دولت، به دنبال رفع موانع سرمایه گذاری در حد وسیع هستیم.

وی با تاکید براینکه در فضای درگیری نمی توان کار توسعه ای انجام داد افزود: باید یک فضای همدلی و همراهی باشد تا همه ارکان حکومت در راستای توسعه استان عمل کنند.

وی گفت: ماموریت امروز استانداران و فرمانداران  محدود کردن فقر است و ما هم به دنبال اقتصادی هستیم که بتوانیم خلق ثروت و تامین منابع مالی کنیم ضمن آنکه اختیارات لازم را برای توسعه استان داشته باشیم.

استاندار کرمان افزود: امید است طرحی که توسط کرمان پیش بینی شده و موافقت وزیر کشور وامضای شش وزیر دیگر را نیز به همراه دارد، به تصویب برسد و بتوانیم دولتی کوچک مبتنی بر اقتصاد مقاومتی ایجاد کنیم و مقررات و قوانین زائد و عدم اختیارات متناسب با مسئولیت ها را رفع کرده و مسیر توسعه را در استان کرمان هموار سازیم.

رزم حسینی با تاکید براینکه به جای آنکه کشور را توسعه دهیم، دولت را توسعه داده ایم، یادآور شد: یکی از دغدغه های دولت تدبیر و امید، ایجاد اشتغال برای جوانان است و به دنبال آن هستیم که بتوانیم دبیرخانه دائمی جشنواره فرهنگی اقتصادی استان را راه اندازی کنیم تا بتوانیم این جشنواره را در دیگر کلانشهرهای کشور نیز برگزار نمائیم.

وی در پایان با اشاره به اینکه از 750 میلیون دلار طرح پتروشیمی فجر کرمان، 200 میلیون دلار توسط بانک پاسارگاد تامین مالی شده است خاطر نشان کرد: عملیات اجرایی پتروشیمی کرمان در هفته دولت کلنگ زنی خواهد شد ضمن انکه فاز به فاز برای تامین مالی این طرح جلو خواهیم رفت.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)