کد خبر: ۴۱۶۱۹
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۱
ارسال به دوستان
ذخیره
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در واکنش به احتمال بازگشایی مدارس و عدم وجود واکسن برای زیر ۱۸ ساله‌ها گفت: اگر اکثریت مردم را واکسینه کردند و احتمال خطر و ابتلا کاهش یافت بعد آن وقت می‌توانند برای برگزاری کلاس‌های حضوری برنامه ریزی کنند.
نظر عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره بازگشایی مدارس/ نباید بی‌گدار به آب بزنیم/ بعد از واکسیناسیون اکثریت جامعه باید برای دانش آموزان برنامه ریزی کنند
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در واکنش به احتمال بازگشایی مدارس و عدم وجود واکسن برای زیر ۱۸ ساله‌ها گفت: اگر اکثریت مردم را واکسینه کردند و احتمال خطر و ابتلا کاهش یافت بعد آن وقت می‌توانند برای برگزاری کلاس‌های حضوری برنامه ریزی کنند.
به گزارش ایلنا، «مهدی گلشنی» عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف، در واکنش به احتمال و پیشنهاد حضوری بودن آموزش از مهر ماه، با توجه به عدم وجود واکسن برای دانش آموزان اظهار داشت: فکر می‌کنم همچنان باید کلاس‌های غیرحضوری ادامه یابد تا مطمئن شویم، مشکلی برای دانش‌آموزان پیش نمی‌آید. در عین حال اگر به نیمه سال رسیدیم و مشکلی متوجه این گروه سنی نبود، می‌توان آموزش را از آنجا به بعد حضوری ادامه داد.
وی خاطرنشان کرد: اگر اکثریت مردم را واکسینه کردند و احتمال خطر و ابتلا کاهش یافت بعد آن وقت می‌توانند برای برگزاری کلاس‌های حضوری برنامه ریزی کنند و اکنون با توجه به اینکه هنوز میزان فوتی‌های کرونا بالاست، من بازگشایی مدارس را ریسک می‌دانیم و به نظرم مقداری خطر آفرین است.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: این نکته را هم باید در نظر گرفت که هنوز خیلی از افراد جامعه واکسینه نشدند، بنابراین هر وقت که احساس کردند، احتمال خطر کم است بلافاصله آموزش را حضوری کنند. حضوری شدن کلاس‌های درس مدارس می‌تواند از ربع اول، ربع دوم یا حتی در ربع سوم سال صورت بگیرد، ولی اینکه ناگهان مدرسه را بدون ارزیابی باز کنند وضعیت مقدار خطر آفرین خواهد شد.
گلشنی افزود: من فکر می‌کنم یکی از کار‌هایی که وزارت بهداشت برای شروع آموزش حضوری دانش آموزان، کودکان و نوجوانان می‌تواند انجام دهد، این است که یک کنفرانس یا سمینار بزرگی ترتیب بدهد و از بزرگان پزشکی درباره اینکه آموزش مجازی را تا یک مدت دیگر ادامه دهند و یا به سمت آموزش حضوری بروند، نظرخواهی کنند.
عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف ادامه داد: اگر اکثریت اعضای این کنفرانس پذیرفتند که برگزاری آموزش حضوری بلامانع است، آن وقت این کار را انجام دهند. اینطور نباشد که بی‌گدار به آب بزنند که البته یکبار این اتفاق افتاد. یعنی یک جا‌هایی را تعطیل کردند، اما درب یک جا‌هایی را هم باز گذاشتند یا مثلا مسافرت‌ها انجام شد و تمام تدابیر را خنثی کرد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: وزارت بهداشت بدون مشورت با گروه بسیار بزرگی از پزشکان و متخصصان نسبت به بازگشایی مدارس نباید اقدام کند.
وی در خصوص اینکه آموزش حضوری باید همراه با واکسینه شدن اکثریت جمعیت باشد، گفت: اگر در این سه ماه وضعیت تغییر پیدا کرد، به گونه‌ای که حجم وسیعی واکسن وارد شد و تعداد بسیار زیادی را واکسینه کردند، می‌توانند تغییر وضعیت دهند، اما از الان برای سه ماه دیگر تکلیف قطعی معین نکنند، زیرا برای مسائلی مانند کنکور در ابتدا به شکل قطعی یک سری موارد را اعلام کردند و بعد زمان آن را تغییر دادند. پس بهتر است نسبت به وضعیت در حال حاضر تصمیم گیری کنند.
گلشنی در واکنش به اینکه دانش‌آموزان این دیدگاه را دارند که گروه‌های مختلف مورد توجه واکسن هستند، اما آن‌ها باتوجه به دور ماندن از مدرسه در خصوص واکسیناسیون مورد توجه قرار نگرفته‌اند، گفت: کاملا درست است، ما نباید یک اقدام کلی در سراسر کشور اجرا کنیم، بلکه باید نسبت به این مساله، سنجیده عمل شود.
وی گفت: به هر حال ما فوتی‌های بسیار در مواجه با کرونا داشتی، م البته من صد در صد با کلاس حضوری موافق هستم، اما اکنون مساله اهم و فالاهم مطرح است.
این عضو هیات علمی دانشگاه شریف با تاکید بر اینکه من صد در صد با کلاس حضوری موافق هستم، گفت: آموزش و پرورش هم باید با پزشکان مشورت کرده، شرایطش را بگوید و سپس نظر خود را اعلام کند. باید در کل کشور رصدی شود که مشخص باشد وضعیت کرونا و دانش‌آموزان چگونه است.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان گفت: اگر بنا به آموزش حضوری شد، بعضی نقاط کشور می‌توانند کلاس‌ها را خلوت‌تر کنند و در عوض اینکه دانش آموزان را در یک کلاس جمع کنند، آن‌ها در سه کلاس ببرند. آنجایی که می‎توانند تدارک دیگری فراهم کنند، حتما انجام دهند، اما گر نمی‎توانند نباید در مورد دانش آموزان دست به کار‌های ریسک‌پذیر بزنند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)