کد خبر: ۴۱۶۴۳
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۸
ارسال به دوستان
ذخیره
رییس جمهور منتخب گفت: پیشنهاد جدی من به دولت آمریکا این است که سریعا به تعهدات خود عمل کرده و تمامی تحریم ها را رفع کند و اینگونه صداقت خود را نشان دهد. ملت ایران از برجام خاطره خوشی ندارد، چون بر اساس برجام شاهد آورده مناسب برای خود نیست که دلیل آن هم عهدشکنی آمریکا و عمل نکردن اروپا به تعهداتش بود.

رئیس جمهوری منتخب، گفت: حضور مردم پیامی برای همه دشمنان داشت. این حضور با معنا و گسترده با وجود شرایط کرونا، دشمنی های بسیار و ایجاد جنگ روانی دشمن انجام گرفت.

پیام انتخابات وحدت و انسجام ملی بود

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی در اولین نشست خود به عنوان رئیس جمهور منتخب با بیان اینکه حماسه ۲۸ خرداد امسال به دنبال حماسه هایی است که مردم عزیزمان در مقاطع مختلف خلق کردند ادامه داد: حضور ملت بزرگ ایران در انتخابات که با ساعت ها ایستادن پای صندوق رای انجام گرفت، با وجود برخی از گله مندی ها از شرایط انجام گرفت.

رئیسی با اشاره به پیام های مختلف حضور مردم در انتخابات افزود: یک پیام، پیام وحدت و انسجام ملی بود. پیام دیگر ضرورت تغییر در وضعیت و شرایط اقتصادی و زندگی مردم بود. پیام ملت ایران مبارزه با فساد، فقر، تبعیض و در یک کلمه اجرای عدالت در تمام شئون زندگی مردم بود. پیام ملت ایران، پافشاری بر ارزش های انقلاب شکوهمند اسلامی و تداوم راه امام (ره) و شهدا به ویژه سردار دل ها شهید سردار قاسم سلیمانی بود. مردم با حضور خودشان وفاداری شان را به خون مطهر شهدا اعلام کرده و به پیام رهبر معظم انقلاب لبیک گفتند.

رئیسی ادامه داد: این پیام برای دولت مردم و همه مدیران و مسئولان دولتی که امور را به عهده خواهند گرفت باید شنیده شود. ما باید به عهدی که با مردم بستیم وفادار بمانیم و وفاداری این است که با همه وجود برای رفع مشکلات پیش رو و باز کردن گره ها تلاش کنیم. با اعتماد به نیروی انسانی به ویژه جوانان و ذخایر ارزشمند کشور ان شاء الله وضعیت و شرایط به نفع مردم و برای گشایش در زندگی مردم تغییر می کند.

سیاست خارجی دولت ما محدود به برجام نیست

 رئیسی گفت: سیاست داخلی و اولویت های ما در دولت سیزدهم بهبود وضعیت کسب و کار مردم، بهبود شرایط و وضعیت معیشت مردم و بهبود شرایط در نظام اداری و کارآمدی رقم زده خواهد شد. حتما یک نظام اداری کارآمد، سالم و قانون مدار و فساد ستیز شکل خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه بی تردید طی ۴۰ سال اخیر شاهد تلاش های بسیاری در جهت توسعه یافتگی در حوزه‌های مختلف بوده ایم، خاطرنشان کرد: تلاش های بسیاری شده است و ما در برخی حوزه‌ها به قله‌هایی دست یافته ایم اما در برخی حوزه‌ها به دلیل عدم توجه به داشته های داخلی و سوء مدیریت ها مشکلات و عقب‌ماندگی هایی از جمله در جهت اجرای عدالت داریم.

رئیس جمهوری منتخب افزود: محور تحول، اجرای عدالت در بستر گام دوم انقلاب اسلامی است؛ حتما به تمام اسناد بالادستی یعنی قانون اساسی، سیاست های مصوب نظام و برنامه‌های توسعه توجه خواهد شد و ما در دولت جدید برنامه توسعه هفتم را با همکاری مجمع تشخیص مصلحت نظام و مجلس تدوین خواهیم کرد.

رئیسی گفت: امیدواریم اقدامات ما گره گشایی از مردم کند و امید را به مردم بازگرداند و اعتماد مخدوش شده به مردم و جوانان ما برگردد و احساس همه این باشد که دولت، امیدافرین و اعتماد آور است و دولت مربوط به جناح خاصی نخواهد بود و کسانی هستند که وطن دوستند و دغدغه انقلاب و دغدغه رفع مشکلات مردم دارند. هر کسی دلش برای مردم و انقلاب بتپد همکار ما در دولت خواهد بود.

وی با اشاره به سیاست‌های دولت سیزدهم در حوزه سیاست خارجی اظهار کرد: دنیا باید بداند که وضعیت با حضور حماسه ساز مردم عزیز تغییر کرده است و شرایطی جدید پیش روی دنیا است؛ دنیا باید بداند که تا امروز فشار حداکثری بر ملت ما کارساز نشده است و باید تجدید نظر کنند و بازگردند؛ ملت ما نشان دادند که در مقابل فشارها مقاومت و ایستادگی دارد و باید بدانند که سیاست خارجی دولت ما از برجام شروع نمی‌شود و به برجام نیز محدود نخواهد شد، بلکه ما تعاملی گسترده و متوازن را در سیاست خارجی دنبال خواهیم کرد.

رئیس جمهوری منتخب افزود: در مذاکرات، هر مذاکره‌ای که منافع ملی در آن تضمین شود حتما مورد حمایت ما خواهد بود اما ما وضعیت اقتصاد و شرایط مردم را به مذاکرات گره نخواهیم زد و اجازه نخواهیم داد که مذاکره برای مذاکره و مذاکرات فرسایی باشد، بلکه هر نشستی باید همراه با نتیجه باشد و برای ملت بزرگ ایران آورده‌ای داشته باشد.

اروپا و آمریکا به تعهدات خود بازگردند

رئیس جمهور منتخب در پاسخ به این سوال که اصلی ترین اولویت دولت شما و نخستین دستور شما در دولت جدید چه خواهد بود، بیان کرد: در روز آغاز کار دولت ما اعلام خواهیم کرد که تمام بسترهای فساد زا که ایجاد رانت می کنند، باید خاتمه داده شود و تمام دستگاه های اداری موظفند ریشه های فساد و رانت خواری را از بین ببرند و این ساز و کارها توسط دولت اصلاح شود.

رئیسی، گفت: اولین اقدام دولت ما توجه به مسئله اشتغال و مسکن مردم خواهد بود که دست اندرکاران بخش های مختلف باید در این زمینه حضور فعال داشته باشند.

رئیسی در پاسخ به سوال یورو نیوز مبنی بر اینکه چه پیامی به آمریکا و اروپا درباره برجام دارید، گفت: کشورهای اروپایی و آمریکا باید نگاه کنند که در قبال برجام چگونه اقدام کردند، آمریکا برجام را نقض کرد و اروپا به تعهدات خود عمل نکرد. من به آمریکا می گویم شما بر اساس برجام موظف به رفع تحریم ها بودید، ولی این کار را نکردید و اکنون به تعهدات خود بازگردید و آنها را اجرایی کنید. به اروپا هم می گویم تحت فشار آمریکا قرار نگیرید و به آنچه متعهد شدید عمل کنید. مطالبه مردم ایران این است که شما به تعهدات خود عمل کنید. خواسته مردم احقاق حق آنهاست و ما حق آنها را دنبال می کنیم ان‌شاءالله.

رئیس جمهور منتخب همچنین در پاسخ به سوال خبرگزاری مهر درباره برنامه دولت برای رفع موانع تولید خاطرنشان کرد: شعار امسال و سال های اخیر درباره رونق تولید بوده است. محور کار ما هم رونق تولید خواهد بود و برای این کار باید نقدینگی در کشور مدیریت شود. ما نقدینگی را باید به سمت تولید سرازیر کنیم که ساز و کارهایی هم در دستور کار داریم.

وی با بیان اینکه تولید کننده اعتراض دارد که نقدینگی کم است، افزود: از آن سو کارشناسان می گویند رشد نقدینگی موجب ایجاد مشکلات شده است. ما برای رفع این مشکل تولید را پرجاذبه و فعالیت های اقتصادی غیر مولد را بی جاذبه می کنیم تا نقدینگی به طرف تولید برود. البته این کار با بخشنامه انجام نمی شود و دولت حتما برنامه ای برای رونق تولید دنبال می کند.

رئیسی گفت: یکی از راه های جذابیت برای تولید کاهش مالیات از ۲۵ درصد به ۱۰ درصد است و افزایش مالیات برای فعالیت های غیر مولد مثل هدایت نقدینگی به سمت ارز، مسکن و زمین است. ما عدالت مالیاتی را دنبال می کنیم.

اقداماتم در مدت مسئولیت، در جهت دفاع از حقوق بشر بوده است

به گزارش ایسنا،‌ رئیسی در ادامه در پاسخ به پرسش شبکه تلویزیونی ان بی سی آمریکا مبنی بر اینکه آیا برای موثر واقع شدن برجام باید همه تحریم‌های اعمالی از سوی آمریکا از جمله تحریم‌های دوران دونالد ترامپ برداشته شود؟ و آیا قصد دارید که تیم فعلی مذاکره کننده‌ هسته‌ای را حفظ کنید؟ گفت: تیم مذاکره کننده هسته‌ای کار را دنبال می‌کنند و گزارشاتی را به من دادند و تیم سیاست خارجی من در حال بررسی این گزارشات است.

وی خاطرنشان کرد: آمریکا موظف است تمام تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران را رفع کند و آنچه در دولت دوازدهم و دولت من مورد تاکید است، رفع تحریم ها و راستی آزمایی است. آمریکا باید به دنیا پاسخ دهد که چرا نسبت به انجام تعهدات خود نسبت به ایران تعلل می‌کند؟ و اروپا باید پاسخ دهد که چرا همکاری با آمریکا را پیگیری می‌کند؟

رئیس جمهوری منتخب در پاسخ به پرسش روزنامه شرق درباره اشراف وی درباره وضعیت کشور و این پرسش که آیا برنامه‌ای صد روزه برای کشور دارید؟ گفت: وضعیت و شرایط کشور روشن است و مراکز و نهادهای مختلف آمارهایی می دهند و این آمارها از دید مردم و رسانه ها پنهان نیست! مردم نیز حتما باید بدانند که دولت جدید در چه شرایطی و وضعیتی شروع به کار می کند؛ اعداد و آمار به عنوان یک گزارش شناختی از وضعیت موجود حتما پیش روی مردم و رسانه‌ها خواهد بود؛ ما هم وضع مطلوب را ترسیم می‌کنیم و هم وضع موجود را و سپس تفاوت این دو وضع را بیان و تلاش خواهیم کرد که وضع موجود را به وضع مطلوب نزدیک‌تر کنیم.

رئیسی خاطرنشان کرد: آنچه که ملت بزرگ ما از دولت می‌خواهند، فراموش نکردن عمل به وعده‌های خود است و ما این وعده‌ها را پیش روی همه دولتمردان قرار خواهیم داد و نه فقط در صد روز نخست بلکه در تمام مدت کار تمام سختگیری ها را در جهت تحقق وعده‌ها بکار گرفته شود. من در ابتدا شاید هفته‌ای یکبار و بعد ماهی یکبار ارتباط با مردم را به عنوان یک نعمت و زمینه‌ای بسیار خوب برای رفع مشکلات حفظ خواهم کرد. نشست امروز ما با رسانه‌ها نشست آغاز خواهد بود و حتما این نشست ها می‌تواند برای دولت و رسانه‌ها به عنوان پل ارتباطی مردم کمک کند؛ رسانه‌ها باید دغدغه‌ها مردم را دنبال کنند و دولت دیدگاه‌ها و نظرات خود را تبیین کند تا مردم در جریان پیشرفت کارها و اقدام و عمل قرار بگیرند.

وی تاکید کرد: محور کار ما در دولت اقدام و عمل خواهد بود و دستگاه ها به صورت خاص و من به عنوان خادم و کوچک مردم، آنها را در جریان امور می گذارم. اگر هم مشکلی باشد حتما با مردم را در میان خواهم گذاشت.

رئیس جمهوری منتخب در ادامه در پاسخ به پرسش خبرنگار شبکه الجزیره درباره تحریم‌هایی علیه وی و طرح اتهاماتی علیه او در نقش او در اعدام ها و تاثیر این وضعیت در نحوه تعامل با رهبران کشورهای جهان به ویژه کشورهای غربی و اینکه آیا او قصدی برای سفر به کشورهای غربی دارد؟ اظهار کرد: من به عنوان یک حقوقدان همواره مدافع حقوق مردم بودم و حقوق بشر محوری ترین نکته‌ای بوده که در همه مسئولیت هایم دنبال کردم. به آنهایی که اتهام می زنند باید گفت که امروز ما در جایگاه مدعی قرار داریم؛ تمام اقداماتی که من در مدت مسئولیتم انجام دادم همواره در جهت دفاع از حقوق بشر بوده است. با کسانی که اخلال در حقوق انسانها ایجاد کردند و دست به حرکات داعشی و اقدامات ضد امنیتی زدند همواره در دستگاه قضایی به عنوان یک حقوقدان و قاضی مدعی حقوق انسانها و در جایگاه دفاع از حقوق بشر برخورد کرده ام.

رئیسی افزود: امروز کسانی که در دنیا نقض حقوق بشر می کنند باید در این باره پاسخگو باشند؛ اگر یک حقوقدان و قاضی از حقوق مردم دفاع کرده، باید مورد تقدیر و تشویق قرار بگیرد که امنیت مردم را در مقابل هجوم ها و تهدیدها حفظ کرده است؛ افتخار من این است که در هر کجا که بودم به عنوان دادستان از امنیت و آسایش مردم دفاع کردم و امروز نیز در جایگاه ریاست جمهوری خود را موظف به دفاع از حقوق بشر می دانم و خود را موظف می دانم از حقوق انسانها دفاع کنم و اگر امروز کسانی که مدعی حقوق بشرند با به وجود آوردگان داعش و گروههای مسلحی که به جان مردم انداختند، مورد محاکمه و مواخذه قرار بگیرند، دنیا به صلح و امنیت خواهد رسید.

پاسخ منفی به پذیرش دیدار احتمالی با رییس جمهور آمریکا

رئیسی در پاسخ به سوال روزنامه جام جم درباره برنامه های دولت برای توجه به گلایه های مردم به ویژه اقشار مردم بیان کرد: به عنوان رئیس جمهور خود را خادم جمهور می دانم، چه کسانی که به من رای دادند، چه کسانی که به کاندیداهای محترم دیگر رای دادند، چه کسانی که به دلیل کرونا یا دلایل دیگر پای صندوق حاضر نشدند. من خودم را خادم همه ملت می دانم و خود را موظف به پاسداری و صیانت از حقوق مردم می دانم. هر اقدامی که برای افزایش سرمایه اجتماعی و کاهش هزینه های اجتماعی باشد را در دستور کار دولت مردمی قرار داده و در این زمینه اقدام می کنم.

رئیس جمهور منتخب در ادامه در پاسخ به سوال رسانه راپلی روسیه که آیا در شرایط رفع تحریم ها حاضر به دیدار با رئیس جمهور آمریکا هستید گفت: خیر.

رئیسی در پاسخ به سوال خبرگزاری فارس در مورد حل مشکلات بورس بیان کرد: من با اقداماتی اعتماد مردم به بازار بورس را بر می گردانم. از جمله اینکه دولت حتما بورس را قلکی برای خود قرار نمی دهد تا کسری بودجه خود را از طریق بورس تامین کند. تلاش می کنیم تضمین های لازم را برای جبران خسارات سهام داران خرد ایجاد کنیم. ساز و کارهای نظارتی و صندوق توسعه را فعال می کنیم تا از ایجاد تکانه در بورس پیشگیری کند. با تسهیل شرایط برای شرکت هایی که آماده ورود به بورس هستند، بورس را عمیق خواهیم کرد.

در ادامه خبرنگار سی. ان. ان درباره موضع جدید دولت ایران درباره توافق جامع تر ایران و آمریکا و مذاکره درباره مسائل موشکی و منطقه ای سوال کرد که رییسی در پاسخ خاطرنشان کرد: دوباره تکرار می کنم که چرا بایدن به تعهدات دولت قبل پایبند نیست و به وظایف خود عمل نکرده و پاسخگو نیست. پیشنهاد جدی من به دولت آمریکا این است که سریعا به تعهدات خود عمل کرده و تمامی تحریم ها را رفع کند و اینگونه صداقت خود را نشان دهد. ملت ایران از برجام خاطره خوشی ندارد، چون بر اساس برجام شاهد آورده مناسب برای خود نیست که دلیل آن هم عهدشکنی آمریکا و عمل نکردن اروپا به تعهداتش بود.

وی تاکید کرد: مسائل منطقه ای و موشکی قابل مذاکره نیست. موضوعی که مذاکره و توافق شد را عمل نکردند. چطور می خواهند وارد مسائل جدید شوند؟

رئیسی در پاسخ به سوال پرس تی وی مبنی بر سیاست دولت جدید ایران برای احیای برجام خاطرنشان کرد: سیاست جمهوری اسلامی ایران که بارها اعلام شده این است که ایران به دنبال استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای بوده و از این علم در عرصه های مختلف بهره می گیرد. بر اساس اعلام سازمان های بین المللی هم اقدامات ایران کاملا در چارچوب مقررات بین المللی است. با این حال چرا برای فعالیت های هسته ای ایران موانع ایجاد می کنند؟ اقدامات هسته ای ایران به تکرار خود سازمان های بین المللی بدون هیچ مشکل و در چارچوب مقررات بین المللی بوده است، اما چرا موانع و مشکلات پیش روی اقدامات هسته ای ایران قرار دادند.

وی در پاسخ به پرسش سوال AFP فرانسه درباره نسبت دولت سیزدهم با دیدگاه های شهید بهشتی خاطر نشان کرد: شهادت دکتر بهشتی جلوه ای از سیاه دلی و جنایت هولناک منافقین و همچنین جلوه ای از رفتار کشورهای مدعی حقوق بشر نسبت به منافقین است. چرا قاتل شهید بهشتی، رجایی و باهنر به برخی کشورهای غربی پناه برده اند، کشورهای مدعی حقوق بشر چه پاسخی به افکار عمومی و رسانه ها دادند که در کشورشان کسانی که ۱۷ هزار نفر را به خاک و خون کشاندند، زندگی می کنند.

وی ادامه داد: شهید بهشتی شخصیت جامعی بود. عقلانیت، معنویت، اخلاق، عدالت خواهی و حق خواهی محورهای مهم رفتاری آیت الله بهشتی بود. آنچه شهید بهشتی را شاخص می کند توجه و باور به مردم بود و این اعتقاد، تشریفاتی نبود. من هم به عنوان یک طلبه خدمت گذار تأکید دارم که توجه به مردم و سازوکارهای ایجاد کارآمدی در نظام را ارزش بدانم. شهید بهشتی برای نظام ساختارسازی کرد و من این ساختارها را برای دولت انقلابی بسیار مهم و موثر می دانم.

در دولت مردمی، شایسته سالاری محور خواهد بود

رئیس جمهوری منتخب در ادامه نشست خبری خود در پاسخ به پرسش خبرنگار ایسنا مبنی بر اینکه «این روزها لیست‌های متعددی برای کابینه شما اعلام می شود. با توجه به حمایت گروههای مختلف از شما، ملاک تان برای تعیین اعضای کابینه و بدست آوردن رضایت همه گروه‌ها چیست؟ آیا به تشکیل کابینه فراجناحی معتقدید؟ یا برای جنابعالی شایستگی و کارآمدی فارغ از گرایش‌های سیاسی مهم است؟ و یا گرایش های سیاسی به همراه کارآمدی؟» گفت: همانطور که من بارها اعلام کردم به صورت مستقل وارد انتخابات شدم و از همه احزاب و اشخاصی که از من حمایت کردند صمیمانه تشکر می کنم، اما من برای تشکیل دولت خود را در مقابل خداوند متعال مسئول می‌دانم و فقط وامدار مردم خواهم بود؛ در تشکیل دولت نگاهم به انقلابی بودن، کارآمد بودن، فساد ستیز بودن و مردم‌دار بودن است.

رئیسی افزود: توصیه من به رسانه ها این است که گمانه زنی نکنند؛ ما سامانه‌ای در اختیار آحاد مردم قرار می‌دهیم و شاخص هایی را در آن سامانه قرار می دهیم که هر کسی در هر کجای کشور احساس می کند میتواند به عنوان یک مدیر و خدمتگذار در دولت موثر باشد معرفی شود؛ من از نگاه مردم و نخبگان استقبال می‌کنم. در دولت مردمی شایسته سالاری محور خواهد بود.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار شبکه تلویزیونی cctv چین درباره روابط راهبردی ایران و چین و انتظار وی از رابطه بین دو کشور خاطرنشان‌ کرد: دولت‌های مختلف ایران از ابتدای پیروزی انقلاب روابط با چین را دنبال می‌کردند و امروز هم روابط خوبی داریم؛ همچنین ظرفیت‌های بسیاری بین دو کشور وجود دارد و ما حتما در جهت احیای این ظرفیت‌ها تلاش خواهیم کرد. روابط بسیار خوبی را با چین دنبال می‌کنیم و در بخش سیاست خارجی اجرایی کردن طرح جامع به عنوان یکی از اسناد و توافقات بین دو کشور حتما در دستور کار قرار خواهد گرفت.

رئیس جمهوری منتخب در پاسخ به پرسش خبرگزاری ایلنا درباره برنامه‌های وی برای تامین کالاهای اساسی در شرایط تحریم اظهار کرد: موضوع کالاهای اساسی اولویت دولت است؛ نظارت بر زنجیره تامین و تولید کالاهای اساسی مردم تا مصرف از اولویت‌های دولت خواهد بود؛ لکن اساس موضوع این است که باید ارتباط بین سفره‌های مردم و کالاهای اساسی را با دلار و خارج از کشور، طی اقدامی میان مدت و طولانی‌مدت قطع کنیم؛ این کار را اجرایی می دانیم و از برنامه‌های ماست و حتما خودکفایی کشور نسبت به کالاهای اساسی را از ابتدای کار کلید خواهیم زد.

رئیسی همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگار شبکه تلویزیونی المیادین درباره نظر وی در خصوص اظهارنظر برخی مسولان اسرائیلی مبنی بر اینکه او خطرناک ترین رئیس جمهوری ایران است که منافع این رژیم را به خطر خواهد انداخت و اعلام احساس خطر برخی در اروپا در خصوص وضعیت برجام در دولت وی و همچنین پرسشی درباره اتفاقات ۱۰ سال اخیر سوریه و این پرسش که آیا این امکان وجود دارد که در دولت سیزدهم در صورت موفقیت گفت‌وگوهای مستمر بین دو کشور، شاهد رفت آمد مقامات دو کشور باشیم و همچنین نظر وی درباره وضعیت کشور یمن، گفت: رژیم صهیونیستی پاسخ مردم فلسطین و کسانی که حق آنها غصب شده است را چگونه خواهند داد؟ جمهوری اسلامی بارها اعلام کرده که به آرای عمومی رجوع کنند؛ فلسطینیان صاحب فلسطین هستند و پیش از آنکه این رژیم نسبت به ما احساس وحشت کند، باید از مردم فلسطین و گروه های مقاومت و کسانی که حق آنها را ضایع کرده، بترسد. امروز کسی که ابتکار عمل را در میدان در دست دارد، گروه‌های مجاهد فلسطینی هستند.

وی افزود: سیاست جمهوری اسلامی، همان سیاستی است که امام خمینی (ره) فرمودند و در قانون اساسی ما تصریح شده، همواره حامی مظلومان خواهد بود؛ امروز فلسطین مظلوم واقع شده و جمهوری اسلامی ایران حامی فلسطین خواهد بود.

رئیس جمهوری منتخب با اشاره به سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران در زمینه یمن تاکید کرد: به نظر یمن باید هرچه زودتر توسط خود یمنی ها مدیریت شود و هرگونه دخالت سعودی‌ها و حامیان سعودی‌ها باید متوقف شود؛ جمهوری اسلامی بر توقف هرچه سریعتر جنگ علیه مردم یمن تاکید دارد و معتقد است که یمن باید توسط خود یمنی ها اداره شود. ما بر توقف هرچه سریعتر حملات سعودی‌ها نسبت به مردم مظلوم سعودی تاکید می‌کنیم.

رئیسی همچنین درباره سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران درباره رابطه با عربستان سعودی گفت: اعلام میکنم که ما روابط با تمام کشورهای دنیا و تعامل با آنها را بویژه کشورهای همسایه اعلام کردیم. اولویت ما ارتباط با همسایگان خواهد بود و نسبت به کشور عربستان هم بازگشایی سفارت دو کشور هیچ مانعی از سوی جمهوری اسلامی نیست و این سیاست را پیشتر هم اعلام کرده‌ایم؛ الان هم اعلام میکنیم که روابط و گفت‌وگو با عربستان و همه کشورهای منطقه برای جمهوری اسلامی با هیچ مانعی مواجه نیست.

وی در بخش دیگری از نشست خبری خود با رسانه‌های داخلی و خارجی با تاکید بر اینکه در دولت سیزدهم همه زمینه را برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم خواهیم کرد، اظهار کرد: دولت خود را موظف می داند همچنان که نسبت به تامین امنیت و حقوق مردم در داخل مسئول می داند، نسبت به ایرانیان خارج از کشور نیز خود را مسوول می‌داند؛ چرا که آنها ایرانی هستند و ما نسبت به آنها هم مسئولیت داریم؛ لذا باید ورود ایرانیان خارج از کشور به داخل کشور از طرف همه دستگاه‌های مربوطه تسهیل شود.

رئیس جمهوری منتخب با تاکید بر اینکه سرمایه گذاری در ایران توسط ایرانیان خارج از کشور باید تسهیل شود، افزود: بهترین و امن‌ترین مکان برای سرمایه گذاری ایرانیانی که در خارج از کشور هستند، سرزمین آبا و اجدادی شان است. امروز امنیت کاملی برای سرمایه گذاری در ایران وجود دارد و همه سرمایه‌گذاران دنیا بدانند که امروز ایران امن ترین مکان برای سرمایه‌گذاری اقتصادی است و دولت این امنیت را برای همه کارآفرینان و سرمایه‌گذاران به ویژه ایرانیان خارج از کشور تضمین می‌کند.

رئیسی با بیان اینکه سامانه‌ای برای دریافت ایده‌ها راه اندازی خواهیم کرد، خاطرنشان کرد: نخبگان، اصحاب رسانه و همه صاحبان اندیشه و خرد که ایده‌ای برای اداره دولت و سامان دادن به وضعیت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دارند، در بانک ایده ها از ایده‌های آنها استقبال می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه ارتباط مردم با من از طریق اقوام، خویشان و بستگان نباید باشد، گفت: در این زمینه به جز حضور در اجتماعات مردمی سامانه‌ای برای ارتباط دائمی با مردم و همه سطوح اجتماعی طراحی خواهیم کرد. امیدوارم بتوانیم ارتباطی بادوام را با همه سطوح جامعه به عنوان خادم جمهور داشته باشم. برای همه دولتمردان و مدیران نیز ارتباط با مردم یکی از شاخص‌های مهم ماموریت و مسئولیت آنها خواهد بود.

رئیس جمهوری منتخب گفت: از اصحاب رسانه صمیمانه سپاسگزار هستم که انصافاً با هر گرایش سیاسی هر حوزه فعالیتی در دوران انتخابات بهترین کانال ارتباطی با مردم و تبیین دیدگاهها بودند. معتقدم در ادامه راه رسانه‌ها نقش بسیار مهمی برای ارتباط بین دولت و مردم و انعکاس نظرات مردم به مدیران و دیدگاه‌های دولت برای مردم عزیز خواهند داشت.

برچسب ها: رییسی ، تحریم ها ، انسجام
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آخرین قیمت طلا، سکه و ارز دوشنبه ۲۸ اسفندماه1402

رییس کل محاکم عمومی و انقلاب کرمان هشدار داد: مطالبه مهریه و درخواست طلاق بیشترین پرونده‌های دادگاه خانواده کرمان

اضافه‌وزن؛ معضل اصلی تعطیلات نوروزی/ چاقی مهمترین علت ابتلا به دیابت نوع ۲ است

وقوع باران و طوفان شن طی روزهای آینده در مناطقی از کرمان  

خروجی جشنواره رسانه و عدالت باید پیشگیری از وقوع جرم باشد

تهدید به انتشار تصاویر خصوصی زن جوان با انگیزه اخاذی

خودروهای حادثه‌ساز تا ۷۲ ساعت توقیف می‌شوند

استان کرمان در حوزه میراث ناملموس در صدر قرار دارد

101 مصدوم و  چهارکشته تصادفی طی 24 ساعت در کرمان

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت هوا در کرمان

پربازدید ها

جزییات نامه جدید حسن روحانی به شورای نگهبان: ادعاهای پنج‌گانه شورای نگهبان شامل انتسابات کلی است/ مستندات ردصلاحیت کامل و مکتوب ارائه شود

سیدحسن خمینی: وقتی جامعه دچار مشکلات اقتصادی و معیشتی است، بحث از اندیشه سیاسی بیهوده است/ یک راه بیشتر نیست و آن آشتی با مردم است

مرعشی: «آراء باطله» یعنی مردم رنجیده‌اند و از سیاست فاصله گرفته‌اند / باید مردم را قانع کنیم

چرا لاریجانی را به خاطر دخترش ردصلاحیت می‌کنند اما قالیباف به خاطر پسرش ردصلاحیت نشد؟

هشدار روحانی اصلاح طلب به مدیران حوزه های علمیه: به افراد معمم آداب معاشرت بیاموزید/ جامعه ایران روی بشکه باروت قرار گرفته است

مسکن و سرمایه‌گذاری مهمترین اقدامات استان در سال آینده است

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)