کد خبر: ۴۱۶۴۹
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۹
ارسال به دوستان
ذخیره
یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: اشکال در این است که عده ای در جریان اصلاحات که من اسمشان را حاکمان بی حکم گذاشتم بالاخره خیمه زدند بر این جریان و خود را کلیددار و قیم این جریان می دانند و اجازه ندادند، جریان پوست اندازی و نوزایی کند و هم حرف ها و هم چهره ها و روش ها تکراری شد و عملا باعث شد که این نوزایی را از این جریان بگیرند، اما این به آن معنا نیست که جریان اصلاحات و اصلاح طلبی در جامعه ایران محو شده و مرده باشد.
کنش‌ها را مناسبات شراکتی، وراثتی و رفاقتی در جریان اصلاحات تعریف می‌کند/ اندیشه اصلاح طلبان نمرده است/ آفت‌ها روشن است/ برخی حاکمان بی حکم بر جریان اصلاح طلب، خیمه زدند
یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: اشکال در این است که عده ای در جریان اصلاحات که من اسمشان را حاکمان بی حکم گذاشتم بالاخره خیمه زدند بر این جریان و خود را کلیددار و قیم این جریان می دانند و اجازه ندادند، جریان پوست اندازی و نوزایی کند و هم حرف ها و هم چهره ها و روش ها تکراری شد و عملا باعث شد که این نوزایی را از این جریان بگیرند، اما این به آن معنا نیست که جریان اصلاحات و اصلاح طلبی در جامعه ایران محو شده و مرده باشد.
به گزارش برنا، «احمد حکیمی پور»، فعال سیاسی اصلاح طلب، در خصوص شرایط حال حاضر اصلاح طلبان در جامعه گفت: جریان اصلاحات یک جریانی است که طیف وسیعی را تشکیل می‌دهد و طبیعتا دارای ضعف و قوت‌های خودش است. جریان اصلاحات خیلی زودتر باید نقد درون خود را شروع می‌کرد. ما به عنوان یک اصلاح طلب که سال‌های سال عضو این جریان بودیم همیشه تاکید می‌کردیم که بایستی نقد درون جریانی مورد رسیدگی قرار بگیرد، اما متاسفانه بازخوردی نگرفتیم.
او افزود: ما معتقد هستیم که جایگاه احزاب به درستی دیده نشد و نیاز به بازنگری جدی‌تر دارد زمان گذشته و متاسفانه تاخیر شد. همه این مسائل قابل بررسی است، ولی اینکه میل به اصلاح مرده باشد و اصلاح جویی در ایران به بن بست خورده باشد من این را قبول ندارم.
حکیمی پور گفت: ممکن است جریان اصلاحات و مجموعه اصلاح طلب و اشخاص اصلاح طلب دچار مشکل شده و ضعف‌هایی داشته باشند و یا نقد‌هایی به آن‌ها وارد شود، اما این نیست که راه اصلاحات بسته شده باشد، من این دو تا را قابل تفسیر می‌دانم.
او ادامه داد: اندیشه اصلاح طلبان نمرده است. کنشگرانی که در این حوزه به عنوان جریان اصلاحات مطرح هستند باید یک بازنگری کنند و با بازنگری صادقانه و بدون ملاحظه، عملکرد و مسائل را ببینند. ما مشکلاتمان را بار‌ها و بار‌ها در مصاحبه‌ها گفته ایم و به طور مشخص هم بعد از سال ۹۴ طی نامه رسمی به احزاب اصلاح طلب و شخصیت‌های اصلاح طلب نقدمان را گفتیم که مشکل کجا است.
این فعال سیاسی اصلاح طلب متذکر شد: اشکال در این است که عده‌ای در جریان اصلاحات که من اسمشان را حاکمان بی حکم گذاشتم بالاخره خیمه زدند بر این جریان و خود را کلیددار و قیم این جریان می‌دانند و اجازه ندادند، جریان پوست اندازی و نوزایی کند و هم حرف‌ها و هم چهره‌ها و روش‌ها تکراری شد و عملا باعث شد که این نوزایی را از این جریان بگیرند، اما این به آن معنا نیست که جریان اصلاحات و اصلاح طلبی در جامعه ایران محو شده و مرده باشد.
او با بیان اینکه این رویه در سه حوزه دچار مشکل است، عنوان کرد: یکی در حوزه گفتمانی یکی در حوزه ساختار و یکی در حوزه عملکرد و رفتار، این‌ها به تفکیک قابل بحث است و بار‌ها در مورد آن صحبت شده و ما اصلاحات را گفته ایم و بحث کردیم. متاسفانه این جریان توسط یک اراده انحصار طلبانه و تمامیت خواهانه خیلی وقت است که مصادره شد و به نوعی این جریان را دچار ایستایی و سکون کرده است؛ رفتار‌هایی که بوی رفتار‌های شراکتی، وراثتی و رفاقتی در آن دیده می‌شود. یعنی کنش‌ها را مناسبات شراکتی، وراثتی و رفاقتی در جریان اصلاحات تعریف می‌کند که این درست نیست.
او متذکر شد: گروه‌های اصلاح طلب یک حرفی می‌زدند و وقتی فشار‌ها که از پشت صحنه به آن‌ها می‌آمد و از داخل خود جریان، مدام حرفهایشان را عوض می‌کردند یک تصمیم می‌گرفتند و تصمیم را کنار می‌گذاشتند. همان‌هایی که پاسخگو نیستند سرنوشت اصلاح طلبان را رقم می‌زنند این‌ها کماکان کارشان را انجام می‌دهند و کسی هم کاری به کارشان، ندارد؛ لذا من فکر می‌کنم جریان اصلاحات نیاز به یک بازنگری و یک جراحی جدی دارد. در هر سه قضیه جریان اصلاح طلب باید خودش با خودش مواجه شود قبل از اینکه از طرف رقیبان بی رحمانه، مورد نقد قرار بگیرد.
حکیمی پور گفت: باید صدا‌های داخل خودشان را گوش می‌کردند، اما توجه نکردند و ما به عنوان اصلاح طلب که بیست سال در جریان اصلاح طلب بودیم رسما نامه زدیم و گفتیم که نقد‌های ما این است. به یک نفر اصلاح طلب سراسری و قدیمی یک جلسه وقت ندادند که بیاید و بگوید که حرف‌های شما چیست؟ یک جلسه برای تشکیلاتی که بیست سال پای ثابت تشکل و نشست بود وقت نگذاشتند که حرفهایش را بشنوند این رفتار‌ها اصلاح طلبانه نیست.
او عنوان کرد: اصلاح طلب فقط اسم که نیست باید رفتار اصلاح طلبانه باشد. آفت‌ها روشن است منتها نگرانی ما این است که نقد را باید کسانی شروع کنند که نقد به آن‌ها وارد است. انتقاد به کسانی وارد است که علمدار جریان اصلاحات هستند. متاسفانه برای یک مشکل اساسی، راه حال‌های کاذب ارائه می‌شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)