کد خبر: ۴۱۶۵۵
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۲
ارسال به دوستان
ذخیره
رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت عنوان کرد
رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: دو استان همجوار جنوب کرمان به شدت درگیر ویروس کرونا هستند و اکثر شهرستان‌های آن‌ها در وضعیت قرمز قرار دارند، بنابراین با توجه به تردد‌های بین این استان‌ها این امکان وجود دارد، ویروس کرونای هندی نیز در جنوب کرمان شیوع پیدا کند.
هشدار نسبت به شیوع ویروس کرونای هندی در جنوب کرمان/ 2 استان همجوار جنوب کرمان به شدت درگیر ویروس کرونا هستند
رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: دو استان همجوار جنوب کرمان به شدت درگیر ویروس کرونا هستند و اکثر شهرستان‌های آن‌ها در وضعیت قرمز قرار دارند، بنابراین با توجه به تردد‌های بین این استان‌ها این امکان وجود دارد، ویروس کرونای هندی نیز در جنوب کرمان شیوع پیدا کند.
به گزارش ایسنا، دکتر "اصغر مکارم"اظهار کرد: با توجه به اخطار‌های مکرر دانشگاه علوم پزشکی جیرفت و حوزه سلامت مبنی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، اما متاسفانه جنوب کرمان همچنان در پیک چهارم کرونا قرار دارد.
وی با ابراز نگرانی از وضعیت جنوب کرمان افزود: علی رغم تلاش‌های انجام شده متاسفانه جنوب کرمان همچنان در وضعیت افزایش نسبی کرونا قرار دارد و متاسفانه روز گذشته ۳۰ مورد جدید ابتلا به کرونا در بیمارستان‌های منطقه بستری شدند.
مکارم رعایت پروتکل‌های بهداشتی را مورد تاکید قرار داد و گفت: 2 استان همجوار جنوب کرمان به شدت درگیر ویروس کرونا هستند و اکثر شهرستان‌های آن‌ها در وضعیت قرمز قرار دارند، بنابراین با توجه به تردد‌های بین این استان‌ها این امکان وجود دارد، ویروس کرونای هندی نیز در جنوب کرمان شیوع پیدا کند.
مکارم اعمال محدودیت‌های تردد را خواستار شد و افزود: با توجه به مجوز استانداری، امیدواریم فرمانداران تردد‌های بین منطقه‌ای با سیستان و بلوچستان و هرمزگان را محدود کنند چرا که اگر تردد‌ها کنترل نشوند و مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند، جنوب کرمان در وضعیت خطرناکی قرار می‌گیرد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با بیان این مطلب که در حال حاضر وضعیت شهرستان جیرفت نارنجی است و احتمال قرار گرفتن در وضعیت قرمز بسیار زیاد است، اظهار کرد: اکنون شهرستان‌های رودبار جنوب و منوجان با توجه به این که راه ارتباطی بین استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان هستند متاسفانه در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند و شهرستان کهنوج نیز به لحاظ آمار موارد بستری بیماران کرونایی در وضعیت قرمز است.
وی با این توضیح که با توجه به تذکرات داده شده در نحوه برگزاری تجمعات انتخاباتی، اما متاسفانه برخی رعایت نکرده اند، گفت: به همین دلیل پیش بینی می‌شود که ظرف روز‌های آینده شاهد افزایش آمار نسبتا بالای موارد مثبت در منطقه باشیم.
مکارم دوره نهفته بیماری کرونا را بین یک هفته تا ۱۰ روز عنوان کرد و افزود: معمولا بیماری پس از این مدت بروز می‌کند و به دلیل تجمعات اخیر پیش بینی ما این است که طی یک هفته تا ۱۰ روز آینده شاهد افزایش آمار موارد مثبت باشیم.
رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت رعایت اصول بهداشتی را خواستار شد و افزود: با توجه به پیش بینی‌های انجام شده شهروندان جنوب کرمان باید برای حفظ سلامت خود و سایرین نکات بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و فاصله اجتماعی را با جدیت رعایت کنند.
وی هرگونه بی توجهی را برابر با سیر صعودی آمار مبتلایان دانست و گفت: در صورت بی توجهی شهروندان در رعایت پروتکل‌های بهداشتی متاسفانه با سیر صعودی‌تر بیماری کرونا مواجه می‌شویم و در آن صورت امکانات بیمارستان‌های جنوب کرمان پاسخگو نخواهد بود.
مکارم جلوگیری از تجمعاتی همچون مجالس عزا و عروسی را متذکر شد و افزود: اگر جلوی برگزاری این تجمعات گرفته نشود و مردم نیز پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکرده و در این مجالس حضور یابند قطعا پرونده مرگ عده‌ای را امضا می‌کنند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت تعداد موارد بستری را ۱۲۳ نفر اعلام کرد و گفت: اکنون بیمارستان‌های جنوب کرمان در بالاترین میزان بستری کرونا قرار دارند.
وی از راه اندازی سه بخش کرونا خبرداد و گفت: اخیرا سه بخش کرونا راه اندازی شده و اکنون کلیه تجهیزات اعم از تخت‌های آی سی یو و دستگاه‌های اکسیژن ساز فعال هستند، اما این امکانات ظرفیتی دارند و در صورت صعودی شدن سیر ابتلا به کرونا قطعا امکانات موجود پاسخگو نیست.
مکارم با ابراز امیدواری از همکاری مردم گفت: امیدواریم مردم جنوب کرمان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ما را در کنترل و مهار این ویروس کمک کنند و به زودی شاهد سیر نزولی این بیماری در منطقه باشیم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

استاندار کرمان: تغییر الگوی بارشی قابل پیش‌بینی نیست؛ دستگاه‌ها آمادگی تجهیزاتی داشته باشند

عدم توجه به جلو علت 53 درصد از تصادفات برون شهری

افزایش خطر ابتلا به سرطان با تغذیه بد

پیش بینی هواشناسی از رعد و برق و بارش باران در مناطقی از کرمان

هشدار مهم به یارانه‌بگیران/ این پیامک‌ها جعلی است

تصمیمات مدیران نباید عرضه سوخت را برای مردم سخت کند / کمبود و شلوغی جایگاه‌های عرضه سوخت گاز به هیچ وجه قابل قبول نیست

پربازدید ها

پیش بینی هواشناسی از رعد و برق و بارش باران در مناطقی از کرمان

کشف جسد دانشجوی دندانپزشکی رفسنجان در ارتفاعات کوه‌های سرچشمه

بیشترین بارندگی برای روز چهارشنبه است / احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی

بارش شدید باران برق شهر زرند را قطع کرد / بارندگی سیل‌آسا در زرند

مدیرکل منابع طبیعی استان کرمان: برداشت گیاهان دارویی ممنوع و با متخلفان برخورد قضایی می‌شود

نجات دو کودک گرفتار در سیلاب زرند

نجات یک خانم از دست زورگیر خیابانی چاقو به دست در سیرجان

بارش‌ها در کشور 16 درصد کاهش داشته است؛ بیشترین افت بارش‌ها در کرمان

انتقاد از دفع لجن تصفیه خانه فاضلاب در شهر کرمان و بالازدگی فاضلاب در محدوده شهرک الهیه

آبگرفتگی معابر و طغیان رودخانه‌ها در مناطقی از کرمان

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)