کد خبر: ۴۱۶۷۶
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۱
ارسال به دوستان
ذخیره
دادستان کرمان با بیان اینکه ۶ پرونده در زمینه ترک فعل مدیران بویژه در بخش تامین مایحتاج مردم در استان کرمان تشکیل شده است گفت: اگر با ترک فعل برخورد شود بسیاری از مشکلات رفع می‌شود.
دادستان: ۶ پرونده ترک فعل مدیران در کرمان تشکیل شد
دادستان کرمان با بیان اینکه ۶ پرونده در زمینه ترک فعل مدیران بویژه در بخش تامین مایحتاج مردم در استان کرمان تشکیل شده است گفت: اگر با ترک فعل برخورد شود بسیاری از مشکلات رفع می‌شود.
به گزارش روابط عمومی دادگستری استان کرمان، دادخدا سالاری شبانگاه چهارشنبه در تشریح این خبر به رسانه‌ها با اشاره به اقدامات دستگاه قضایی کرمان در راستای حمایت از تولید افزود: ۳۱۹ پرونده از ابتدای اجرای طرح حمایت از تولید در دادگستری این استان تشکیل و از بیکاری ۱۱ هزار و ۴۷۰ نفر از کارگران جلوگیری شده است.
وی اظهار داشت: ۴۵ پرونده جدید نیز در سال جاری تشکیل و ۱۰ نشست در این زمینه برگزار شده که ۶۰ مصوبه خروجی جلسات بوده است.
سالاری تصریح کرد: مشکل بخش تولید کشور یتیم بودن تولید است، زیرا قوانین و مقررات داریم، اما اجرای صحیح قوانین صورت نمی‌گیرد.
این مقام قضائی با اشاره به اینکه قانون بهبود فضای کسب و کار مصوب سال ۹۰ است، اما بر اساس گزارش دیوان محاسبات کشور، در این ۱۰ سال اجرا نشده است، بیان کرد: ۸۵ درصد عدم اجرای قانون ناشی از ترک فعل مدیران و ۱۵ درصد ناشی از فقدان کارکرد و کارایی لازم قانون است.
سالاری با اشاره به اینکه برخی قوانین ضمانت اجرایی کافی ندارند و در روی کاغذ باقی مانده اند، اظهار داشت: تولیدکننده باید با تحریم، تامین مواد اولیه خارجی و موانع بسیاری بجنگد، زیرا در صادرات و برگشت پول مشکل دارد و بروکراسی اداری موانع بسیاری جلوی تولیدکننده قرار می‌دهد.
دادستان کرمان تصریح کرد: متاسفانه بهترین بازار و بهترین سود در کشور ما دلالی و بدترین کار تولید است و باید تولیدکننده در جبهه‌های مختلف بجنگد، اما اکنون حمایتی از تولیدکننده نمی‌شود و برای آغاز کار تولیدی باید ۳۰ تا ۶۰ استعلام گرفته شود و اگر یک مورد باقی بماند، کار روی زمین است و از این نظر می‌گویم تولید یتیم است.
وی افزود: قضات در دستگاه قضایی استان کرمان باور دارند در جنگ اقتصادی هستیم و همه می‌دانیم قواعد باید متناسب با شرایط جنگ تعریف شود و در نگرش جدید، قوه قضائیه در کنار تولیدکننده است.
سالاری در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: هر دستگاهی شرح وظایف دارد که اگر وظایف قانونی را اجرا نکند مرتکب ترک فعل شده، در هر سطحی باشد؛ در امر تولید قوانین مختلفی داریم، اما یک شاکی وجود ندارد که بگوید چرا قوانین حمایتی اجرا نمی‌شود و متاسفانه وظیفه نظارتی بر اجرای قانون نیز انجام نمی‌شود.
وی با اشاره به اینکه شعبه دادگاه تخصصی تجاری بزودی در کرمان افتتاح می‌شود، افزود: محیط کسب و کار ما خوب نیست به ویژه محیط تولیدی. همه هجمه‌ها خواسته یا ناخواسته متوجه تولید است و تولید بی پناه و معلق است.
سالاری تصریح کرد: دولت حمایت خود را منحصر به ۲ شرکت خودروساز کرده و انحصار در خودروسازی ایجاد نموده و می‌گوید حمایت از تولید در حالی که این انحصارگرایی است.
وی در پایان بیان کرد: نیازمند نگرش جدید به تولید هستیم و باید به این باور برسیم تولیدکننده امروز مجاهد میدان است و اگر قرار باشد در جنگ اقتصادی پیروز شویم بخش عمده این بار به دوش تولیدکننده است و تنها بخشی از کار، مدیران هستند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)