کد خبر: ۴۱۶۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
ارسال به دوستان
ذخیره
هفته فرهنگی اقتصادی کرمان در برج میلاد به کار خود پایان داد؛
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه هنوز به نقطه نهایی نرسیدیم که بخواهیم نوحه سرایی کنیم تصریح کرد: می دانیم این اتفاقات یکی از امتحانات الهی بود که خوشبختانه ملت توانست در دوران تحریم‌های طولانی خم به ابرو نیاورده و کشور را آرام نگه دارد.
گفتارنو-سینا رحیم پور:

یک هفته کرمان به تهران آمد و امروز با برگزاری مراسم اختتامیه ای در برج میلاد هفته فرهنگی اقتصادی کرمان در برج میلاد به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری گفتار نو از تهران، این برنامه نیز مانند همه ی همایش ها در ایران با تاخیری 1 ساعته در سالن همایش ها آغاز شد. طبق زمانبندی قرار بر شروع برنامه در ساعت 6 عصر بود که به خاطر بازدید آیت الله هاشمی از غرفه های بخش نمایشگاهی این برنامه با تاخیر آغاز شد.


موضوع زیبایی ست که این روزها در برج میلاد با لهجه ی کرمان و شهرستان های کرمان بیش از لهجه ی مردم پایتخت روبرو هستی و می توانی به اکثر افراد حاضر بگویی چطوری همشهری و در جواب محبت خاص مردم استان کرمان را ببینی.

وارد سالن که شدیم هنوز سالن پر نشده است اما چهره های آشنا زیاد به چشم می خورد. هرکجا که نگاه می کنی مسئولین استانی در دولت های قبل و دولت یازدهم به چشم می خورند. از محمد علی کریمی تا محمود دعایی همه آمده اند تا در آیین اختتامیه این جشنواره حضور داشته باشند. خوش و بش ها ادامه دارد و کم کم سالن برای حضور آیت الله آماده می شود.

خانواده آیت الله هاشمی کمی زود تر از وی وارد سالن می شوند.آن ها نیز آمده اند تا در تقسیم این ساعات خوش با هم استانی های خود سهیم شوند.عفت مرعشی، همسر و فاطمه و یاسر فرزندان آیت الله هاشمی از حاضرین و میهمانان این مراسم بودند. در آن سوی سالن و درست مقابل درب ورود میهمانان ویژه کمی شلوغی بیشتر به چشم می خورد و دلیلش حضور عکاسان و خبرنگارانی است که منتظرند تا لحظه ی ورود میهمان ویژه مراسم را ثبت کنند.

زمان زیادی نمی گذرد که آیت الله هاشمی با هیات همراه که درمیان آنها چهره هایی چون میرزاده رییس دانشگاه آزاد و حسین مرعشی به چشم می خورد وارد می‌شود. سالن مراسم هم که در این مدت پر شده است به یکباره فردی را تشویق می کند که حضورش همیشه باعث دلگرمی بوده است. هاشمی رفسنجانی با تشویق حاضرین به سالن وارد می شود در ردیف اول کنار استاندار کرمان می نشیند.

شروع مراسم با سرود جمهوری اسلامی ایران و قرائت زیبای حمزه وفایی ،بخشدار بردسیر آغاز می شود. قرائتی که احسنت حاضرین را با صدای بلند به همراه خود دارد.

پس از تلاوت قرآن مجری مراسم هم که کرمانی است به روی صحنه می آید و از دبیر اجرایی همایش دعوت می کند تا برای خیر مقدم  به روی صحنه بیاید. انگارانتقاداتی که به اجرای برنامه می شود به مجری برنامه نیز رسیده است که او در مقام سخن بابت کاستی ها عذر خواهی می کند و دلیلش را حجم سنگین کار عنوان می کند.

سلیمانی: برگزاری هفته فرهنگی اقتصادی کرمان در نوع خود بی نظیر است
دبیر اجرایی هفته فرهنگی اقتصادی کرمان در تهران ضمن خیر مقدم به حاضرین در سالن و میهمانان ویژه به گزارشی از نحوه ی اجرای این هفته پرداخت.

یاسر سلیمانی در ادامه ضمن تشکر از استاندار کرمان بایت حمایت و پیگیری اجرای این برنامه به عنوان رییس شورای مرکزی این هفته گفت:با حمایت استاندار کرمان و مسوولین استان هفتمین مراسم هفته های فرهنگی استان ها در تهران به کرمان اختصاص پیدا کرد اما این برنامه در نوع خود سبکی جدید در اجرا را به همراه داشت.
وی در باره وجه تمایز این برنامه با سایر برنامه هایی که در تهران برگزار شده است گفت:ما پس از جلساتی که با استاندار کرمان داشتیم تصمیم گرفتیم این برنامه علاوه بر بحث فرهنگی به موضوع اقتصاد نیز بپردازیم و این شدکه این مراسم با نام هفته فرهنگی اقصادی که دو مقوله مکمل یکدیگرند شروع به کار کرد و از این حیث این مراسم با برنامه های مشابه متفاوت است و می تواند الگو باشد.
 
استاندار کرمان: توافق هسته ای فصلی جدید در روابط بین المللی برای ایران آغاز کرد
پس از سخنان سلیمانی دبیر اجرایی این هفته،استاندار کرمان به جایگاه دعوت شد تا به سخنرانی بپردازد.

علیرضا رزم حسینی با اشاره به زمان برگزاری این جشنواره تصریح کرد: خوشبختانه در زمانی توانستیم این جشنوراه را برگزار کنیم که دولت تدبیر و امید  با هدایت مقام معظم رهبری و مدیریت رییس جمهور، فصلی نو در روابط بین المللی ایران با دنیا آغاز شده است و باید بتوانیم از این فرصتی که فراهم شده است در جهت توسعه استان نهایت استفاده کرده و بتوانیم کرمان و کرمانی را به دنیا بشناسانیم.
وی با بیان اینکه تلفیق فرهنگ و اقتصاد در این جشنواره کاری نو و جدیدی بود تصریح کرد: مفتحریم که آیت الله هاشمی رفسنجانی شخصیتی مبارز و نستوه، یک کرمانی است و بعنوان یکی از ستون‌های انقلاب و شناسنامه نظام هستند و شخصیتی هستند که هرجا دیگران می بردیدند ایشان جلو می آمدند و نسل جدید امروز می گویند ایشان فردی مدیر، مدبر و فرمانده عالی دفاع مقدس در هشت سال جنگ تحمیلی بوده و کارنامه درخشان ایشان در دوران پس از جنگ یکی از مفاخر کرمان و ایران است.

رزم حسینی با بیان اینکه نباید لباس کرمانی عوض شود و همه باید به کرمانی بودن خود اقتخار کنند تصریح کرد: کرمان الگوی همدلی و همزبانی در کشور است زیرا معتقدیم ولایت متعلق به همه جناح‌ها است و همه باید در راستای توسعه و پیشرفت استان گام بردارند زیرا مبارزه با فقر و محدودیت از رسالت جمهوری اسلامی است و همه باید در این راستا تلاش کنند.

عالی ترین مقام اجرایی در استان کرمان با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید اتفاقات خوبی در استان کرمان زح داده است که از آن جمله می توان به ارتقای 13 پله ای استان کرمان در فضای کسب و کار کشور نام برد.

رزم حسینی با اشاره به بحران کم آبی در استان کرمان گفت: استان کرمان با چالش جدی آب روبرو است که در این راستا طرح همیاران آب را اجرایی کردیم و در این طرح به دنبال آن هستیم که ثروتی که متعلق به نسل های آینده است را بی رویه از دست ندهیم.

استاندار کرمان با بیان اینکه طی 6 سال گذشته تنها 240 کنتور هوشمند در استان کرمان نصب شد این در حالی است که تا پایان سال جاری 4 هزار کنتور هوشمند بر روی چاه های استان نصب خواهد شد.
وی با بیان اینکه استان کرمان رتبه اول کسب و کار در کشور را به خود اختصاص داده است افزود: در راستای حل بحرانی آب استان کرمان؛ بزرگترین تونل انتقال آب به طول 38 کیلومتر در خاورمیانه را از سدصفارود به کرمان در دست اقدام داریم.
 
حالا سالن که پر از جمعیت شده است و همه آماده شنیدن صحبت‌های یک کرمانی بزرگ است که استاندار کرمان او را شناسنامه انقلاب خواند.آیت الله هاشمی با تشویق ممتد حاضرین به جایگاه می رود تا در زمانی کمی که به اذان مغرب مانده است سخرانی خود را ایراد کند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی:پیش از انقلاب کمتر استانی به اندازه کرمانی‌ها مقلد امام خمینی(ره) بودند
 
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه هنوز به نقطه نهایی نرسیدیم که بخواهیم نوحه سرایی کنیم تصریح کرد: می دانیم این اتفاقات یکی از امتحانات الهی بود که خوشبختانه ملت توانست در دوران تحریم‌های طولانی خم به ابرو نیاورده و کشور را آرام نگه دارد.
 
آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه برای بنده توفیقی است که در جمع زیادی از هم استانی ها خودم قرار دارم تصریح کرد: در این نمایشگاه و جشنواره؛ هنر، ذوق و ابتکار همه بخش های مردم کرمان به نمایش گذاشته شد و حقیقتا این جشنواره جلوه ای از مردم کرمان بود.
 
وی با بیان اینکه استان کرمان، استانی است با تاریخ بسیار مشعشع که فراز نشیب های بسیاری را بخود دیده است، گفت:  کرمان، سینه سپر ایران در مقابل بخش عظیمی از کویر می باشد و امروز نیز کرمانی‌ها با نجایت و اصالتشان، توانستند مسائل خود را به خوبی حل کنند و کار افرینی‌هایی از خود بروز می دهند که انصافا قابل ستایش است.
 
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: دردوران دفاع مقدس نیز که لشکری از استان کرمان ،سیستان و بلوچستان و هرمزگان وجود داشت؛ کرمانی‌ها در سخت ترین نقاط جنگ خود را نشان می دادند و مردان شکست ناپذیری از این خطه دراین دوران دیدیم.
 
هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه در زمان پیش از انقلاب کمتر استانی به اندازه کرمانی‌ها مقلد امام خمینی(ره) بودند گفت: در آن زمان کمتر امام خمینی(ره) به این شکل مقلد داشتند اما خیل عظیمی از کرمانی‌ها به سمت امام کشیده شده بودند که این خود افتخاری برای کرمان و کرمانی‌ها خواهد بود.
 
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه ما در افق تاریخ کشورمان صحنه‌های خوبی برای ترسیم داریم گفت: ده سال گرفتار تحریم ها و مشکلات بودیم که باعث شد بخشی از بافته های گذشته پنبه شد اما شرایطی پیش آمد که خداوند باردیگر ملت آگاه را به صحنه کشاند.
 
وی با بیان اینکه مردم بودند که توانستند فضای کشور را تغییر داده و دولتی را بوجود آورند که شجاعانه دست بر روی مشکل ترین مشکلات کشور( مسئله هسته‌ای) گذاشت؛ اظهار کرد: تحریم ها وسیاست خارجی به شدت ما را محاصره وهمه زندگی مردم را تحت تاثیر قرار داده بود.
 
هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه هنوز به نقطه نهایی نرسیدیم که بخواهیم نوحه سرایی کنیم تصریح کرد: می دانیم این اتفاقات یکی از امتحانات الهی بود که خوشبختانه ملت توانست در دوران تحریم‌های طولانی خم به ابرو نیاورده و کشور را آرام نگه دارد.
 
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به شرایط منطقه در دوران تحریم ایران گفت: در منطقه ای که تلاطم، فساد، جرم ،جنگ و ترور وجود دارد؛ ایران همچنان سربلند و آرام تحت تحریم ها به راه خود ادامه می دهد و اکنون پنجه در پنجه قدرتمندان دنیا انداخته و در مدت 22 ماه مبارزات سخت؛ یک تیم مقابل 6 تیم بزرگ توانست حق خودمان را ثابت کند.
 
وی با بیان اینکه بدون اینکه چیزی را بخواهیم در مذاکرات از دست بدهم توانستیم همه ارزش های محدوده صنایع هسته ای را که خلق کرده بودیم؛ محفوظ نگه داریم تاکید کرد: در دوران کوتاهی که بعنوان یک دوران فطرت محسوب می شود می توانیم نقاط ضعف گذشته را جبران کنیم.
 
هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه دنیا امروز ما را به عنوان یک ملت هوشیار می داند تصریح کرد: خیلی ها در دنیا باور نمی کردند و مایل نبودند این توافق صورت گیرد ضمن آنکه در داخل نیز کسانی بودند که زحمت برای تیم هسته ای و دولت درست می کردند که عده کمی بودند اما حسن نیتی در آن بود که می خواستند در مقابل کارشکنی خارجی‌ها چیزی از خود نشان دهند.
 
وی با بیان اینکه ما از انتقادهایی که در داخل کشور صورت می گیرد نگرانی نداریم تصریح کرد: طبق بحث هایی که در کنگره آمریکا صورت گرفته است؛ معلوم می شود که مسیر توافق به طرف روشنی در حال حرکت است و خیلی ها به استقبال این مذاکرات رفته اند.
 
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه کشور سوییس همه تحریم ها علیه جمهوری اسلامی را لغو کرده است تصریح کرد: هیئت های جامع و بزرگی از کشورهای پیشرفته دنیا در صف ورود به ایران هستند و همه اعلام امادگی برای سرمایه گذاری در ایران را کرده اند که نشان از فضای خوبی در اقتصاد کشور دارد.
 
هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه ایرانی‌ها لیاقتی بیشتر از آنچه که امروز هست را دارند بیان کرد: امروز افراد زیادی در دنیا به سمت ایران می ایند که این امر به دلیل صداقت ایرانیها است.
 
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به ویژگی های کرمانی ها افزود: آنچه که در نمایشگاه موجود شما دیدم؛ برای من کافی بود که بفهمم چگونه کرمانی‌ها کارافرینی و ابتکار کرده و چگونه استعداد خود را نشان داده اند.
 
وی ادامه داد: چیزی که برای ما کرمانی‌ها از اهمیت ویژه ای برخوردارست، این است که خداوند استانداری لایق و کاملا آشنا به کرمان را نصیب ما کرده، فردی که در جنگ از فرماندهان لایق و موفق ما بوده است.
 
وی با بیان اینکه رزم حسینی مخلصانه در جنگ فعالیت کرد و بعد از جنگ نیز توقعی نداشت و در بخش خصوصی با موفقیت به کار خود ادامه داد تصریح کرد: آقای رزم حسینی ابتکارات خوبی از خود نشان داده است و خوشبختانه در موقع حساسی به کرمان آمد و مسئولیت های مهمی را در استان بر عهده گرفته اند.
 
هاشمی رفسنجانی با تمجید از اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی در استان کرمان گفت: استاندار کرمان فردی فرا جناحی است که خودش را در جناح‌ها محبوس نکرده و این موضوع به خوبی در کرمان نشان داده شده است .
 
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه کمتر استانی مانند کرمان از لحاظ سیاسی اماده کار می باشد تصریح کرد: استان کرمان امروز به دور از فحاشی، درگیری و ازار دیگران به سوی توسعه در حال حرکت است و وحدت بی نظیری در کرمان به چشم می خورد که همه جریانات می توانند در جهت توسعه استان همکاری کنند.
 
هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه طرح مثلث توسعه اقتصادی مقدمه کارهای بزرگ در آینده است افزود: این طرح مبتنی براسناد بالادستی کشور تنظیم شده است و به عبارت دیگر استان کرمان خود را برای شرایط پسا تحریم اماده می کند که استان های دیگر نیز باید این راه را ادامه دهند.
 
رئیس تشخیص مصلحت نظام گفت: مثلث توسعه اقتصادی می تواند خیلی از جوانان تحصیل کرده کشور را که آماده خدمت می باشند اما شرایط کار برایشان فراهم نیست و همچنین معضلی و جبران گذشته ای که ما را به عقب برد؛ جبران کند.
 
وی افزود: مقرر شده است که دولت کارهایی را به خود مردم واگذار کند زیرا معتقدیم استعداد بخش خصوصی بسبار بالا است و تفاوت این بخش، با بخش های عمومی ودولتی؛ در انگیزه بالای این افراد است.
 
هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه دولت باید به اقیانوس مردم بپیوندد بیان کرد: هر زمان در کشور به اقیانوس مردم پیوستیم، جز موفقیت و کامیابی چیز دیگری نصیبمان نشد و استفاده از اقیانوس همیشگی و پایدار مردم، بهترین راه‌حل مشکلات و سختی‌های روزگار است و این امر از ابتدای مبارزه برای انقلاب اسلامی تاکنون به اثبات رسیده است.
 
وی ادامه داد: هزینه کم بخش خصوصی یکی دیگر از ویژگی‌های پیوند با مردم است زیرا این بخش به اندازه نیاز نیرو جذب وهزینه می کنند و فرصت را از دست نمی دهند و نمی گذارند سرمایه معطل بماند که این امر باعث می شود کارهای بزرگتر با هزینه کمتر انجام شود.
 
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه هم اکنون دستور اسناد بالادستی این است که باید به طرف توسعه دانش محور حرکت کنیم تصریح کرد:توسعه‌ دانش‌محور یعنی توسعه‌ای که بر اساس علم، دانش و تجربه پایه‌گذاری شده است و کپی و مونتاژ نیست ضمن آنکه اقتصاد دانش بنیان دیگر اجازه نخواهد داد در زمانی که یک اختلاف بین المللی سیاسی پیش می‌آید، صنعت ضربه خورده و توسعه آینده دچار تزلزل شود.
 
وی با بیان اینکه زمانی این کار عملی خواهد شد که دست نیروی مردمی باز باشد تصریح کرد: باید در چارچوب سیاستهای کلی نظام، بتواینم نهضت عمیق سازندگی در کشوررا راه بیندازیم.
 
هاشمی رفسنجانی تصریح کرد: باید از مدیران استان و استاندار تشکر که این زمینه را در کرمان فراهم کرده اند و منتظر بودجه دولت نمی مانند ضمن آنکه کارهایی که سود مردم در آن است در دست کار استان قرار گرفته است و قطعا سود و نتیجه این کارها نیز به خود مردم خواهد رسید.
 
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه روزهای خوبی برای کشور پیش بینی می کند تصریح کرد:  اگر این چندهفته پایانی کار توافق ایران به خوبی پیش رود و فشارهای لابی های اسرائیل تاثیری بر رای کنگره نداشته باشد، آن موقع است که ایران حرکت جدید سازندگی براساس دانش و نیروهای فراوانی که آماده خدمت هستند؛ را انجام خواهد داد و این چیزی است که همه انتظارش را دارند.
 
وی با اشاره به شرایط منطقه تصریح کرد: ایران در شرایطی که منطقه غرق خون و ترور است، می تواند لنگر ثبات در منطقه محسوب شود و کمک به آرامش منطقه کند که خوشبختانه در این مسیر نیز در حال پیشروی هستیم.
 
وی با اینکه نباید در شرایط پس از تحریم کارها را بدست نیروهای خارج بدهیم گفت: خارجی ها می توانند تکنولوژی بیاورند اما در داخل کشور ما نیروهایی داریم که هر جایی که کار کرده‌اند درخشیده‌اند ضمن آنکه باید از نیروهایی ایرانی که در بسیاری از کشورهای دنیا در ردیف‌های بالای علمی هستند، بهره ببریم. .
 
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: نقطه دیگری که در این مرحله جدی و جدید است؛ حضور خانم‌ها در جامعه است. در دوران گذشته اغلب خانم‌ها خانه دار بودند اما امروز بخش عظیمی از کرسی های دانشگاههای کشور در اختیار خانم ها قرار گرفته است و روز به روز نیز این حضور در حال افزایش است و اماده برداشتن گام‌های موثر در جامعه هستند.
 
هاشمی رفسنجانی خطاب به برگزارکنندگان این همایش گفت: تا جایی که در توان شماها بود، توانستید کرمان را به ایران و ایرانی معرفی کنید البته باید بدانید که عمق صلاحیت های کشور زیاد است و استان های دیگر هم بسیار نیرومند هستند و باید استان های دیگر ظرفیت های خود را عرضه کنند.
 
وی در پایان تأکید کرد: باید شهداء، جانبازان و مفقودان که سرمایه‌های عظیم معنوی و مادی کشور هستند، در همه مراحل سرلوحه کار ما باشند و ما وظیفه و دِین خود را نسبت به آنها اَدا کنیم.

تصاویر:ایسنا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
تهامی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
0
0
افتخار می کنم کرمانی ام.
مسئولین متشکریم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
0
0
صلوات برای سلامتی آیت الله هاشمی رفسنجان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)