کد خبر: ۴۱۶۸۴
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۵
ارسال به دوستان
ذخیره
یک فعال سیاسی اصلاح طلب:
یک چهره سیاسی اصلاح طلب عنوان کرد: اخیرا اصلاح طلبان آمدند و عده معدودی برای این جریان تصمیم گرفتند و برخلاف جریان آب شنا کردند و این موجب شد مردم پاسخ مثبتی به آنها ندهند و خود آنها نیز دچار نوعی عذاب و شماتت شدند.
عده‌ای به نام اصلاح طلبی پس از به قدرت رسیدن پاسخ کسی را نمی‌دهند/ مانیفستی برای اصلاحات نوشته شود/ اگر حاکمیت و قانون اساسی با مردم همراهی نکند دچار یک شکاف ناگوار خواهیم شد
یک چهره سیاسی اصلاح طلب عنوان کرد: اخیرا اصلاح طلبان آمدند و عده معدودی برای این جریان تصمیم گرفتند و برخلاف جریان آب شنا کردند و این موجب شد مردم پاسخ مثبتی به آنها ندهند و خود آنها نیز دچار نوعی عذاب و شماتت شدند. 
به گزارش برنا، «جلال جلالی زاده»، نماینده ادوار مجلس و چهره سیاسی اصلاح طلب، در رابطه با پوست اندازی اصلاح طلبان و ضرورت «اصلاح در اصلاحات» اظهار کرد: اصلاح طلبان باید تکلیف خود را با خودشان مشخص کنند آیا جریان اصلاحات یک جریان فکری است یا یک جریان سیاسی و اقتصادی است؟! اصلاحات چه جریانی است؟! اگر جریان فکری باشد مثل اهالی تفکر و اندیشه باید در دانشگاه ها، مجامع علمی، حوزه‌ها و تشکل‌های مدنی و... در بین مردم حضور پیدا کند و گفتگو، مذاکره، مناظره و مجادله داشته باشد. باید این فکر و اندیشه را به مردم بشناسانند تا مردم ضمن پذیرش و آگاهی آمادگی عملی کردن این افکار و اندیشه‌ها را داشته باشند.
او افزود: به نظر من اصلاح طلبان به روشنی توضیح نمی‌دهند و گفته نمی‌شود، اصلاحات جریانی فکری یا جریانی سیاسی است و یا جریانی اعتقادی و آمیخته از هر دو است؟! اصلاح طلبان اهداف خود را به خوبی، روشن نمی‌کنند و دامنه توان و قدرت خود را در حکومت مشخص نمی‌کنند آیا می‌توان به بدنه قدرت و هسته سخت قدرت نفوذ پیدا کرد و تلاش آن‌ها برای اعمال نفوذ و تغییر به ثمر می‌رسد یا نه؟!
جلالی زاده با تاکید با اینکه برخی از نام اصلاح طلبی سو استفاده می‌کنند، گفت: عده‌ای به نام اصلاح طلب، همیشه از نام اصلاح طلبی استفاده می‌کنند و خودشان را در قدرت نگه می‌دارند و به محض اینکه به قدرت رسیدند پاسخ هیچ کسی را نمی‌دهند. آن‌هایی که در فکر اصلاح، تقویت و گسترش جریان اصلاحات هستند بیرون مانده اند و یا در زندان هستند و در سختی و مشکلات قرار دارند.
او افزود: اخیرا اصلاح طلبان آمدند و عده معدودی برای این جریان تصمیم گرفتند و برخلاف جریان آب شنا کردند و این موجب شد مردم پاسخ مثبتی به آن‌ها ندهند و خود آن‌ها نیز دچار نوعی عذاب و شماتت شدند.
نماینده ادوار مجلس خاطرنشان کرد: به عقیده من باید عده‌ای اصلاح طلب مخلص و صادق و کسانی که به دنبال قدرت و ثروت نیستند بنشینند و جلسه و یا جلساتی داشته باشند و کنگره‌ای تشکیل بدهند و اصلاح طلبان مجرب و آزمون پس داده را جمع کنند و مانیفستی برای اصلاحات بنویسند و به همه اعلام کنند و بگویند که هدف اصلی رواج این فکر، خدمت به مردم و توسعه کشور و اصلاح مفاسد مختلف است. با این برنامه آن‌ها می‌توانند در پوست انداختن اصلاحات و در پاکسازی اصلاحات موثر باشند وگرنه جریان اصلاحات، دچار نوعی فرسودگی خواهد شد.
جلالی زاده تاکید کرد: اگر اصلاحات بخواهد مجددا شکل بگیرد باید شفاف، صادق و مخلص ضمن جبران اشتباهات و عذرخواهی از مردم با توبه‌ای سیاسی اعتماد کامل را در بین مردم ایجاد کند.
این چهره سیاسی اصلاح طلب تصریح کرد: یکی از مسائل لازم تغییر قانون اساسی است. قانون اساسی یا باید به شکل اولیه و به صورت قبل از بازنگری برگردد و یا باید اصولی که امروز عملی کردن آن‌ها ضروری نیست و لزومی ندارد، تغییر کند. تغییرات متناسب با پیشرفت مردم باید در اندیشه حاکمیت باشد؛ شما نمی‌توانید ادعای همراهی و همگامی با زمان، پیشرفت و توسعه در دنیا را داشته باشید، ولی در داخل کشور گرفتار و پایبند به قوانین منجمد و متصلب باشید، هم حاکمیت و هم مسئولین و مدیران برای همراهی مردم و برای پاسخ دادن به نسل جوان، پویا، تحول خواه و اصلاح طلب تغییرات لازم را انجام دهند. اگر حاکمیت و قانون اساسی با مردم همراهی نکند دچار یک شکاف ناگوار خواهیم شد و این چالش بزرگ مشکلات زیادی برای کشور پیش می‌آورد.
او در پایان گفت: اصلاح طلبان باید بتوانند با تولید فکر جدید و همراهی بیشتر جوانان و نخبگان، جامعه را جذب کنند. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

پیش بینی هواشناسی از رعد و برق و بارش باران در مناطقی از کرمان

هشدار مهم به یارانه‌بگیران/ این پیامک‌ها جعلی است

تصمیمات مدیران نباید عرضه سوخت را برای مردم سخت کند / کمبود و شلوغی جایگاه‌های عرضه سوخت گاز به هیچ وجه قابل قبول نیست

معاون استاندار کرمان: از زمان واگذاری معادن زغال سنگ کرمان، هیچ توسعه‌ای در آن اتفاق نیفتاده است

مدیر شبکه بهداشت رودبار جنوب: اجرای طرح واکسیناسیون نوبت صفر الزامی است

توصیه خیرخواهانه همتی به دولت سیزدهم: فاصله نرخ ارز بازار با نرخ نیمایی را کم کنید؛ وگرنه با خروج سنگین سرمایه روبرو می‌شوید

نجات دو کودک گرفتار در سیلاب زرند

مشترکان خوش مصرف برق خانگی جوایز نقدی و خودرو دریافت خواهند کرد

اعضای باند جعل مدارک تحصیلی در کرمان دستگیر شدند

مدارس شهرستان زرند در روز چهارشنبه تعطیل شد / نیروهای شهرداری در آماده‌باش

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)